Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

pco:laiset!!!

09.12.2009 |

tämä nyt ei varsinaisesti liity lapsettomuuteen, mutta täälä meitä pco naisia taitaa pyöriä useampikin, niin haluan kysyä...

onko kellään yhtä suurta ongelmaa liikakarvoituksen / aknen kanssa kuin minulla?? alan olla niin kyllästynyt tähän kaikkeen..itsetunto ja parisuhde kärsii mun raivokohtauksista ja tunnepurkauksista. peiliin kun en voi olla katsomatta, joten asia on mielessäni päivittäin..

olen 22 vuotias ja naama kukkii edelleen kuin kymmenen vuotta sitten.. teini finnit siirtyneet poskiin ja ajoittain niin kamala että häpeän ja vihaan itteäni. olen kokeillut vaikka mitä pesuaineita ja voiteita, kahta eri ihotautilääkärin pilleriä, en tiiä mitä tekis seuraavaksi. samalta näyttää naama oli puteli euron tai sadan euron hintainen... onko kellään kokemusta laserhoidosta akneen?? juttelin siitä hoitajan kanssa mutta en viittis ryhtyä jos en kuule oikeita kokemuksia..se kun on aika hintava

ja sitten tämä karvoitus leuassa.. on vaaleaa, joten laser ei tehonnut, rahat meni hukkaan ja sanottiin että se oli viimeinen vaihtoehto...oisko kellään jotain muuta ideaa??

olen miettinyt hormoniasioita. labran mukaan mulla ei ole yhtään normaalia enempää testosteronia, mutta eihän se voi olla totta..lääkäreillä ei mulle ole kuitenkaan mitään annettavaa, mutta tietäskö ketään, voisko tän hoitaa esim syömällä lisää jotain naishormoneja..

otan vastaan kaikkia kokemuksia kaikenlaisista hoidoista, luontaistuotteista ja poppaskonsteista...

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
06.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla pco todettu jo ihan murrosiän alussa,karvoitusta säärissä paljon ja koska olen tumma niin myös säärikarvat siis mustat.Naama kukkinut ja mäkin kokeillu vaikka minkälaisia lääkkeitä ym.Esikoinen saatiin ns.yllätyksenä,olin jo 3.kuulla raskaana vaikka yli puoleen vuoteen ei ollut ollut kuukautisia.Synnytyksen jälkeen tilanne oli hyvä,naama kukki vähemmän,kuukautiset normalisoitui jne.Epäsäännöllisten kuukautisten ym. ja toisen lapsen toivossa kävin taas lekurilla ja sit alettiin tehä labrakokeita lapsettomuushoitoja varten ja mulla kans,ei mitään vikaa hormooneissa.Kuukautiset nyt poissa ollut huhtikuusta lähtien kun menen helmikuussa 2011 sairaalaan ja sitten selvitetään miten hoidot alotetaan.Naama kukkii,välillä enemmän ja välillä vähemmän.

Vierailija
2/5 |
29.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikävää, että pcolaiset ovat vielä olemassa :/

Eli mulla pas-poika 01/07 ja minulta löytyi 01/08 hoitamaton kilpirauhasen vajaatoiminta, viitearvoissa tosin. Lisäksi lisämunuaiseni oli aivan piipussa, joten eläinperäisen lääkityksen lisäksi söin puoli vuotta kortisonia sekä DHEA-hormonia. Jälkimmäistä opiskellessani törmäsin syy-seuraus asiaan: tuota kautta vajis voi aiheuttaa PCOta. Mulla ei ehkäisyä, kierto normalioistui vuoden sisällä, vuoto normaalia ja lyhyempi, ei kk-kipuja ei ovulaatiokipuja eikä varmaan enää kystiakaan. Tarkoituksena käydä joskus ultrassa mitä munasarjoille kuuluu. Tosin olen kohta 40 vee eikä miestä, joten tuskinpa täytyy mennä....

Vinkkinä vaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
22.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikakarvoitus ja aknehan ovat tyypillisimpia pco:n oireita eli kylla meista moni taistelee samojen ongelmien kanssa. Molemmat johtuvat liiallisesta testosteronin maarasta. Asun itse ulkomailla ja olen siina mielessa onnekas, etta laakarini on erikoistunut pco:hon. Minulta on otettu pitka lista erilaisia verikokeita. Testosteronia testattiin kahdella eri kokeella. Ensimmainen "perus testosteronin" maara oli normaalin rajoissa, mutta "Free T" oli lievasti kohonnut.

Liikakarvoitukseen en ole viela loytanyt ratkaisua, mutta aknen olen saanut lahes katoamaan ruokavalion muutoksella. Suurimman eron ihooni teki maidon juonnin lopettaminen ja mielestani soijamaito parantaa ihoni kuntoa entisestaan. Valtan myos sokeria (lisattyna sokerina & sokeria vaaleiden hiilihydraattien muodossa, hedelmia & marjoja syon), koska useat pco-tutkimukset viittaa siihen etta keho on kykenematon kasittelemaan insuliinia ja ylimaarainen insuliini taas ruokkisi hormonihairioita. Tahan viittaa myos, etta diabetes laake Metformin toimii monelle pcolaiselle.

Suosittelen, etta kayt seuraavalla sivustolla:

http://www.soulcysters.net/

Se on amerikkalainen keskustelupalsta pcolaisille. Siella on oma osasto molemmille huolenaiheillesi seka paljon, paljon muuta!

4/5 |
28.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

multa otettiin kanssa 11 putelia verta, ja niiden mukaan kaikki ihan ok. ja testosteronia ei ollu yhtään enempää kun normaalisti..uusia kokeita ei määrätty vaikka kyllä kysyin sitä, kun epäilen sitä vastausta niin paljon..en tiedä enää mitä pitäisi tehdä! syön kalkkitabletteja välttääkseni osteoporoosia ja lisäksi lääkärini kehoitti käyttämään paljon maitotuotteita..en tiedä, voisihan sitä kokeilla maidon vähentämistä. ja sokeria yritän välttää nyt jo mahd paljon. ja sokeriarvotkin ovat ok... tuntuu että ongelmat (karvat+finnit) vaan lisääntyy kokoajan ja ongelma- alueita tulee lisää..kaksi vuotta sitten ei ollut yhtään esim karvaongelmaa leuassa ja finnejä poskissa.. kai se on vaan hyväksyttävä että hoitoja ei ole. nyt suunnittelen laseria akneen..kokeillaan ja toivotaan ettei tuu yhtä suurta pettymystä kun siitä tuli karvoihin.. tsempiä myös sulle!! en jaksa alkaa suomentamaan tuota linkkiä minkä lähetit, ei ole ihan noin hyvä kielipää:)

Vierailija
5/5 |
25.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pco:ta hoidetaan nykyisin metformiinilla.Se on itselläni auttanut akneen,kun olen syönnyt jo useamman kuukauden. Toisilla myös häviää ne rakkulat munasarjoista..Itselleni ei sovi mikään hormonaalinen ehkäisy.E-pillerien takia oli jatkuvasti migreeniä ja mielialavaihteluja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän neljä