Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"lapsentahtinen imetys ja 3. lapsi

Vierailija
06.12.2009 |

...eli taas tää sama rumba:) viime yönäkin vaan 7 tuntia lapsi rinnalla -no aamulla sitten annoin lisämaitoa ja nyt nukkuu kuin tukki. Lapsi vasta syntynyt, joten kai aika normia. Sen nyt vaan on niin , että maitoni nousee hitaasti. kun tätä 4 vkoa jatkan niin luulen, että siirryn korvikkeeseen...sairaalassa antoivat kerran lisämaitoa kun kitisin, kun imetyssessiot olivat 4-5 h ja sitten tunnin tai kahden lepo. No nukuinhan synnytyksen jälkeen ennen kotiutumista yhteensä 5 tuntia, että eipä tarvi ihmetellä jos maito ei oikein nouse rintoihin. JOtenkin vaan toivoisi pientä inhimillissyyttä tähän "lapsentahtisuuteen". Edellisen lapsen kanssa olimmekin sitten sokeritipassa kun oli sama juttu....onko muita???

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
06.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annat nyt illalla vauvalle lisämaitoa, jos nukkuisi yöllä paremmin. Päivällä imetät sit enemmän. Ja jos ei riitä, niin korviketta vaan nassuun.

Neuvoo kolmen lapsen äitee, joka on kaksi heistä imettänyt ja yhden korvikkeella ruokkinut.

Vierailija
2/8 |
06.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen ollut samassa tilanteessa kahden vanhemman kans ja nyt odotan kolmatta. Kolmannen kohdalla ajattelin panostaa siihen tutin kayttoon valittomasti, sanokoon kuka haluaa ja mita siita imetysotteen huonomisesta.

Kakkosta pidin eka kuukaudet vieressa nukkumassa, siitakin on monta mielipidetta, mutta ei kiinnosta, ainut keino jolla sai itekin vahan nukuttua.

Ja anna sita lisamaitoa jos vauvalle se sopii. Meidan tokalle ei sopinut mikaan, joten ei ollut vaihtoehtoja.

Ala syyllisty. Kun sulla on muitakin tarkeita asioita elamassa kuin se vauvan syottaminen, sita yhtaan vaheksymatta. Vanhemmat lapsetkin tarvii sinua. Vaikka kyllahan sina taman itekin tiedat, hormonihuuruissa on vain niin vaikea ajatella "selvapaisesti." Tsemppia!!! x

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
06.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitenkään lepäämään imettäessäsi? Kenties jopa nukkumaan?

Mulla on myös kolme lasta, ja mulle ei noi imetykset ole olleet ongelmia, kun öisin vauva on ollut vieressä, ja olen vain vauvan inistessä antanut tissin suuhun ja jatkanut uniani, välillä kääntänyt kylkeä ja jatkanut taas. Ymmärrän toki, että kaikillä tämä ei onnistu esim rintojen mallin, runsaan maidontulon tms. syyn takia. Mutta jos syynä on vaan pelko, että vauvan littaa, niin ei sitä tapahdu, ellet nuku vesisängyssä tai syö lääkkeitä/ juo alkoholia.

Ei ole mikään ihme, ettei maito nouse, jos on päällä kamala stressi ja väsymys heti alkuunsa.

Vierailija
4/8 |
06.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mikä on pienin paha tuossa tilanteessa; se, että lapsi alkaa saada alusta asti korviketta (eikö suurin osa vauvoista saa) vai se, että olette koko perhe aivan väsymyksestä sekaisin ja kaikki tuntuu vaikealta?

Itse olen täysimettänyt vauvaani, mutta en olisi sitä tehnyt hinnalla millä hyvänsä. Harmillista tietysti on, että ulkopuoliset on herkkiä kommentoimaan ja ihmettelemään, jos vauvalle antaa alusta asti korviketta (olen itsekin tainnut tähän syyllistyä, kunnes olen oikeasti nähnyt kaverillani tilanteen, että vauva on kokoajan kiinni tississä), mutta ei muiden mielipiteistä pidä välittää.

Toivotan jatkamista ja rohkeutta tehdä omia päätöksiä, perheen kokonaisetu huomioiden!

Vierailija
5/8 |
06.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille osapuolille on parasta että vauva totutetaan perheen rytmiin jo pienestä eikä päin vastoin. Mitä enemmän lapsia on, ja mitä enemmän on työssäkävijöitä ja koululaisia, sitä tärkeämpää se on.

Tämä ei luonnollisestikaan tarkoita sitä, että lasta pidettäisiin nälässä tai ruokittaisiin neljän tunnin välein, kellon mukaan minuutilleen, vaan käytännön järjen mukaisesti.

Vierailija
6/8 |
06.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joudut valvomaan yöt ja päivät, se ei aivan varmasti edistä maidontuotantoa eikä tee imetystilanteita miellyttäviksi.

Vierailija
7/8 |
06.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille osapuolille on parasta että vauva totutetaan perheen rytmiin jo pienestä eikä päin vastoin. Mitä enemmän lapsia on, ja mitä enemmän on työssäkävijöitä ja koululaisia, sitä tärkeämpää se on.

Tämä ei luonnollisestikaan tarkoita sitä, että lasta pidettäisiin nälässä tai ruokittaisiin neljän tunnin välein, kellon mukaan minuutilleen, vaan käytännön järjen mukaisesti.

Vierailija
8/8 |
06.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, mitä tukea sä nyt saat tohon imetykseen? Annettiinko sulle primperan-lääkitys, sekä nenäsuihke joka lisää maidon herumista? Oletko tehnyt syöttöpunnitukset, niin että tiedät paljonko maitoa lapsi saa? Onko edelliset imetyksen onnistuneet? Jos sua vaivaa se, että imetys on hankalaa, niin siihen on olemassa vaikka mitä apuja. Kunhan osaat niitä vaatia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kolme