Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä hintaista lahjaa pyytäisit lapsen kummeiltä?

Vierailija
02.12.2009 |

Kummit soittelevat ja kyselevät, että mitä lahjaksi kummilapselle. Lasten listoilla on toinen toistaan kalliimpia toiveita, missä mielestäsi menee raja minkä hintaista kehtaa enää lahjatoiveena esittää?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kummin tulotasosta. Kotiäidin ja matalapalkkaisen miehen perheeltä pyytäisin max 10€ lahjaa, DI:n ja kauppatieteiden maisterin perheeltä jossa molemmat töissä esim max 50€.

Vierailija
2/18 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on varakkaampia + ei kitsaita niin ehkä siinä 100e paikkeilla raja menisi. Tuokin tekisi pahaa koska en itse lapselle mitään noin kallista ostaisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä minä kenenkään taloudellista tilannetta voin tietää, arvailla vain. Eikä arvausten perusteella kehtaa pyytää. Ymmärrän kyllä, että mielellään ostavat jotain sellaista mitä lapsi toivoo. Mutta en kehtaa mitään 50e toiveita edes esittää, mulla menee raja siinä n. 20e arvoisessa lahjassa. Tosiasia on, että nykyään tuolla 20e:lla ei saa paljon mitään. Ainakin meillä 9- ja 10-vuotiaiden toivelistalla ei montakaan "halpaa" toivetta ole.

Vierailija
4/18 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä minä kenenkään taloudellista tilannetta voin tietää, arvailla vain. Eikä arvausten perusteella kehtaa pyytää. Ymmärrän kyllä, että mielellään ostavat jotain sellaista mitä lapsi toivoo. Mutta en kehtaa mitään 50e toiveita edes esittää, mulla menee raja siinä n. 20e arvoisessa lahjassa. Tosiasia on, että nykyään tuolla 20e:lla ei saa paljon mitään. Ainakin meillä 9- ja 10-vuotiaiden toivelistalla ei montakaan "halpaa" toivetta ole.

että olet valinnut sellaisia ihmisiä kummeiksi, joita et tunne. Meillä kummit on läheisiä, osa sukulaisiakin ja todellakin tiedetään tulotaso.

Vierailija
5/18 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjojen tyyli voi olla myös erilainen ja samoin hinnat. Näin mielestäni kukaan ei "menetä kasvojaan" tai tyrmisty lahjan hinnasta.

Vierailija
6/18 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että olet valinnut sellaisia ihmisiä kummeiksi, joita et tunne. Meillä kummit on läheisiä, osa sukulaisiakin ja todellakin tiedetään tulotaso.

Kummit on läheisiä, mutta en todellakaan tiedä paljonko he tienaavat. En ole ikinä kysynyt enkä mistään verokalenterista utsinut. Toisaalta pelkät tulot ei kerro kaikkea, lainoista tiedän vielä vähemmän.

Vierailija
7/18 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten varsinaiset tärkeät toiveet toteutamme itse. Kyseleville kummeille on kerrottu, että lapset tykkäävät siitä ja tästä (esim. ekaluokkalainen tyttö tykkää petshopeista, kirjoittaa päiväkirjaa ja askartelee) ja kummit saavat sitten itse päättää mitä ostavat ja millaisella hinnalla.

Tärkeitä (halpojakaan) toiveita ei meillä enää kummeille esitetä, koska kummit eivät näitä toiveita kuitenkaan koskaan toteuttaneet, ja aattona olikin edessä pettymys.

Vierailija
8/18 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai ei 20 eurolla saa mitään.

Vierailija
9/18 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi kummi kysyi lapsen lahjatoiveita. Poika on vasta vajaa 2 vuotta, joten ei todellakaan mitään toivo, mutta kerroin, että tykkää kirjoista (esim Puppe), autoista ja duploista.

Vierailija
10/18 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta olisi törkeää, jos huomaisin jonkun "maksattavan" meillä kalliita toiveita, koska arvelee meillä olevan siihen varaa.

Vierailija
11/18 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin aika järkyttynyt, jos kummilapsen lahjatoive olisi 50 e, eikä liikkumavaraa juuri olisi.

Vierailija
12/18 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. yhteistä leffareissua, silloin kuin kummille sopii. Ei maksa mahdottomia, ei tule krääsää nurkkiin pyörimään ja kaikilla on hauskaa.

Vierailija
13/18 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. yhteistä leffareissua, silloin kuin kummille sopii. Ei maksa mahdottomia, ei tule krääsää nurkkiin pyörimään ja kaikilla on hauskaa.

Olen itse kummi enkä tiedä aina mitä ostaisin lahjaksi kummilapselle ja valitettavan harvoin näen häntä, vaikka haluaisin olla läsnä enemmän!

Ehkäpä tarjoudun tekemään jotain tällaista, kiitos ideasta! Ja todellakin hyvä sanoa kummillekin näin!

Itse olen ajatellut lasten kohdalla vähän sitäkin, minkä ikäisiä ovat, esim. 1-vuotias ei ehkä osaa arvostaa kuin sitä lahjapaperia ja toisaalta joku 4-vuotias ei ehkä katso hyvällä villasukkia tms. Mieleen tuli sellainenkin kriteeri, että mikä kestää lapsen käytössä, sen voi ostaa. Eli jos on kovin rasavilli lapsi, en halua ostaa kovin kallista. Enkä myöskään mitään mikä hukkuu helposti (esim. palapeli), jos lapset ovat sen tyyppisiä, ettei sellaiset kestä.

Mutta muuten lahjan hinnalla ei ole väliä, kummi sen päättäköön!

Eli ehkä paras on tuo, että kertoo mistä lapsi tykkää, silloin kummille jää vähän joustovaraa.

Vierailija
14/18 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joululahjaa lapsille.

Kuitenkin kummin tehtävä ei ole se kalliiden lahjojen antaminen.

JOs kummi itse tulee kysymään että mitä lapset toivoo joululahjaksi. kysyisin kummilta että minkä hintaista lahjaa hän on itse ajatellut.

Kummit on kuitenkin niin läheisiä että tuon kysymyksen voi varmasti tehdä.

Vierailija
15/18 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sit jotain sellaista, josta voivat itse ostaa haluamansa hinnalla esim. Nomination palat.

En juuri koskaan sano mitään tiettyä, ettei kummin ole pakko ostaa juuri sitä. Tosin itse tykkään, kun saan selkeän toiveen, ostan sen mielelläni, tiedän, että kummilapsi toivoo juuri sitä.

Vierailija
16/18 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisille, joilla moninkertainen tulotaso, olen antanut erihintaisia vaihtoehtoja. Ostavat yleensä 20-30e lahjan, joskus on tullut kalliimpiakin.

Vierailija
17/18 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan jokaiselle noin 10e lahjan.

Saahan silläkin esim. lelun, kirjan, yöpaidan..

vaikka mitä!

Vierailija
18/18 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis PYYDÄTTE lahjoja? Eikä kukaan näe siinä mitään vikaa. Minusta se on röyhkeää. Ei tulisi mieleenkään pyytää yhtään mitään, sehän on lahjan antajan juttu mitä antaa. Enkä loukkaantuisi vaikkei antaisi mitään. Itse kysyn kummilasteni vanhemmilta mitä he toivovat ja ostan sitten niitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme seitsemän