Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos olet eronnut tai eroaisit niin vaihtaisitko miehen sukunimen takaisin tyttönimeesi?

Vierailija
11.12.2009 |

Siis jos naimisiin mennessä otit miehen sukunimen. Jos vaihtaisit niin miksi tai jos et niin miksi et? Mietin vaan onko se miten yleistä, että vaihtaa miehen sukunimen takaisin tyttönimeensä? Lähipiirissä on useampi näin tehnyt ja ovat ihmetelleet kun minä en aio sitä tehdä. Olen ollut 24v tällä miehen sukunimellä enkä näe mitään syytä vaihtaa tätä.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
11.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan lasten takia. Mutta jos tulisi tilanne niin sitten vaihtaisin tosiaan äitini tyttönimeen.

Isäni suvun kanssa en halua juurikaan olla tekemisissä.

Vierailija
22/26 |
11.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyinen, mieheltä saamani nimi on melkein yhtä harvinainen kuin omani ja sen merkityssisältö on parempi. Se ei kuitenkaan valitettavasti sovi käytettäväksi samalla tavoin esittelyssä kuin isäni nimi, juuri tuon merkityssisällön takia. En voi käyttää muotoa "Virtasen Minna" koska se johtaisi epäselvyyksiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
11.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun se nimi on avioliiton kautta saatu ja avioliitto on loppunut niin nimikin pitäisi vaihtaa. Ja ainakin siinä tapauksessa jos nainen on esim. pettänyt ja avioliitto siihen kariutuu, nimeä ei olisi oikeus edes käyttää.

Vierailija
24/26 |
11.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vaihtanut sukunimeäni heti pois ja se vain jäi. Jos menemme nykyisen miehen kanssa joskus naimisiin, niin sitten vaihdan sukunimeä.

Vierailija
25/26 |
11.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on minun ja lasteni sukunimi ja pysyy. Jos joskus tulevaisuudessa se jotakin eukkoa haittaa, niin sepä ei ole minun ongelmani ;-)

Vierailija
26/26 |
11.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ainakin siinä tapauksessa jos nainen on esim. pettänyt ja avioliitto siihen kariutuu, nimeä ei olisi oikeus edes käyttää.

Voi tsiisus mitä höpinää!

Ei se miehen sukunimi ole mikään pyhä asia. Jos yhdessä päätetään mennä naimisiin ja päätetään sukunimestä, niin kyllä se nimi on sitten YHTEINEN JA MOLEMPIEN OMA vaikka joskus erottaisiin. Se ei ole sitten enää MIEHEN nimi, vaan molempien IKIOMA nimi.

Miettikääpä asiaa siltä kannalta, että jos mennään avioon ja tehdään lapsia, niin mikä oikeus miehellä on vaatia lapsia omalle sukunimelleen jos vanhemmilla on molemmilla eri sukunimet? Kummallista kyllä, tässä kohtaa kaikkien mielestä on kohtuullista, että lapset saavat isänsä nimen. Hyvin harvoin lapsille annetaan äidin sukunimi.

Kyllähän äiditkin haluavat olla lastensa kanssa saman nimisiä. Ollaan sitten aviossa tai ei.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kaksi