+++TALVIMAHAT JOULUKUUSSA+++
Pino meille, joilla laskettu aika talvella 2009-2010. Tervetuloa mukaan kaikki lapsettomuudesta kärsineet odottajat jakamaan iloja ja huolia!
Esittelyä LA:n mukaisessa järjestyksessä
NIMIMERKKI: Killa
OMA JA PUOLISON IKÄ: 33 ja 34v
MUU PERHE: -
LAPSETTOMUUSTAUSTA: raskaustoive 8/05 alkaen. Selittämätön lapsettomuus. 4 x inssi, joista kohdunulkoinen raskaus. 1 IVF, jonka 3. PASsista plussa.
LASKETTU AIKA: 14.12.09
SYNNYTYSSAIRAALA: KOS
NIMIMERKKI: Melvina
OMA JA PUOLISON IKÄ: 35 ja 45
LAPSETTOMUUSTAUSTA: toive alkuvuodesta 05, vuoden päästä tutkimuksiin, ongelma löytyi miehen puolelta. Sitten yksi ins. ja 2*IVF/ICSI, joista ei pakastettavaa, mutta toinen sai raskauden alkuun, päätyi keskenmenoon vko 7. Nyt takana kolmas IVF/ICSI ja onnellisesti raskaana.
LASKETTU AIKA: 15.12.09
SYNNYTYSSAIRAALA: Lohja tai KOS, tod. näk. päädymme Lohjalle
NIMIMERKKI: Kille
OMA JA PUOLISON IKÄ: molemmat 34
MUU PERHE: pas-poika 11/07
LAPSETTOMUUSTAUSTA: yritys alkoi syksy 2005. 4 inssiä, 1 ivf,jonka tuoresiirto nega ja 1. pas toi plussan. Nyt sitten pakkaseen jääneistä alkioista plussa 1. pas:ssa.
LASKETTU AIKA: 27.12.2009
SYNNYTYSSAIRAALA: Naistenklinikka
NIMIMERKKI: Smilla
OMA JA PUOLISON IKÄ: 32 ja 38
LAPSETTOMUUSTAUSTA: Tuulimuna 06/04, raskaus alkoi lähes heti kun olimme aloittaneet seurustelun, joten sen jälkeen ei vielä hirveän aktiivista yritystä vaan enemminkin "tulee jos on tullakseen". Kun ei tullut, tutkimuksiin 09/06. Epäilyksenä endo, laporoskopia 05/07, ei kuitenkaan suuremmin endoa -> selittämätön lapsettomuus. Sen jälkeen 3 x inssi. 1 IVF, jonka 3 PASsista plussa.
LASKETTU AIKA: 3.1.10
SYNNYTYSSAIRAALA: KOS
NIMIMERKKI: Hevioso
OMA JA PUOLISON IKÄ: 31 ja 33
MUU PERHE: 3,5 v ivf-poika
LAPSETTOMUUSTAUSTA: yritys ja hoidot aloitettu 04. Ovulaation induktiolla ei mitään tulosta. Taustalla pco ja ovuloimattomuus siis. 1. ivf 3/05 +, josta poika 12/05. 3 PAS hoitoa 11/07, 12/07, 1/08 -kaikista nega.
siirryimme yksityiseltä julkiselle puolelle hoitoon, jossa 2. IVF 12/08 +, joka päättyi km rv7 1/09. 2.IVF 1. PAS 04/2009 +, josta nyt rv 9.
LASKETTU AIKA: 17.1.2010
SYNNYTYSSAIRAALA: JORVI
NIMIMERKKI: Katariina
OMA JA PUOLISON IKÄ: 35 ja 36
MUU PERHE: pas-poika 8/06
LAPSETTOMUUSTAUSTA: yritys alkoi 2001, hoitoja 2 ivf:ää ja 4 pasia, joista viimeisestä saimme pojan 8/06. Vuonna 2008 4 pas:ia, josta viimeisestä alkoi raskaus. Keskenmeno rv 7+0 marraskuussa 2008. Toukokuussa 2009 ivf, josta alkoi raskaus ja nyt siis rv 7+5
LASKETTU AIKA: 26.1.2010
SYNNYTYSSAIRAALA: Hyvinkään sairaala nykyisen asuinpaikan mukaan (Nurmijärvi) mutta yritän päästä Jorviin, kun siellä edellinenkin ja kaikki sukulaiset lähellä
NIMIMERKKI: Mimosa
OMA JA PUOLISON IKÄ: 34 ja 40v
MUU PERHE: Miehellä kolme lasta
LAPSETTOMUUSTAUSTA:Mulla endometrioosi. Yritystä 04/04 asti, 1. ivf 10/05, 5 PAS vuoden 2006 aikana. Kaikki puhtaita negoja.Pidettiin kunnon hoitotauko, nyt toinen IVF toukokuussa, jossa tehtiin pitkä viljely (4 vrk)ja siirrettiin kaksi 16-soluista alkiota. Siitä elämäni ensimmäinen erittäin vahva plussa 12 päivää siirrosta. Hcg samana päivänä 633.
