Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut eivät tervehdi?

Vierailija
08.12.2009 |

Tyttömme käy kerhossa ja kerholaisten äitien joukossa on yksi äiti, joka on ilmeisen valikoiva seurastaan. Eli tervehtii vain joitakin, hyvinkin iloisesti, mutta esim. minua ei koskaan. Eikä kysymys ole siitä,että olisin sanonut/tehnyt jotain, josta hän olisi närkästynyt tms. sillä en oikeasti edes tunne koko ihmistä muuten kuin, että on tyttäreni kerhokaverin äiti. Itse tervehdin aina kaikkia kerholla liikkuvia vanhempia, mutta tämä yksi äiti on aina naama sitruunalla, eikä tosiaankaan koskaan tervehdi ja jos minä tervehdin häntä, niin vaivoin saa puristettua jotain. Minua nyt ei kiinnosta hänen tuttavuutensa, mutta mielestäni kuuluu hyviin tapoihin sanoa esim. huomenta. Kertokaahan te, jotka käyttäydytte samoin, että onko siihen joku logiikka, että joitakin ei viitsitä tervehtiä?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
08.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

annan nyt suoraan kysymykseen suoran vastauksen, olen juuri se bitch, joka ei tervehdi (ensin). Lähinnä niiden vanhempia moikkaan joiden kanssa lapsemme on tekemisissä. Toki vastaan jos joku tervehtii. Tämä "jurous" on perusluonteessani, olen pohjimmiltani kait arka enkä ole kiinnostunut ihmisistä erityisesti. En pyri luomaan kontakteja. Joistain näkee heti etten ole kiinnostunut heistä pätkääkään....

Mutta ilmeisesti tämä mainitsemani äiti on ylläolevan kaltainen. Tosin tämän kirjoittajalla on vähän käsitteet sekaisin. Jos on bitch, eikä sen vuoksi tervehdi, niin miten se jurous ja arkuus liittyy siihen? Mikä sä nyt näistä sitten oot? No, joka tapuksessa hämmästyttää KÄYTÖSTAPOJEN puute aikuisissa, oli sitten kuinka bitch, juro, arka tai ihmisvihamielinen. Tuollainen käytös antaa lähinnä moukan kuvan itsestänne ja siirtää saman käytösmallin lapsillennekin.

Minusta vieraiden tervehtimättä jättäminen ei ole big deal :O Käytöstapoihin kuuluu myös suvaitsevaisuus erilaisia persoonallisuuksia kohtaan....

Vierailija
22/24 |
08.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän hyvään tapakasvatukseen kuuluu toisten tervehtiminen juurikin vaikka kerhossa. Toisia ei kai vaan ole lapsena opetettu tervehtimään joten aikuisenakin sellainen ihminen menee ihan kipsiin kun pitää "vieraalle" sanoa päivää/huomenta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
08.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitäs soittavat suutaan ja kiroilevat lapsilleni- en tervehdi lapsivihaajia

---------------

muuten kyllä tervehdin mielelleni esim. päiväkodista tuttuja vanhempia- tosin en saa aina vastausta...junttila mikä junttila tämä SUOMI

Vierailija
24/24 |
08.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä piti odottaa oven takana, että pääsee sisään ennen kerhoa ja piti odottaa oven takana lapsia kerhosta. Ainoastaan ne äidit tervehti ja jutteli keskenään jotka tunsivat entuudestaan toisensa. Monesti yritin tervehtiä hymyillen äitejä, mutta kukaan ei vastannut sain vain mulkaisuja takaisin. Jotenkin hassua, kun mammat siinä ahtaassa tilassa seisoskelivat hiljaa varpaisiinsa tuijotelleen.

No täälläpäin ei kyllä leikkipuistossakaan oikein kukaan jutellut. Oli ne omat piirit ja niihin ei mukaan ulkopuolinen päässyt. En siis ollut ainoa jolla tämä ongelma.

Näin siis 2000 luvun alkupuolella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi viisi