Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eka neuvola oli tänään, ei sydänääniä

02.12.2009 |

miten yleistä on ettei kuulu ekalla käynnillä? Mulla rv n.8, neuvolan terkka sanoi ettei yleensä kuulu jos alle 9 viikkoja. Kahden viikon päästä ultra, aika tuntuu pitkältä...

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen suuresti että terkkari edes kokeili kuunnella sydänääniä, sillä yleensä ne ei todellakaan kuulu vielä tuohon aikaan. Joten sinuna en olisi huolissani.. ultra on tietääkseni ainoa, millä tässä vaiheessä nähdään/kuullaan sykkiikö se sydän :) Mutta ymmärrän toki huolesi, koita pärjäillä ultraan asti!

Vierailija
2/7 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurjaa, että joudut jännäilemään moista.

Mulle neuvolan täti sanoi viikolla 9, että "näillä viikoilla ei tällä meidän laitteella saa kuulumaan muuta kuin äidin itkua"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ymmärrän jännäilyn tokikin, kurja että neuvolan täti "aiheutti" tämän sulle. Koita jaksaa ultraan tai käy yksityisellä tiirailemassa. Tsemppiä :)

Vierailija
4/7 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei säikähtää jos ei kuulukaan. Taidan unohtaa koko jutun. Kiitos vastauksista:) helpotti kovasti:)

Vierailija
5/7 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleensä terkat eivät tosiaan edes yritä kuunnella sydänääniä ekalla käynnillä...on niin säkää, jos kuuluvat. Itsellä neljäs raskaus menossa ja tässä raskaudessa yllätyksekseni terkka kysyi ekalla käynnillä haluanko, että kuunnellaan. No, kokeiltiin, mutta ei kuulunut. Ymmärrän tuon alkuvaiheen epävarmuuden tod. hyvin! Sitä niin haluaisi "varmistuksen" siitä, että masussa on joku pikkuinen! Itsellä on taaksepäin kallistunut kohtu, joten eräänkin raskauden aikana ei kuultu sydänääniä edes rv 14!

Tsemppiä sulle!

Vierailija
6/7 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä menin lääkärineuvolaan vkolla 12+0tais olla ja se lääkäri sanoi, että tuskin niiden laitteella kuuluu vielä ääniä, mutta kuului tosi kovasti semmonen junalta kuulostava lyönti :)

Lääkäri sanoi mullekin eka, että jos ei kuulu mitään, se ei ole sikiön vika vaan meidän aataminaikaisen laitteen :)

Vierailija
7/7 |
03.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla neuvolan terkkari (joka on myös kätilö) ei suostunut ekalla käynnillä rv 8 edes yrittämään kuuntelua. Sanoi, että on niin iso ihme, jos silloin mitään kuuluu vaikka heillä ihan hyvät laitteet onkin, että on ihan turha aiheuttaa huolta.

Sydänäänet kuuluu doplerilla kuulemma yleensä rv 12 paikkeilla ekan kerran, mutta mikäli esim. istukka on kohdun etuseinässä, voi mennä viikolle 16 ennen kuin mitään kuuluu.