LASKETTU AIKA: 15.2.2010
NIMIMERKKI: Stinna
MUU PERHE: IUI tyttö 2v
LASKETTU AIKA: 19.2.10
SYNNYTYSSAIRAALA: TAYS
Kommentit (38)
Ihana joulun vauva tuli teille!
Tulehan jakamaan meidän kaikkien kanssa synnytyksesi, kun jaksat ja ehdit siltä ihanalta pikku pojalta!
Stinna, kiitos lääkkeen myynti-ehdotuksesta, mut mulla ei käytetä sitä lääkettä näissä hoidoissa. Kait niitä on sit monenlaisia...
Hyvää loppuvaa ja alkavaa vuotta teille kaikille!
Tandu
Isot onnittelut suloisesta pojasta! Mahtavaa, että eka vauva syntynyt meidän pinossa!!! Tule kertoilemaan, miten kaikki on lähtenyt sujumaan ja minkälainen poju teillä oikein on, kun vaan ehdit. Nyt tuli itsellekin vahva tunne, että voi, kun jo olisi oma vauva sylissä...
Katariina 36+0
Mahtavaa tosiaan, että meidän pinoon on eka vauva syntynyt!
Ensimmäiseksi paljon onnea Killalle pienestä poika vauvasta. :) Joulut on juhlittu ja Uusi vuosi uusien kujeiden kanssa edessäpäin. Omia kuulumisiani: vauva potkii kovasti ja olen saanut noita ennakoivia supistuksia aina välillä. Liitoskivutkin vaivaavat ja väsymys on valtava ja tähän löytyikin syy. hemoglobiini arvoni olivat alhaiset, niitä olen nyt yrittänyt parantaa. Sokerinrasituskoekin häämöttää edessä.. Tietenkin tuota makeata on tullut syötyä ja jo pelkät joululaatikot nostavat verensokeriani. Sain tuon mittalaitteen kotiin ja olen nyt reilun 2 viikkoa tässä mittaillut vähemmän huimia ja huimia lukemia. Esikoisestakin sokerit nousi ja samoihin aikoihin menin rasitukseen.
Täällä rupeaa todella monella olemaan nuo h-hetket käsillä. kertoilkaapahan sitten iloisia vauvautisia lisää. Susannalle onnittelut plussasta!
Itse alan laittamaan ruokaa perheelle, kun olen tässä vapaalla loppiaiseen saakka!!
t. Maria rv 25+1
NIIN ja tärkein oli unohtua, oikein IHANAA UUTTA VUOTTA Kaikille!
Ihana kuulla, että kaikki on hyvin ja IHMEIDEN PAKKASPOIKA maailmassa!!
On tää niin ihmeellistä ja uskomatonta...SINÄ OLET NYT ÄITI!!!! *Halitus
Itse tässä supistusten kourissa...ihan rupee jo huolettaan, että tarviiko alkaa ihan kellosta kattomaan!!
Tänään on poika änkenyt itseään yhä alemmas ja hiertänyt päätään niiiiiin kipeesti ja vihlovasti, että on tehnyt TODELLA KIPEETÄ..!!! riehuu ja potkii ja sätkii samalla kauhiasti, toiv. sillei ole hätä siellä?!?!
Vielä saisi vkoja kulua....
kaiken kestän ja kaiken otan vastaan, kuhan poika syntyisi elävänä ja terveenä...!!! sitä kohti mennään.
mukavaa loppu vuotta ja uutta alkavaa kaikille!
Stinna rv 32+5
Onnea miljoonasti pojasta! Luot niin paljon toivoa meille pitkään odottaville. Miljoonasti kiitoksia myös menneestä ja myötätunnosta. :) Ite oon nyt ekan IVF:n kynnyksellä. Hui, jänskättää. Jarrusumute alkaa loppiaisena. Kaikkea parasta sulle! Ja muillekin onnistujille! Jee!
