Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

oudot ystävät?

Vierailija
02.12.2009 |

Ärsyttää: Olen 27v ja ensimmäinen kaveripiirissäni, joka on saanut vauvan. Hän on pian 4kk. Saan monesti kuulla vähätteleviä kommentteja ystäviltäni tyyliin: "No, JOIDENKIN meistä täytyy käydä töissä!" ja "No hyvä sun on sanoa, kun ei tartte herätä aamulla aikasin!" ja muuta valitusta, kun heillä on niin rankkaa ja mä saan vain "LOMAILLA" ja siitä vielä maksetaan!

Itse oon 1) Käynyt yliopiston reilu neljässä vuodessa 2)tehnyt samalla 1-4 duunia 3)maksanut opintotukia takasin ja jättänyt ison osan niistä nostamatta 4)mennyt valmistumisen jälkeen suoraan kokopäiväisesti töihin, jossa ehdin olla vuoden 5)tehnyt lapsen, joka maksaa näiden kuittailijoiden eläkkeet tulevaisuudessa.

Pitäisikö mun tuntea itseni nyt sitten suurenkin luokan sosiaalipummiksi, kun olen lapsen kanssa "vain" kotona (ja itseasiassa vain sen 10kk, kun on pakko mennä takasin töihin)? Mun käsittääkseni yhteiskunta ei pyöri, jos siihen ei tehdä uusia ihmisiä ja onhan sen mun työ seuraavat 18vee ja hautaan asti pitää osaltani huolta siitä, että mun pojasta tulee täysjärkinen ja toimiva osa tätä yhteiskuntaa? Oonko nyt ymmärtänyt jotenkin väärin vai miksi ihmeessä tulee tällasta kommenttia??

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä ei ole kilpailu siitä kenellä on rankinta ja kuka pääsee helpoimmalla. Turha pahoittaa mieltään tuollaisista kommenteista. Ensinnäkään ystävilläsi ei ole mitään käsitystä vauvan hoitamisesta ja heistä voi todella näyttää siltä, että sinä vain lomailet. Ja jos ihan rehellisiä ollaan niin kyllä kotona pääsee helpommalla kuin monessa työssä; ainakin itse pääsin, vaikka lapsia tällä viimeisellä "lomalla" oli kotona kolme. Toisekseen Suomeen on luotu tälläinen mielestäni aika loistava järjestelmä, joka mahdollistaa lapsen hoitamisen kotona vähintään n. 10 kk ikään ja 3-vuotiaaksi kotihoidontuella; miksi pitäisi tuntea itsensä pummiksi jos sitä järjestelmää käyttää kuten on tarkoitettu? sinun on mielestäni turha mennä mukaan tälläiseen kilpailuun luettelemalla mitä kaikkea olet jo ehtinyt tehdä ja saavuttaa. Seuraavalla kerralla kuittaat nämä loma-puheet vaikka näin: "niin, kyllä onkin ihanaa kun saa ihan rauhassa keskittyä omaan vauvaan".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla