Palaako teillä tänään 2 kynttilää ikkunalla klo 18 alkaen?
Kommentit (37)
Alkuviikosta muutettiin uuteen kotiin, jossa on leveät ikkunalaudat. Nyt pitää enää löytää ne kynttilät :-)
kun ei meillä ole ikkunalautoja tms missä voisi kynttilät polttaa.
Kunnioitan silti sitä että meillä on turvallinen ja itsenäinen maa emmekä joudu elämään sodan jaloissa.
muuten varmaan palais lipaston päällä.
jos olisimme kotona. Mumolassa kyllä palaa (mennään sinne).
Luulen että tää tapa vaihtelee eri puolilla maata.
Meidän suunnalla voidaan kyllä polttaa adventtikynttilöitä (ja tänään kyllä sattumalta onkin sekä 2. adventti että itsenäisyyspäivä).
Itsenäisyyspäivänä poltetaan perinteisesti yhtä sinivalkoista kynttilää.
Aiemmin oli tapana laittaa ikkunoihin kynttilät, mutta äskettäin taloomme vaihdettiin uudet ikkunat ja ovat malliltaan sellaiset, että kynttilöille ei ole paikkaa. Toki jos jaksaisin nähdä vaivaa, virittelisin jonkun pöydän ikkunan eteen ja kynttilät voisi siihen laittaa. Vaan enpä taida jaksaa, liikaa vaivaa ja vahtimista kun talossa piipertää pieniä lapsia.
Luulen että tää tapa vaihtelee eri puolilla maata.
Meidän suunnalla voidaan kyllä polttaa adventtikynttilöitä (ja tänään kyllä sattumalta onkin sekä 2. adventti että itsenäisyyspäivä).
Itsenäisyyspäivänä poltetaan perinteisesti yhtä sinivalkoista kynttilää.
Meillä on 3 kissaa ja villi 2,5-vuotias ;)
Ei oo ikkunalautoja... Palaa varmaan vielä illallakin :)
Kaunis ajatus kyllä. :) Joskus nuorempana järjestin joka itsenäisyyspäivä kavereiden kanssa juhlaillallisen, silloin koettiin tärkeäksi niitä kynttilöitäkin polttaa. Nyt itsenäisyyspäivä ei enää herätä sen suurempia tunteita.
Lisäksi käyn lasteni kanssa sytyttämässä kynttilän ukkini sankarihaudalle ja yhteisristille.
Se on ainoa turvallinen paikka polttaa, siis keittiön pöydällä. Meillä on kolme alle kouluikäistä, joten en viitsi ripotella kynttilöitä eri puolille taloa.
ryssien talvisodassa tappaman sukulaiseni muistolle.
Joku mainitsi, että ehkä tämä tapa vaihtelee eri puolilla maata. Minua kiinnostaisi tietää missäpäin ei ole toi kaksi kynttilää ikkunalla itsenäisyyspäivänä klo 18 tapana? Itse olen asunut Suomessa useamalla paikakkunnalla eri puolilla maata ja aina ne kynttilät ovat olleet oman ikkunani lisäksi naapureiden ikkunoilla.
ryssien talvisodassa tappaman sukulaiseni muistolle.
En silti ryssittele ketään.
Meillä onneksi yksi ikkunalauta, jolle kynttilänjalat sopivat.
Parvekkeelle sytytämme myös kynttilät.
mutta meillä ei oo ikkunalautoja, eikä semmoisia tasoja esim. pöytiä ikkunoitten lähellä että sais kynttilöitä. mitään erikoisia virityksiä en uskalla tehdä, kun on 2 pientä riehuvaa lasta.
eli me poltellaan kynttilöitä sitten vaan olkkarin tai keittiön pöydällä, ei ikkunalla.