Kaaduin aamulla ja olen raskaana :o(
Vedin ns. perinteiset "lipat" aamulla. Onneksi sain kädellä hieman vauhtia pois ennenkuin tömähdin takamukselle. Raskausviikkoja 33 takana, vauva liikkuu ja ihmeempiä kipuja ei ole. Pitäisikö kuitenkin käydä tarkastuttamassa tilanne tai soittaa neuvolaan? Itse en oikein tiedä. Olen ehkä turhankin arka vaivaamaan tuota meidän neuvolatätiä, mutta kun ikinä ei tiedä, mitä sieltä vastaukseksi saa ja millainen päivä hänellä on...
Kommentit (6)
ja oikeen tömähdin kaidetta vasten kylki edellä. Soitin sitten äitipolille vähän sen jälkeen, mutta sielläkin sanottiin samaa ett jos ei kipuja, vuotoja ja vauva liikkuu niin ei ole tarve tulla näytille. Mutta sanottiin ett jos tulee kipua tai vuotoa niin sitten heti sinne....
lähinnä kai vaarana istukan irtoaminen noissa kovissa iskuissa.
(etkä kaatunut vatsasi päälle!) niin ei syytä huoleen..
vauva on niin hyvin suojassa. ympärillä on lantioluukehikko, pehmeää kudosta ja vesipussi. Mitä parhain kokovartalokypärä!
mutta jos huolestuttaa niin toki voin mielenrauhasi vuoksi soittaa neuvolaan.
itsekin kaaduin rv 38 äitini kotona suoraan persuksilleni. säikähdin sitä koska tärähdys oli kova mutta vauva melskasi vatsassa kuten ennenkin ja muuta vammaa ei tullut kuit kipeä takapuoli joten en lähtenyt näytille.
terve vauva syntyi...
Tömähdin pepulleni pesuhuoneen lattialla muistaakseni samoilla viikoilla kuin sinä. Sain kans otettua käsillä hieman vastaan. Lepäilin jonkin aikaa sängyssä ja kun vauva liikkui, tuli helpottunut olo. En soittanut neuvolaan.
Jos vähänkin huolestuttaa, kannattaa ottaa sinne suoraan yhteys. Siellä on lääkärit ja pelit ja vehkeet saman katon alla, niin saat itsellesi mielenrauhan ja varmuuden että vauvalla on kaikki hyvin.