Mitä ajattelet perheestä, jonka kaikki aikuiset lapset homo-/biseksuaaleja?
Kommentit (18)
Mitä ajattelette perheestä, jonka kaikki lapset ovat heteroita. Tuskin kukaan tällaisestakaan perheestä mitään erityistä ajattelee.
jos kerron työpaikalla tällaisen yksityisen asian, kukaan ei selän takana ihmettele tms? Oottepa hurskaita. Kiva tietenkin jos näin on.
tutkimuskohde sille mistä asia johtuu. Olisi kiva että siihen saataisiin selvyys. Jospa sillä saatais turhaa suunsoittoa loppumaan. En usko että syy on vanhemmissa. Yleensä perheessä on vain yksi homo tai lesbo. Miksei ne muut lapset ole homoutuneet jos se yksi on. Tutkimus jossa todettiin homon olevan tilastollisesti useammin monipoikaisen perheen nuorin poika, vaikuttaa mielenkiintoiselta. Ainoa suvussa oleva homo on kolmipoikaisen perheen nuorin.
jos kerron työpaikalla tällaisen yksityisen asian, kukaan ei selän takana ihmettele tms? Oottepa hurskaita. Kiva tietenkin jos näin on.
Kyllä minä voin sanoa käsi sydämellä että asia on mulle täysin yhdentekevä. Ei kukaan selosta että hei meidän perheessä on kaikki heteroja. Miksi homojen pitäisi. Miksi siitä pitäisi kertoa työpaikalla?
Ei me ainakaan töissä keskustella yleisesti ihmisten seksuaalisista suuntautumisista, vaikka aika monta asiaa onkin tullut käsitellyksi.
siis minun mielestä, mutta uskon todellakin että saavat osakseen arvostelua, syrjimisä ym... kaikki ihmiset eivät ymmärrä.
Mietin vaan, että aihe tuntuu kuitenkin olevan hieman tabu, siis koko homoseksuaalisuus. Olisi kiva jos tollasista asioista voisi keskustella avoimesti, mutta nykyään tuntuu ettei voi. Mutta ihanaa jos on paljon avoimielisiä ihmisiä olemassa. Ja miten voi työpaikalla avautua mistään, jos ei voi kertoa kumppaninsa sukupuolta? Eikös sellaisessa jo selviä suuntautuminen?
nimenomaan erittäin huono isäsuhde, tai ei ollenkaan isäsuhdetta.
muna vai kana? Huono isäsuhde johti homoon poikaan vai homo poika johti huonoon isäsuhteeseen? Jos huonosta isäsuhteesta seuraisi homous, Suomi olisi homoja pullollaan.
siitä yhtään mitään. Ei mua oikeesti kiinnosta onko joku homo- tai biseksuaali vai ei. Meidänkin perheestä löytyy yksi tällainen henkilö, eikä se ole vaikuttanut minun suhtautumiseeni mitenkään.
Vähissäpä on ongelmat jos tarvii ihan tällaisia ajattella. Onko pakko ajatella yhtään mitään? Mitäpä se sinua koskettaa? Ajatellaanpa asiaa vaikka näin, että kyseiselle perheelle voisi nostaa hattua siitä, että siellä annetaan jokaisen lapsen rakentaa oma onnensa ilman, että vanhempien, naapurien ja foorumeillekirjottelijoiden normit tuputetaan omalle nuorisolle. Ihan jokainen voi ihan itse miettiä, meneekö omat asenteet oman lapsen onnen ja hänen elämänarvojensa edelle.
Onkohan oma lapsesi myös oikeasti homo tai biseksuaali, mutta hän ei kuuna päivänä uskalla sitä sinulle tunnustaa, koska sinä tuomitset, arvostelet ja kauhistelet? Valitettavan moni joutuu ympäristön ja läheisten vaatimuksesta, painostuksesta ja normituksesta johtuen elämään kaapissa ja "heteronormaalisti". Ja se, että ainakin yhdessä perheessä jokainen saa olla oman onnensa seppä, aloittaja menee jo vatvomaan asiaa foorumeilla. Anna mun kaikki kestää...
vanhemmista johtuva mielenterveysongelma, ette vaan tajua mielenterveysongelmista höykkäsen pöläystä. Ensinnäkin mielenterveysongelmat aiheuttaa ihmiselle kärsimystä. Masennusta, ahdistusta jne. Homous voi näitä aiheuttaa, mutta vain välillisesti juuri sen takia miten te haukkujat homoihin ja lesboihin suhtaudutte. Homous ei sinällään masenna ketään, vrt. nyt vaikka Marco Bjruström. Todellisen mielenterveysongelma tunnustaa siitä, että se ei vaihdu tuulten mukana. Mielenterveysongelmainen kärsii vaikka asuisi palvottuna palatsissa ja mikään oikea asia ei olisi pielessä. Jos homo voi hyvin hyväksyvässä ympäristössä ja huonosti syrjivässä, ongelma ei ole silloin homous vaan ympäristön asenteet.