s-k- (enskoista, jos muistat)
Eli nyt vauva todellakin saisi jo syntyä kun vuosikin vaihtui! Tällä hetkellä olen todella kypsä tähän raskaana olemiseen, viime yö meni taas valvoessa - alkuyöstä nukuin noin tunnin, sitten valvoin seitsemään (!?!). Onhan se kiva että luonto valmistelee niihin yövalvomisiin vauvan kanssa, mutta joku raja sentään... Olisihan se kiva olla synnyttämään mennessä hyvin levännyt ja nukkunut. Mutta ehkä tämä taas tästä, toivottavasti muilla on parempi olo ja paremmat fiilikset. Ja no, ei minulla enää ole jäljellä kuin korkeintaan reilut kaksi viikkoa, enköhän ne jaksa jotenkin :
Ja Stinna: eipäs etuilla synnytysjonossa :D Ei vaan toivottavasti supistelusi rauhoittuivat, ei tarvitsisi vauvan ihan noilla viikoilla vielä syntyä!
Smilla 39+5
Ihania uutisia! Sitä hetkeä, kun ensimmäistä kertaa saa oman lapsensa syliinsä ei todella unohda KOSKAAN!
Yksis
Huomena tosiaan h6+0 ja vielä pieni sisällä pysyy...valkovuotoo tulee ihan lorona hillittömästi, tissit on päiväsaikaan vähän arat, menkkakipuja...kaveri joka on kätilö kerto että se on normaalia kun kohtu kasvaa. Ei vieläkään pysty käsittää että oikeesti on raskaana...uutena vuotena kun lipitteli holitonta siideriä tuntu ihan hassulta :D ja holiton punkku, se mitään punkkua ole kun hapatettua mehua :D karmeeta litkua. Mut on tää sen arvosta, kyl sen 9kk kestää ilman holiakin :D reilun vkon päästä eka ultra jossa pitäisi näkyä pienen sydämensyke :) jännittää :) jarrusukkia paljon pienelle massuun
Alotin nyt uuden ketjun ettei käy tuo edellinen liian pitkäksi.
Nyt ollaan sitten ekalla saikulla, SITKEYDELLÄ JA SISULLA ollaan tähän asti mentykin hammasta purren, mutta nyt ei lääkäri enää kysellyt vaan passitti saikulle.
Mullahan niitä kovia kipuja on ollut lantiossa ja alaselässä kaiken aikaa, et niihin jo turtuu..
mut lisävaivana alkoi pe:na alavatsa kivut, jossain kohdun pohjassa...vie kävelyn myös yms...
paikat sinänsä ihan ok, kohdunkaula ehkä vähän kaventunut muttei mtn hälyttävää.
Supistelee kaiken aikaa.
Ja vauva on ihan ylivilkas.
Nyt täytyy ottaa iisisti...
pissi näytteetkin vein tänään, huomenna soittelen niistä. Eilen oli meinaan proteiini pikkasen koholla...
Mitäs muille kuuluu??
Stinna rv 28+5
Marraskuulle ei ollutkaan omaa ketjua, joten ihan hyvä näin :D
Nuo kivut eivät kuulosta kivoilta, hyvä että sait ja myös otit saikkua! Oletko äitiysloman alkuun asti vai tilanteen mukaan? Tuo on muuten jännä miten noihin kipuihin turtuu, itsekin muistan kun tukivyöllä sain alaselän kivut kuriin niin vasta sitten tajusin että miten paljon käveleminen olikaan sattunut.
Minula tosiaan on nyt viikko äitiyslomaa takana, ja on tämä kyllä tullut niin tarpeeseen. Olen tajuttoman väsynyt, tänäänkin nukuin kahdet päikkärit - vaikka saa nähdä meneekö yö sitten taas valvomiseksi. Liitoskivut ovat edelleen melkoiset ja pystyn kävelemään vain lyhyitä matkoja ja rauhallisesti. Saa nähdä, miten joululahjaostosten kanssa käy....
Viime päivinä ovat alkaneet myös supistukset varsinkin iltaisin. Alavatsassa ja alaselässä on sellaista kuukautismaista kipua ja vatsa menee kovaksi,sitä kestää toisinaan parikymmentäkin minuuttia. Ne eivät kuitenkaan ole sellaisia että niillä olisi selkeä alku ja loppu, vaan enemmänkin sellaista aaltoilevaa kipua. Ja toisinaan ihan kivuttomiakin. Ensi viikolla on lääkäri, puolestani nuo supistukset voisivat jo pehmentää sitä kohdunkaulaa, tällä hetkellä tuntuu etten jaksa enää odottaa viittä viikkoa vauvan syntymään :P
Vauva taas on melko rauhallinen vatsassa, iltaisin on aina pientä möngerrystä mutta ei mitään häiritsevää. Joinakin iltoina pitääkin sitten oikein pysähtyä miettimään että onko päivän aikana tuntunut miten liikkeitä ja rauhassa ruveta niitä kuulostelemaan. Aina niitä on sitten tuntunutkin. En kyllä kamalan huolissani ole ollut, veikkaan että vauvalla vain alkaa olla jo hieman ahdasta tuolla eikä mahdu kamalasti enää liikkumaan.
