8-9kk ruuista..?
Heips,
Olen yrittänyt neuvolasta kysellä että mitä tämän ikäinen lapsi saa syödä, mutta vastaukseksi olen saanut "kiellettyjen" listan ja sen että suolaa ei saa syödä. Voinko siis antaa periaatteessa kaikkea ruokaa mitä itsekkin syön? jauhelihaa? pihvejä? makkaraa? tms.? Vinkkejä ruuista!
Kommentit (7)
Erotat vain vauvan ruokaannoksen ennen mausteita ja suolaa.
Jos einesruokaa, sit ehkä hyvä antaa purkkiruokaa. Eineksissä on liikaa suolaa ja mausteita. Meillä vauva söi useimmiten kalaruokaa purkista. Kalaa kun syödään yleensä liian vähän, ja ajattelin suoda vauvalle edes riittävän annoksen.
ja pihveissä usein marinadit joten niitäkään en antaisi mutta muuten periaatteessa kyllä kaikki käy. eli vaikka muussista erilleen osa ilman suolaa ja maitoa, keitosta erilleen osa ilman suolaa yms...
Mutta siis suolatonta makkaraa on vahan vaikeaa loytaa ;-), joten sita ei siksi voi antaa ollenkaan. Se suolahomma on ihan vakavasti otettava juttu, lapsen munuaiset eivat kesta sita.
erota lapsen ruoka, ennen kuin lisäät mausteet ja suolan. Yrttejä saa jo olla jonkin verran (esim. tilliä, persiljaa jne.). Soseuta ruokaa vauvan hammaskalustoon sopivaksi. Esim. mun 8 kk vanhalla on vasta yksi hammas, joten ruoka pitää olla aikamoista mössöä toistaiseksi.
Kyllä meidän 7kk esim syä perunan, porkkanan, kukkakaalin jne palasina ja banaanin omasta kädestä...
Lukekaapa uudelleen purkkien ruokaselosteita, niissäkin on mausteita, siis muutakin kuin yrttejä.
ja pihveissä usein marinadit joten niitäkään en antaisi mutta muuten periaatteessa kyllä kaikki käy. eli vaikka muussista erilleen osa ilman suolaa ja maitoa, keitosta erilleen osa ilman suolaa yms...