Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

8-9kk ruuista..?

Vierailija
05.12.2009 |

Heips,

Olen yrittänyt neuvolasta kysellä että mitä tämän ikäinen lapsi saa syödä, mutta vastaukseksi olen saanut "kiellettyjen" listan ja sen että suolaa ei saa syödä. Voinko siis antaa periaatteessa kaikkea ruokaa mitä itsekkin syön? jauhelihaa? pihvejä? makkaraa? tms.? Vinkkejä ruuista!

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
05.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pihveissä usein marinadit joten niitäkään en antaisi mutta muuten periaatteessa kyllä kaikki käy. eli vaikka muussista erilleen osa ilman suolaa ja maitoa, keitosta erilleen osa ilman suolaa yms...

Vierailija
2/7 |
05.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erotat vain vauvan ruokaannoksen ennen mausteita ja suolaa.

Jos einesruokaa, sit ehkä hyvä antaa purkkiruokaa. Eineksissä on liikaa suolaa ja mausteita. Meillä vauva söi useimmiten kalaruokaa purkista. Kalaa kun syödään yleensä liian vähän, ja ajattelin suoda vauvalle edes riittävän annoksen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
05.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

suolaa ei.

Vierailija
4/7 |
05.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pihveissä usein marinadit joten niitäkään en antaisi mutta muuten periaatteessa kyllä kaikki käy. eli vaikka muussista erilleen osa ilman suolaa ja maitoa, keitosta erilleen osa ilman suolaa yms...

Mutta siis suolatonta makkaraa on vahan vaikeaa loytaa ;-), joten sita ei siksi voi antaa ollenkaan. Se suolahomma on ihan vakavasti otettava juttu, lapsen munuaiset eivat kesta sita.

Vierailija
5/7 |
05.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

erota lapsen ruoka, ennen kuin lisäät mausteet ja suolan. Yrttejä saa jo olla jonkin verran (esim. tilliä, persiljaa jne.). Soseuta ruokaa vauvan hammaskalustoon sopivaksi. Esim. mun 8 kk vanhalla on vasta yksi hammas, joten ruoka pitää olla aikamoista mössöä toistaiseksi.

Vierailija
6/7 |
05.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meidän 7kk esim syä perunan, porkkanan, kukkakaalin jne palasina ja banaanin omasta kädestä...

Vierailija
7/7 |
05.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukekaapa uudelleen purkkien ruokaselosteita, niissäkin on mausteita, siis muutakin kuin yrttejä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yksi