Millainen mielikuvaero mielestäsi nimillä Emma ja Emmi on?
Mietimme noista toista tytöllemme. Ehkä Emmi on nyt 1-vaihtoehto. On suloinen ja Emmaa harvinaisempi. Mutta millainen ero mielestänne näillä kahdella melkein samanlaisella nimellä on?
Kommentit (19)
Ja mun tuttavapiirissä taas ei ole yhtään Emmaa, mutta Emmejä vilisee kavereiden lapsissa, hoitopaikassa jne.
Eli itse tykkään enemmän Emmasta. Molemmat on silti hyviä nimiä!
Emmi persoonana on temperamenttisempi, räväkämpi, urheilullisempi, taiteellisempi ja lahjakkaampi kuin Emma. En tiedä miksi näin. Mutta Emmi tosiaan kiva nimi, Emmaa en antaisi omalle lapselleni.
Emma taas sopii myös aikuiselle naiselle. Itse valitsisin Emman koska se on arvokkaampi.
että Emma on ehkä "ronskimpi" ja "rehevämmän" kuuloinen soinniltaan ja mielikuvastaan Suomi-leffojen kautta.Emmi hivenen "hienostuneempi" ja "pidättyväisempi" ja ehkä hieman pikkusievä. Tiedä sitten kumpi parempi? Riippuu mielikuvaasi lapsestasi.Luota tunteeseen ja intuitioon!
kun yhdessä tansseista kuljettiin...
molemmat hirveitä nimiä.
on kaikkea muuta kuin rauhallinen ja sievisteliä. Hametta ei meinaa saada kirveelläkään päälle. Tukka sotkussa, farkut jalassa ja aina pitkähihanen oli pakkasta tai hellettä. Heittelee tavaroita jos vähänkin suututtaa tai ei mene niinkuin hän haluaa, huutaa kuin palosireeni. Eikä usko mitään mitä sanotaan.
Mutta eikait se nimi vaikuta luonteeseen.
Emma on uusvanha nimi, Emmi vanhanaikainen.
Emmi aika mitätön, oikeesti. "Emmie tiijä. Emmitkö sinä?"
hymyilevämpi, sosiaalisempi
Emmi hienostelija, selän takaa pahaa puhuva, laiha ja kalpea
eri luokilla. Kaikki Emmien ja Emmojen kaverit kutsuvat heitä samalla kamalalla nimellä: EMPPU! t.ope
emmi uudempi, ainakin mun korvaan
emmoja vaan on aika paljon nykyään, emmejä myös
Emma: suoraselkäinen, avoin, iloinen, rehti, "hevostyttömäinen".
Emmi: hiukan ujompi/salaperäisempi kuin Emma, tyttömäinen, iloinen, viehkeä, kiltti.
Emma on isosisko ja Emmi pikkusisko:)
Emma: Isokokoisempi (ei välttämättä tarkoita lihavaa),avoin,puhelias,tumma sekä enemmän isosisko
Emmi:Pieni,sievä, hieman ujo, vaalea, selkeä pikkusisko,salaperäinen
Molemmat luonteeltaan todella iloisia ja ystävällisiä :)
Emmi reippaampi. Kumpikin silti aika lempeä ja reipas, mut noin sanoisin. :)