Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten ehkäisen ennalta, ettei lapsestani tule (koulu)kiusattua?

Vierailija
10.12.2009 |

Lapseni, nyt 4,5v poika on:

- pienikokoinen, kasvaa -1,2 käyrällä, kuitenkin hienosti omilla käyrillään, me vanhemmatkaan ei olla kovin pitkiä

- loppuvuodesta syntynyt

- hyvin ujo

- taidoissaan aina ollut hieman hitaasti kehittyvä, kuitenkin normaalirajoissa

- arka, pelokas monessa asiassa luonnostaan

- herkkä, loukkaantuu helposti

- ei ole rohkea ystävystymään ja helposti jääkin syrjään kaverikuvioista

Itse olen ollut samantyylinen lapsi pienenä ja kärsin koko peruskoulun ajan koulukiusattuna olemisesta. Se oli sellaista piinaa, että tahtoisin taistella, jottei lapsellani olisi sama kohtalo edessään.

Nyt ottaisinkin kaikki vinkit vastaan!

Itsetuntoa on yritetty tukea, kotona poika on aurinkoinen ja iloinen ja reipaskin, mutta päiväkodissa on hyvin ujo ja vetäytyvä. Käy päiväkodissa 8h päivässä, koska minun on käytävä töissä.

Hänellä on 1 upea harrastus (muskari) josta todella nauttii.

Emme ole painostaneet häntä ja olemme parhaamme mukaan tukeneet. Silti lapsi hyvin ujo ja vetäytyvä. Pelkään hirveästi, että joutuu koulukiusatuksi. Mieheni myös on ollut ujo lapsi - ja myös kiusattu! :(

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
10.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun poikani on samanikäinen, eikä tule s eikä r-kirjaimia. Neuvolassa sanoivat silti että puhe hyvää.

Vierailija
22/25 |
10.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me vanhemmat ei osata soittaa mitään soitinta, joten ulkopuolisen olisi opetettava. ap

kannattaa antaa ihan rämpytellä itsekseen ensin. Mun poika rämpytteli ekan vuoden, nyt on opetellut korvakuulolla soittamaan metallicaa.Tunneille ei tahdo vieläkäään. Ikää tosin jo 8.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
10.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun poikani on eniten kiinnostunut rummuista. Mutta ilmeisesti rumpuja pääsee soittamaan vasta 10v iässä ja toisekseen meidän kerrostaloasunnossa se harrastus taitaa olla hieman poissuljettu meluhaitan takia?

ap

Vierailija
24/25 |
10.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
25/25 |
10.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

täytyy yrittää saada ajoissa lähete puheterapiaan jos tarve

Espoossa R:n puuttuminen otettin 5-vuotisneuvolassa esiin. Lupasin, että harjoittelemme kotona ohjeilla, jotka sain esikoiselle puheterapeutilta. Tyttö, joka jo itse kärsi R:n puuttumisesta, harjoitteli innokkaasti ja oppi R:n muutamassa viikossa. Jos poikaasi vaivaa se, että ei vielä osaa R:ää, niin pyynnöstä saat neuvolasta, puheterapeutilta tai joltakin R-puheterapiaan osallistuneelta simppelit ohjeet. Ne ovat hokemia, joissa D:n kautta haetaan R:lle oikea paikka. Ei puheterapiassakaan mitään ihmeellisempää tehdä!