Smilla 35+3
Vielä viime viikolla olin sitä mieltä, että mikäs tässä on ollessa ja sohvalla köllötellessä eli ei vielä kiirettä vauvalla tulla. Nyt viime päivinä olo on kuitenkin alkanut olla niin kehno, että tosissaan toivon, ettei mene ainakaan paljon yli lasketun ajan vauvan syntymä.
Unettomuus vaivaa. Jos illalla saankin unen, niin herään sitten yöllä muutamaksi tunniksi valvomaan. OLen koittanut kaikkia konsteja, mutta mikää ei tunnu auttavan. Olen ihan kamalan väsynyt koko ajan, vaikka vuorokauteen saisinkin riittävästi unitunteja.
Liikkuminen alkaa myös olla niin kehnoa, että tänään koittaessani hoitaa pari pientä asiaa kaupungilla, luulin jo että pitää mies soittaa mut hakemaan kotiin, että en jaksa ratikalla enää kotiin raahautua. Jalkoja särkee, supistelee, vihloo "alakertaan", kävely alkaa olla aika vaappumista, jne. Ei tee paljon mieli mihinkään lähteä. Ja toisaalta ei jaksa kotiinkaan ketään kutsua. MIehellekin kiukuttelen omaa pahaa oloani koko ajan. :S
Onneksi täälläkin on alkanut olla jo jonkin verran kivulaitakin supistuksia, myös levossa, joten ehkä tuolla jotain pikkuhiljaa tapahtuu. Mitää selvää synnytystä ennakoivaa en kumminkaan ole huomannut.
Kumma kyllä, että olo tuntuukin niin huonolta, vaikka mitään sellaista selvää fyysistä vaivaa ei olekaan. Ja tosi ikäviltä kuulostaa nuo teidän kipuilut, niiltä minä olen onneksi säästynyt!
Killa rv 38+2
Joo kyllä näköjään äidinkin keho alkaa ilmoittaa ja luonto hoitaa tehtävänsä, et on valmis vauvan syntymään kaikin tavoin!!
on kans niin kömpelö olo kaiken aikaa..
ja ahdistaa ajatus, että on niin paljon vkoja vielä edessä ja mahan kasvua..KÄÄK!
Mutta etiäpäin mennään ja kaikki kestetään!
Nytkin poitsu raivaa yksiötään niin että melske käy..heh. Tosi koomisen näköstä!
Eilenkin pukkas päätä niin rankasti alas, että ihan kipeetä teki.
Sormet syyhyäis ruveta jo laittaan kaikkia pikku juttujakin valmiiksi, mutten vielä viitsi. Mietin vaan, että kuinka myöhemmin jaksan sitten...kun NYT JO on näin vaikeaa..
Smilla, oon nyt pari vkoa saikulla ja sit oli vko vielä töitä..haluisin jaksaa sen vielä! Mutta jos en kykene niin sitten en. Hoidan väliaikaisesti siis lapsia kotonani esikoisen seurana :) eli yksityisenä pph:jana.
Oma virka on kaupungilla josta olen hoitovapaalla.
Mukavaa to päivää kaikille!
-Stinna, huomenna vaihtuu vkot 30
Heippa!
pitkästä aikaa ajattelin tulla kertomaan kuulumisiani. 2 viikkoa sitten kävin rakenneultrassa, ja siellä oli kaikki ok, ja poikavauveli ilmeisestikin tuloillaan..painoarvioksi saatiin 329 g. Aavistelinkin sitä jo vähän kun liikkuu aivan erilailla kun esikoinen, joka oli sitten tyttö. Muutenkin odotus on ollut aivan erilainen ja masu on enemmän sellainen pallomainen.
Teillä kaikilla jo niin paljon viikkoja koossa, kohta alkaa varmaan jo joillakin olemaan nuo h.hetket käsillä.
Stinnakin jo rv 30.. kylläpä aika menee nopsaan, mutta perästä tullaan.
Ihanaa joulun odotusta kaikille!!
t. Maria rv 22+0
Maria, onneksi olkoon pojasta!! :)
Aika on mennyt kyllä suht nopeeta kun oikein alkaa miettiin...mutta nyt tuntuu että toisaalta, hyvä niin..tässä on ollut niin paljon huolta, murhetta ja raskasta eloa...