Sikstoisekseen mielenterveysongelmat rajoittaa. Jos ihmisellä on vanhemmista johtuvia seksuuaalisia ongelmia, hänellä on myös vaikeuksia seksissä ja ihmissuhteissa. Homo voi aivan hyvin elää rakastavassa parisuhteessa ja nauttia seksistä. Missä tässä on silloin se vaurio? Missä on mielenterveysongelma? Toki homoillakin voi olla seksuaalisia ongelmia tai parisuhdeongelmia ihan niin kuin kenellä meistä tahansa (ja ihme olisikin jollei olisi perheen tai ympäristön suhtautumisen takia!!), mutta ne eivät johdu homoudesta sinänsä.
On ihan totta, että homoseksuaalisuus usein kulkee suvussa. Itse olen bi, kuin myös serkkuni (siis oikeasti bi, seurustelemme ja elämme naisten kanssa siinä kuin miestenkin) ja hieman kaukaisempi setä oli homo, joka muutti vapaamielisempään Keski-Eyurooppaan jo kauan sitten.Yksi lapsistani on lesbo, kaksi muuta heteroita.
Jos kaikki sisarukset ovat homoja bissejä, niin siinä on vain sattunut jokin homogeeni siistiin riviin samaan perheeseen.
Mikään kasvatus näihin ei vaikuta, paitsi niin päin, että tiedän pari aikuista, jotka ovat edelleen kaapissa homoutensa kanssa, koska kotona oli hyvin ankara ja tuomitseva, uskonnollinen ilmapiiri. Nämä molemmat kaappihomot ovat edelleen viisikymppisenä alkoholisteja, pitävät kulissia yllä ja iskevät miehiä salaa.Toisella puhkesi nuorena skitsofrenia, koska häneen on iskostettu niin lujaa se, että homot joutuvat helvettiin.
Kyllä minä voin sanoa käsi sydämellä että asia on mulle täysin yhdentekevä. Ei kukaan selosta että hei meidän perheessä on kaikki heteroja. Miksi homojen pitäisi. Miksi siitä pitäisi kertoa työpaikalla?
Kyllä ihmettelisin että miksi tässä perheessä jokainen lapsi on vähän poikkeava.
Onko siihen joku geeni??! Olisi mielenkiintoista tietää. Ja vastauksena ap:n kysymykseen, että itse reagoin tuohon "hätkähtäen", koska en ole aimmin kuullut, että voi olla samassa perheessä näin. Mielestäni vain mielenkiintoista. Uskon että ihmiset juoruavat tällaisesta, koska on niin erikoista. Varmaan joitakin vanhoja ihmisiä kauhistuttaa, koska ovat saaneet erilaisen kasvatuksen, mutta heitäkin tulee ymmärtää.
On ihan totta, että homoseksuaalisuus usein kulkee suvussa. Itse olen bi, kuin myös serkkuni (siis oikeasti bi, seurustelemme ja elämme naisten kanssa siinä kuin miestenkin) ja hieman kaukaisempi setä oli homo, joka muutti vapaamielisempään Keski-Eyurooppaan jo kauan sitten.Yksi lapsistani on lesbo, kaksi muuta heteroita.
Jos kaikki sisarukset ovat homoja bissejä, niin siinä on vain sattunut jokin homogeeni siistiin riviin samaan perheeseen.Mikään kasvatus näihin ei vaikuta, paitsi niin päin, että tiedän pari aikuista, jotka ovat edelleen kaapissa homoutensa kanssa, koska kotona oli hyvin ankara ja tuomitseva, uskonnollinen ilmapiiri. Nämä molemmat kaappihomot ovat edelleen viisikymppisenä alkoholisteja, pitävät kulissia yllä ja iskevät miehiä salaa.Toisella puhkesi nuorena skitsofrenia, koska häneen on iskostettu niin lujaa se, että homot joutuvat helvettiin.
Homoseksuaalisuuden periytyminen geeneissä on arvelua, ihan kuten sekin, että asiaan voi vaikuttaa myös varhaisessa vaiheessa sikiön saamat hormonimäärät tms. Todellista syytä ei tiedetä, mutta käytännössä todella usein samoista suvuista löytyy homoja tai bissejä, on vissiin aika harvinaista, että joku on sukunsa ihan ainoa (toki tätäkin on voitu selvittää vasta nykyaikana, kun ei enää tarvitse olla kaapissa ja pelätä ). Varsin olennaisena geneettisen periytyvyyden kannalta pidetään ns. kaksostutkimusta, jossa huomattiin että jos toinen kaksosista on homo, niin pääosin on se toinenkin.
Olettamuksia on paljon, alkaen aivokurkiaisesta X-kromosomiin.
Itse kuitenkin olen käytännössä huomannut, ja moni muukin homoseksuaaleja paljon tunteva, että tuntuu tosiaan siltä, että joissain suvuissa sitä on enemmän ja toisissa ei lainkaan. Se kuitenkin tiedetään, että ominaisuus syntyy varhain (varhaisella sikiöasteella) ja on pysyvä.
Linkki wikipediaan, missä on varmaan kaikki mahdolliset teoriat:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Homoseksuaalisuus
ja kasvatukseen liittyvää. Taikka jotain erittäin tiukkaa uskonnollisuutta.