Mies ostamassa sairaalle isälleen halvinta mahdollista kännyä,
kun ehdotin että samalla sitten ostaisimme myös anopille samanlaisen, mutta erivärisen, sain vastaani kamalan vihaista murinaa ja ärräpäitä.
Hyvä, että vihdoin on ostamassa kännyä isällensä. Mielestäni voisi kuitenkin panostaa pikkuisen enemmän siihen kännykkään, kun ei meillä rahasta pulaa ole. Onhan isä nyt tehnyt suuren työn silloin kun mieheni oli lapsi, vieläkin auttavat meitä silloin tällöin poikamme kanssa.
En sitten yhtään ymmärrä mieheni ajatusmaailmaa tässä asiassa...eikä suostu sitä myöskään paljastamaan. Juntti ja saita, sitä kai se sitten on...
Kommentit (4)
kielsi ostamasta isoäidilleen joululahjaksi esiliinaa. Heidän suvussaan lahjat ostetaan vain lapsille, mutta isoäiti oli juuri puhunut tarvitsevansa uuden (on niitä mummuja joilla aina essu päällä). Ei ole kuulemma mieheni tehtävä ja minä en saa sekaantua. Mamma-parka on vielä niin huonokuntoinen ettei itse pääse kauppaan.
Kyllä hävetti mieheni puolesta kun on niin pihi ja umpio. Ja omasta puolesta kun en osaa vastustaa miestäni sen vertaa että olisin ostanut sen essun kiellosta huolimatta.
ja ostat sen esiliinan! Tai teet itse. Joulu on antamisen aikaa!
Mitä miehesi muka tekee, jos ostat sen? Repii sen äitinsä käsistä? Uhkailee sinua? Silloin kannattaisi miettiä, mitä teet tuollaisen miehen kanssa.
kielsi ostamasta isoäidilleen joululahjaksi esiliinaa. Heidän suvussaan lahjat ostetaan vain lapsille, mutta isoäiti oli juuri puhunut tarvitsevansa uuden (on niitä mummuja joilla aina essu päällä). Ei ole kuulemma mieheni tehtävä ja minä en saa sekaantua. Mamma-parka on vielä niin huonokuntoinen ettei itse pääse kauppaan.
Kyllä hävetti mieheni puolesta kun on niin pihi ja umpio. Ja omasta puolesta kun en osaa vastustaa miestäni sen vertaa että olisin ostanut sen essun kiellosta huolimatta.
Ehdottomasti nyt mummolle esiliina! Tämähän on ihan sama kuin "kielsin miestäni menemästä baariin". Ihan tolkutonta toimintaa.
Alkuperäiseen avaukseen sanoisin, että vanhoille ihmisille kannattaa hankkia mahdollisimman helppokäyttöinen kännykkä, isot näppäimet ja näyttö, pysyy hyvin kädessä yms. Jos ap yrittäisit mieheesi tätä argumenttia?
OT. Oletteko muuten huomanneet, että tällä palstalla näin joulun alla puhutaan paljon enemmän lahjojen ostamisesta ja niiden rahallisesta arvosta kuin antamisesta ja ilosta?
peruspuhelin jolla voi soittaa, kaikki vanhukset eivät osaa (tule osaamaan) lähettää tekstiviestejä.
Isäni oli hurahtanut ja ostanut puhelimen joka viimeisen päälle varusteltu, turhaan.
Olen opettanut monta kertaa tekstarien lähetyksen mutta muistaa pari päivää ehkä viikon ja kun nähdään opetan taas uudestaan.
Vanhukset eivät tarvitse viihdekäyttöä varten puhelinta - ainoastaan puhumiseen.