Miten toimit myyjänä huuto.netissä:
annatko ensin palautteen ostajalle vai odotatko, että ostaja antaa ensin palautteen? Minä olen tähän saakka toiminut niin, että myyjänä annan ostajille nopeasti palautteen. Mutta nyt on käynyt monta kertaa niin, että ostaja ei sitten olekaan laittanut minulle palautteita. Ärsyttää, olisi se kiva saada palautteet tehdyistä kaupoista. Onko ihmiset näin laiskoja vai pitääkö tulkita niin etteivät olleet tyytyväisiä tuotteeseen ja siksi panttaavat palautetta?
Että tepsisikö jos viivyttäisi itse palautteen antoa niin vastapuoli voisi olla aktiivisempi antamaan palautetta? Keneltäkään en ala vinkua palautteiden perään, niin vakavasti en huutista ota.
Kommentit (11)
että kerron ostajalle jo sähköpostiviestissä, että annan palautteen heti, kun hän on antanut. Näin toimin. Jos en itse saa palautetta, en myöskään anna sitä.
Samalla se on mulle lista siitä, minkä tuotteen maksua vielä odottelen.
Palautteeseen laitan myös postituspäivän, niin ei tarvi erikseen ostajalle laittaa s-postia maksun saapumisesta, hän tietää tuosta, että viety jo postiin.
Ja kun käytössä on tuon lisäksi vielä vakioviesti, niin ei tarvita s-postia ollenkaan. Tämä helpottaa hurjasti kauppojen hallinnoimista. Teen näin oman elämäni mukavammaksi.
Tosin mulla onkin paljon kohteita aina myynnissä ja kauppa käy hyvin. Silloin en jää jotain juttua turhaan roikottamaan. Ja en kaipaa yhtä palautetta, kun niitä on tästä syystä myös muutoinkin paljon ja kaikki vieläpä positiivista.
Ostajana sekä myyjänä annan heti saatuani/postitettuani palautteen.Tosiaankin kaikki ostajat eivät anna sitä palautetta eikä aina myyjäkään.Sekös harmittaa kun ei vielä paljoa pisteitä.
palautetta vai en. En ota asiaa noin vakavasti kuin sinä ap.
viimeistään siinä vaiheessa kun posti lähtee, annan palautteen, aina !
Varsinkin yks alla oleva kun kirjoitti annan palautteen vasta kun itse saa, en IKINÄ anna moisille yhtään mitään.
Ja jotkut myyjät ovat vielä sellaisia, että jos palautetta ei kuulu, antavat neutraalin. Niiltä en ikinä osta.
Mulla on pitkälti yli 300 plussaa, se on ihan sama kuinka monta on jäänyt saamatta, mä olen päässyt tavarasta eroon ja saanut rahaa, sitä mä haluan.
Mielummin on antamatta palautetta, kun antaa esim neutraalin.
Ja en ikinä kerjää palautetta, en edes mainitse siitä mitään.
Miksi oletat, että juuri ostajan pitäisi laittaa palaute ekana?? Yleensähän myyjä saa ne rahat etukäteen ja postittaa vasta sitten, joten mun järkeni mukaan nimenomaan myyjän kuuluisi ekana antaa palaute. Ja mä en kyllä ikinä osta noilta palautekiristäjiltä "mä annan vasta sitten palautteen kun sä oot antanut", ihan vaan sen takia, että ostan mieluummin muunlaiselta myyjältä.
Minä oikeastaan vain myyn huutonetissä ja palautteen annan heti kun rahat näen tilillä. Minulle on aivan sama antaako ostaja palautetta vai ei. Palautteita reilut 500 ja en todellakaan jaksa itkeä jos joku ei sitä palautetta anna, varmaan 30-40 % jättää antamatta, mutta eipä haittaa. Ymmärrän, että aloittelijoille on tärkeää saada palautetta ja heiltä ymmärrän sen, että kyselevät palautteen perään, mutta muuten en jaksa välittää, vaikka itse aina laitan palautteen ja moni muu jättää laittamatta.
Huuto.netissä palautteen antamatta jättäminen ei ole rike. Huuto.netissä ei ole pakko eikä mikään velvollisuus edes antaa palautetta ja missään nimessä antamaton palaute ei ole peruste neutraaliin tai negaan.
että kerron ostajalle jo sähköpostiviestissä, että annan palautteen heti, kun hän on antanut. Näin toimin. Jos en itse saa palautetta, en myöskään anna sitä.
Suurelta osalta palautteet jää saamatta, väliäkö tuolla. En siedä palautteella kiristäjiä. jos olet aloittelija ja kaipaat vielä kovasti palautteita, kannattaa niitä nätisti pyytää sen jälkeen kun olet itse palautteen antanut ja jos toinen ei palautteita ole esim viikossa antanut. itse laitan palautteen heti kun olen sanaut maksun tai tavaran.
siis mitä siinä menettää vaikka antaakin palautteen eikä itse saa? Mitä sitten?!
Ap tässä. En minäkään palautteiden perään haikailisi jos olisi jo reilu pistesaalis. Koskaan en ole keneltäkään palautetta vinkunut enkä sanallakaan asiaan vihjannut kaupankäynnin yhteydessä tai antamissani palautteissa. Mutta minusta nyt vaan kuuluisi yleisiin, hyviin tapoihin antaa palautetta molemmin puolin. Vaan eipä nuo hyvät tavat muutenkaan tunnu korkeassa kurssissa olevan nykyisin!
Kiitos kommenteista. Jatkan siis kuten tähän asti olen tehnyt: annan palautteen heti kun näen maksun tulleen tililleni.
Mua ärsyttää palautteen vinkujat. Palautteen antaminen ei ole minkään sääntöjen mukaan pakollista, ja mun mielestä sitä annetaan jos kaupat on sujuneet erityisen hyvin/huonosti.
mutta annan silti myyjänä palautteen samantien, kun postia lähtee...