Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

hermot menee 5 vuotiaaseen,ov

Vierailija
30.11.2009 |

Mä en jaksa enää meidän viisivuotiasta kuopusta. hänelle on yritetty pitää kuria ja on yritetty vaikka mitä keinoja...

Mikä neuvoksi kun en saa häntä edes syömään aamupalaa? seitsemältä herätän, ja sitten pitää syödä-pukea lähteä päiväkotiin...

tänöön kuten useampana päivänä, söi jogurtin. ei muuta. siis vajaalla 2 dl jogurttia joutuu pärjäämään yhteentoista asti.

tarhassa söisi puuroa, tiedän sen, mutta kotona ei. Kaikista asioista täytyy kinastella, ja mitään ei voi tehdä ilman että äitiä pitää suututttaa, oikeesti toi lapsi käyttää vaikka kuinka kauan aikaa siihen että mä hermostuisin siihen... on käytössä hymynaama taulukko. leluja on takavarikoitu, nyt viimeisimpänä olen muistuttanut siitä että joulu tulee, ja että tontut kurkkivat ikkunoista ja raportoivat pukille hänen kiukuttelut. ei tehoa mikään.

Mä en yksinkertaisesti jaksa tota lasta. voisin oikeasti kuvitella eläväni jossain muualla toisen (vanhemman) lapseni kanssa kakasi, olisi paljon helpompaa.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
30.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä 5 v. esikoinen - poika. (Kumpi teillä?) Itsepäinen, temperamenttinen, verbaalisesti lahjakas, joten osaa ärsyttää paitsi käytöksellään myös puheillaan. Siirtymähetket vaikeita, kaikesta pitää kinata, puuh!

Parivuotias kuopus aurinkoinen ja aina hyväntuulinen, lasten välinen ero nolostuttavan räikeä.

Onko tuo 5 v. jotenkin supervaikea ikä?

Vierailija
2/4 |
30.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei lapsi syö siellä? Helpottaisi vähän teidän aamuja.

Mitä sä teet ja miten reagoit kun tuntuu että lapsi koettaa ärsyttää sua? Mitä muuta voisit tehdä?

Ärsyttävän käytöksen ignore ja hyvän käytöksen ylenpalttinen kehuminen on tepsinyt meillä aika hyvin. Oma raivostumiseni pahentaa tilanteita. Tilanteiden vitsiksi lyöminen ja absurdiksi kääntäminenkin auttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
30.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyttö, pienimmäinen. Oikein herttainen pakkaus, mutta niin kovapäinen! Testaa valtaansa koko ajan.

Syömisen kanssa olen ottanut sen periaatteen, että jos ei aamulla syö, olkoot sitten syömättä. Kun hän saapuu hoitopaikkaansa 8.30, hän saa pienen välipalan (esim. hedelmän). Ruoka on klo 12. Muutaman kerran on ollut tosi nälkä ja aamiainen on sen jälkeen kotona maittanut paremmin.

Lopeta paapominen. Anna olla. Ei hän kuole jos kerran on nälkä. Kerro päiväkodissa että nyt kokeillaan tätä taktiikkaa. Tai anna syödä siellä jos se on mahdllista.

Pari kertaa ole jättänyt lapsen vitkastelun vuoksi pois matkasta (esim kauppareissulta). En ole ruvennut kiljulmaan, vaan sanonut että nyt äiti lähtee kaupaan, sinä jäät kotiin, koska olet edelleen olopuvussa.

Kyllä se siitä. Mutta ei sekoskaan helpoksi muutu :)

Vierailija
4/4 |
30.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhempi lapsi lähtee eskariin varttia yli kahdeksan, taksilla. jonka jälkeen lähden viemään viisivuotiasta päiväkotiin. ei siis kerkeä aamupalalle. ainoa vaihtoehto olisi että viisi vuotias heräisi isän kanssa kuudelta ja hän veisi lapsen jo 6:45 päiväkotiin.. en haluaisi noin aikaisin lasta alkaaa herättää kun ei ole "mitään syytä".

täytyy vaan yrittää olla kärsivällisempi, laskea sataan-tuhanteen... huomenna vien sen pojan (joo on poikalapsi kyseessä..) vaikka kalsarisilteen tarhaan jos ei pue.. ja onneks huomenna alkaa joulukalenterin avaaminen, sillä saa vedätettyä muutamana aamuna ;)

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kahdeksan