Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko normaalia kokea satunnaisia masennustuntemuksia?

Vierailija
30.11.2009 |

Siis niin, että hyvin satunnaisesti tulee päiviä, jolloin kaikki tuntuu kaatuvan päälle ja mikään ei kiinnosta. Ei kuitenkaan sillä tasolla, että estäisi "välttämätöntä" toimintaa. Eli ruoka tulee laitettua, lapset haettua päiväkodista, iltasadut luettua. Muuten voi olla hyvinkin masentunut ja ahdistunut olo ilman mitään selvästi nimettävää syytä. Jos tällaisia päiviä ja esiintyy kuitenkin harvoin, sanotaan vaikka kerran kahdessa-kolmessa kuussa ja ne menevät itsestään, vaikkapa yön yli nukkumisella ohi, niin onko syytä huoleen?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
30.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on masennustaipumusta. Tuollaisesta en vielä ole huolissani, mutta jos alan itkeskellä ilman selvää syytä useampana päivänä peräkkäin, hakeudun lääkäriin. Samoin jos kiukuttaa useampana päivänä kohtuuttomasti eikä ole hormonien heilahtelusta kysymys.

Vierailija
2/9 |
30.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on masennustaipumusta. Tuollaisesta en vielä ole huolissani, mutta jos alan itkeskellä ilman selvää syytä useampana päivänä peräkkäin, hakeudun lääkäriin. Samoin jos kiukuttaa useampana päivänä kohtuuttomasti eikä ole hormonien heilahtelusta kysymys.

Olen yhden pidemmän jakson aikanani syönyt mielialalääkkeitä, sitä edelsi pidempi ahdistuskausi. Luulisin osaavani arvioida koska tilanne vaatii ammattiapua. Toistaiseksi ahdistus on ollut kuitenkin ohimenevää ja suht kevyttä.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
30.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuluu elämään.

Vierailija
4/9 |
30.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

syödä päivittäin vahvoja omega3-valmisteita + D-vitamiinilisää. Niillä on oikeasti tehoa (tosin alkaa näkyä vasta n. 3vkon säännöllisen käytön jlk) eikä mielialalääkkeiden monimuotoisia haittavaikutuksia. t. molempia kokeillut, nykyisin pirteä

Vierailija
5/9 |
30.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ahdistuneisuutta, pelkoja ja masennuksen tunteita muutaman kerran kuussa. En ole huolissani, ellei olo ala olla jokapäiväinen. Päivissä on paljon vaihtelua. Lisäksi olen nyt raskaana, mikä varmasti aiheuttaa tätä vaihtelua. Katson sitten synnytyksen jälkeen, miltä vointi vaikuttaa ja haen tarvittaessa apua.

Vierailija
6/9 |
30.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan normaalia, ettei aina arki niin maistu.

Vierailija
7/9 |
30.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos joskus masentaa, mutta se menee nukkumisella ohi.

Tarkkaileekohan ihmiset nykyään itseään liikaa.

Vierailija
8/9 |
30.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan kukaan joka on sinua ennen kirjoittanut tähän ketjuun. Ei täällä kukaan ole sanonut ottavansa lääkkeitä tilaan, joka menee nukkumisella ohi.

Vierailija
9/9 |
30.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut tuollaista silloin tällöin jo pitkän aikaa, siis satunnaisesti paivän tai pari.

Minulla ei ole diagnosoitu koskaan masennusta, enkä ole ainakaan vielä lääkitystä tarvinnut. Yleisesti ottaen parhaiten tuohon on auttanut säännöllinen elämä: nukkuminen, syöminen, ulkoilu.

Iän myötä (kun ylitin 30-vuoden iän) olen huomannut, että jos olen nautiskellut ihan vain muutamankin alkoholiannoksen (3-4 annosta riittää) esim. viikonloppuiltana, niin, että olen ollut "pienessä hiprakassa", niin minulla on usein seuraavat pari päivää masennusta/ahdistusta. Olen lukenut, että tämä liittyy aivojen välittäjäaineiden (serotoniinin) epätasapainoon.

Raskaana ollessani olin kyllä välillä masentunut ihan raskaushormonien voimalla.

Kai minulla on jonkinlainen taipumus masentuneisuuteen, paniikkihäiriötäkin löytyy jo yli kymmenen vuoden ajalta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yhdeksän