Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi sinulla on huono itsetunto?

Vierailija
02.12.2009 |

Ja miten se ilmenee?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsuudestani. Paljon pahoinpitelyä ja vähättelyä yms sain osakseni. Ilmenee siten, että en pidä itseäni arvossa, kuten muita eli olen aina huonompi kuin muut. Koen olevani huono joka asiassa ja vaadin itseltäni täydellisyyttä ja olen täysin epäonnistunut, jos en jossain onnistu.

Vierailija
2/6 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmilleni on veljeni aina olleet tärkeämmät, mä olen kärjistetysti sanottuna ollut vaan se piikatyttö.

Koulukiusattunakin olin vuoden verran, mutta sekin oli jo liikaa. Siitä on jäänyt ikuiset arvet.

Miten se sitten ilmenee? En mä osaa selittää oikein. Sen vaan tuntee sisällään, loukkaannun ehkä vähän herkemmin ja aina etsin syytä minusta itsestäni. Mietin liikaan mitä muut musta ajattelevat?

Mä luulen että mun huonoa itsetuntoa ei huomaa kukaan muu kuin minä. Mies kyllä tietää ja tsemppaa silloin kun tunnen olon tosi kurjaksi. Onneksi on hyvä mies joka ymmärtää ja jolle voi puhua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä niin samanlaiset kokemukset..jäivät vain omasta tekstistäni pois :(

Miten se sitten ilmenee? En mä osaa selittää oikein. Sen vaan tuntee sisällään, loukkaannun ehkä vähän herkemmin ja aina etsin syytä minusta itsestäni. Mietin liikaan mitä muut musta ajattelevat?

Mä luulen että mun huonoa itsetuntoa ei huomaa kukaan muu kuin minä. Mies kyllä tietää ja tsemppaa silloin kun tunnen olon tosi kurjaksi. Onneksi on hyvä mies joka ymmärtää ja jolle voi puhua.

Vierailija
4/6 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini aina vähätteli minua. Koskaan ei kertonut rakastavansa minua. Koskaan ei ole pyytänyt anteeksi minulta. Tunteista ei ole koskaan puhunut kanssani. Kuukautisista kuulin ekaa kertaa koulussa. Isoveljeni oli luokan ja perheen priimus joka oli niin sosiaalinen ja helppo lapsi. Mutta tämä meidän neiti on ihan kamala itsepäinen känkkäränkkä, eikä koulussakaan mitenkään kummosia numeroita saa, sen muisti äitini aina mainita. On tässä sittemmin ollut aika paljon tekemistä itseni kanssa, että ymmärrän jo aika hyvin olevani aika fiksu ja mukava ihminen ja hyvä äitikin lapsilleni. Veljelleni taasen ei käynyt ihan yhtä hyvä flaksi. Äitini ja veljeni (45v asuu kotona äitini kanssa) ovat toisistaan läheisriippuvaisia...

Vierailija
5/6 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä uskon että mulla johtuu huonosta isäsuhteesta. En saanut koskaan isältä mitään huomiota, en mitään. En kertaakaan muista, että olisin lapsena ollut esim. isäni sylissä :(. Sitähän sanotaan, että isäsuhde on tytölle äärimmäisen tärkeä itsetunnon muodostuksessa. Tytön itsetunto kasvaa isän arvostuksen ja ihailun myötä. Eli, huolehtikaahan tyttölapsien äidit, että ne lasten isät on niiden tyttöjen elämässä voimakkaasti läsnä ja antavat heille sitä huomiota!

Vierailija
6/6 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

väheksyntä vaikuttaa koko elämään laaja-alaisemmin, se romahduttaa koko ihmisen. Näin tytöillä, ihan tutkitusti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kaksi