Tällä hetkellä minä kävelen nipin napin vielä itse. Mutta ei se mtn, mitä vain oman pojan eteen!!
Esikoista käy vain sääli, kun äiti ei pysty juuri mihkään enää ja on koko ajan kipee. Yritän selittää, että veikka painaa jo niin paljon äidin masussa, mutta pian veikka syntyy ja äiti jaksaa taas normaalisti touhuilla. (hope so!!:)
Lepo ei siis auta..ei siihen auta mkn. Se vaan on ja piste.
Vko vielä sairaslomaa, mutta luulen, että on pakko ottaa se viimenenkin samantien.
Mutta täällä se rakas oma möyrii ja raivaa yksiötään minkä kerkiää niin että viltti päälläni sinkoilee :) On se vaan niin ihmeellistä!! Pojan nautinto venytellä jalkansa aivan suoraksi...AUTS, ja se sit sattuu kyllä, tuntuu aivan kuin mahanahkasta tulis läpi, näkyykin pikkuinen terävä jalka sojottamassa .. heh .. mahoton menijä!!
Ihanaa loppu vuotta kaikille masujen kanssa :)
Stinna 29+3
Ensimmäinen äitiyslomapäivä tänään, vihdoinkin. Vointi on ihan hyvä, jopa paras koko raskausaikana. Oksentaminen jatkuu edelleen. Onneksi yöt saa nukuttua vielä kohtalaisesti ja liitoskipujakaan ei ole ilmaantunut. Pitäisi varmaan alkaa valmisteluja vauvan tuloa varten tekemään..
Viikonloppunan vietettiin menestyksekkäästi esikoisen synttärit ja mun valmistujaiset.
Painoa varmasti taas kertynyt herkuttelun ansiosta! Synnytys käy mielessä päivittäin, kamala koitos taas edessä. Ens viikolla nlalääkäri, edellisestä käynnistä onkin jo sitten 4 viikkoa aikaa.
Killa!! Mikä on vointisi?
H rv 34+3
Killa: tuo olo on niin tuttu! Minäkin nukun aivan järjettömän huonosti ja usein tulee öisin valvottua pari tuntia. Onneksi on digiboksille tallennettuna ohjelmaa, että on edes jotain viihdettä. Mitä nyt yhtenä yönä kello kaksi totesin, että dokumentti keinoälystä menee hieman yli hilseen sellaisena kellonaikana :D Eli parempi pidättäytyä hieman kevyemmässä katsottavassa eli monet kertaa nähdyissä Frendeissä, Sinkkuelämässä ja Will&Gracessa. Yritän sitten päivisin ottaa univelkaa takaisin ja nukkua, mutta ei se ole kuitenkaan sama kuin kunnollinen, keskeytymätön yöuni: olen päikkäreiden jälkeen aina pari tuntia ihan sekaisin.
Samoin liikkuminen ei ole herkkua. Itsekin viime viikolla olin pari tuntia jouluostoksilla, ja mietin jo että pitääkö tilata taksi että pääsen kotiin... Lonkat ja alaselkät eivät vain kestä rasitusta yhtään, tulee tunne ettei pääse enää kävelemään ja jalat menee alta. Muutoin eivät onneksi vaivaa ja tällä hetkellä liitoskivutkin on hieman hellittäneet. Paino siis sanalla "hieman", mutta on sekin sentään jotain :)
Minullakin on ollut jossain määrin kivuliaita supistuksia levossa, mutta eipä vielä mitään suurempaa. Tällä viikolla lääkäri totesi, että ihan vielä vauva ei synny mutta veikkasi että tuskin menee ihan kamalasti yliaikaiseksikaan. Ja täytyy myöntää että tässä vaiheessa alkaa olla aika usein sellainen olo, että ihan sama vaikka syntyisi joulunakin, kunhan syntyisi :P Onneksi välillä on parempiakin päiviä ilman suurempia vaivoja, joten eiköhän tässä vielä sen nelisen viikkoa jaksa. Ja toisaalta yllättävän nopeasti aika on tässä äitiyslomallakin mennyt.
Marialle onnittelut siitä, että rakenneultrassa kaikki hyvin ja hevisiolle äitiysloman alkamisesta :) Stinnalle taas jaksamista niiden liitoskipujen kanssa, ei niihin tosiaan tunnu auttavan mikään...
Smilla 36+3
Ihan mieletöntä, ensimmäinen vauva tästä pinostamme :) Hitto, kuka meistä olisi voinut tätä uskoa vielä viime keväänä? Kun muistaa ne kaikki epävarmuuden tunteet sieltä.
Perästä tullaan, hitaasti mutta varmasti!
Smilla 39+