Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin olette lopettaneet imetyksen?

Vierailija
26.11.2009 |

Meillä vauva nyt 4 kk, ja imetyksestä on tullut jokseenkin hankalaa. Lapsi tappelee vastaan, ja syöminen onkin melkein joka kerta jonkinlaisen tappelun takana... Itse olen ajatellut imettää vuoden ikään asti, mutta aika rankalta tuntuu ajatus nyt kun on varsinkin illat menneet aika moiseksi tappeluksi. Lapsella on nälkä, muttei jaksa imeä niin kauan että maito alkaisi herumaan. Loppujen lopuksi kyllä syö, mutta siis taistelun kautta. No, nyt mun mies on alkanut puhumaan pulloon siirtymisestä, mikä meillä tarkoittaisi korviketta, koska en saa pumpattua maitoa. En vain tiedä mikä nyt olisi oikein??? Onko monikin lopettanut imettämisen jo näin aikaisin? En ajatellut lopettaa kokonaan, vaan antaa vain korviketta iltaisin lisäksi, mutta sillä tyylillähän minun maidontuontantoni hiljenee pikkuhiljaa...

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
26.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä imetin ensimmäistä 6 kk ja toista 5 kk. Molemmat olivat koko ajan osaimetyksellä. Välillä pumppasinkin. Tissi+pullosysteemi toimi tosi hyvin!

Vierailija
2/10 |
26.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

neljättä 1 v 7 kk. Juuri tuossa 4 kk tienoilla on kaikilla ollut tollainen "rintalakko" kuin ap:lläkin, ekan ja neljännen kohdalla jaksoin sinnitellä ja imetys alkoi taas sujua, mutta kaksosten kohdalla siirryin suosiolla pulloon siinä vaiheessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
26.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä jaksaa.

Vierailija
4/10 |
26.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen sai maidon lypsettynä ensimmäiset 3kk ja sitten lähti imetys onnistumaan. Jatkoin 8,5 kuukauen ikään asti.

Toista imetin 10kk ja pari päivää päälle.

Vierailija
5/10 |
26.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei rintaraivareista ole haittaa, jos paino on kuitenkin kehittynyt normaalisti.

Vierailija
6/10 |
26.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

6kk, seuraavaa 1,5v ja nyt imetän neljättä, ikää 1v5kk. Näihin imetyksiin mahtuu jos jonkinmoisia raivareita ja lakkoiluja, aina ne on ohi menneet. Kun ei anna pullosta vaan on sinnikäs ja ovela (imetin esim unista, liikkeessä jne) niin nuo vaiheet on menneet ohi. Älä turhaan lopeta hyvin alkanutta imetystä, nuo on normaaleja ohimeneviä vaiheita.

Vierailija
7/10 |
26.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ekoja (kaksosia) 3 kk

3. 7 kk täysimetystä, kaiken kaikkiaan 12 kk

4. 7 kk täysimetystä, kaiken kaikkiaan 14 kk

5. 7 kk täysimetystä, kaiken kaikkiaan 9 kk

Vierailija
8/10 |
26.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että rintaraivatrit kuuluu ikään. Ovat rasittavia, mutta menevät myös yleensä ajan kanssa ohi. Mulla on kolme lasta, joilla jokaisella on ollut rinnalla raivoomiskausia. Kahta ensimmäistä imetin vuoden ja kolmannen lapsen imetyksen lopetin viime viikolla. Kolmas lapsi on nyt 1v3kk.

Vierailija
9/10 |
26.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla 3. lapsi just 4kk ja jokaisella on ollu noita vaikeuksia tässä iässä. Sitten menevät taas ohi. Tämä kolmonen ei suostu kotonakaan syömään rintaa muuten kun omassa rauhassa makkarissa. Jos isommat lapset tulee ovelta jotain kysymään niin siihen loppu syöminen siltä erää.

Mene illalla kaikessa rauhassa imettelemään äläkä hermostu vaikka vauva huutaa. Voit tarjota vuoron perään toista rintaa niin voi nopeuttaa herumista. Tai jos viitsit niin voit sitä vapaata rintaa käsitellä niin alkaa herua nopsemmin.

Vierailija
10/10 |
26.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat vieroittivat itse itsensä joten lopetus ollut helppoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi neljä