lasten ikäero?
On varmasti käyty ko aiheesta aikaisemminkin keskustelua, mutt mutt...
Eli mitä ikäeroja teilla on laste kesken/ minkälaisia ikäeroja teille on toivottvasti tulossa???
Ja tietysti vielä pitää udella, että mitä +/- on milläkin ikäeroilla ollut???
Meillä siis poju syntynyt 08/08 ja minimissään tulisi se tasan 2v ikäeroa... Jännittää vähän, että tarviikos sitä esim tuplarattaita, ja tuleeko todella vilkkaasta pojasta mustasukkainen vai ei... paljon on mietityttänyt myös oma jaksaminen, mutta toisaalta sitä haluaa lapset lyhyellä aikavälillä=)
Kommentit (10)
Meillä oli poika 1v8kk kun tyttö syntyi, ja poika on todella vilkas kanssa luonteeltaan =) Alussa meni ihan hyvin mutta kun tyttö alkoi liikkumaan enemmän ja ottamaan esikoisen leluja niin nykyään saa olla paljon enemmän varuillaan ettei poika työnnä vauvaa nurin tai lyö jollain lelulla tms. Onneksi osaavat joskus leikkiä ihan nätistikin vähän aikaa joten eiköhän se tästä helpotu =) Musta on kiva että on pieni ikäero niin on seuraa toisilleen sitten. Kolmaskin saisi tulla vaikka heti jos on tullakseen, tyttö on nyt 10kk. Taitaa imetys vaan sotkea tätä haavetta vielä vähän aikaa =)
Plussaonnea itse kullekin =)
Tuota minäkin juuri mietin, että tuleeko tempperamentin kanssa ongelmia=) Mutta kai se kuitenkin palkitsee kuten henrietta sanoikin=)
Jos kaikki olis menny hyvin,niin olis ikäeroks tullut 1v8kk. Mut aina ei mee niin ku haaveilee. Mut toivottavasti tärppäis pian uudelleen...sellanen 2v olis mukava,vaik alkuun rankkaa onkin.:)
Mulla on lasten ikäeroa 4v.1kk ja kolmatta pukkaa.. nuoremmalle ja uudelle tulokkaalle tulossa 4v.6kk ikäero.. Ehkä oon halunnu nauttia rauhassa kummastakin lapsesta ja antaa heidän kasvaa ennen uutta vauvaa. =) olis varmaan kiva kun olis pieni ikäero, mut meillä tytöt kyllä leikkivät tosi paljon yhdessä.
Taloudellisesti haluaisin toisen lapsen vasta vuosien päästä, mutta kun ei tuo sydän tahdo kuunnella päätä... Pitää vaan osata priorisoida asiat oikeeseen järjestykseen... =)
Itseäni huolettaa just, et miten saan tuon vanhemman pysymään paikoillaan esim imetyksen ajan yms... Mitä keinoja muut on kehitelly, vai onko menny ihan omalla painollaan.. Pitää varmaan alkaa syöttää pojalle suklaata =D
joka oli ihan toimiva. esikoinen oli päiväkuiva, tutiton ja nukkui omassa huoneessaan :) kiltisti antoi mun imettää vauvaa ja oli kovasti apuna vauvan hoidossa. mulla ei mitään moitittavaa oo tuosta vauva- ajasta. nyt melkein 5 ja 7- vuotiaina tulevat toimeen enemmän ja vähemmän äänekkäästi, mutta sitä se kai sisaruksilla on ;)
Nyt sitten ikäeroa kolmanteen tuleekin reilummin; esikoinen ehtii varmaan täyttää 8 ja kuopus 6, mutta en pahana pidä sitäkään ikäeroa. Itse en kolmatta halunnut heti näiden kahden lapsen perään (ts. kolme lasta reilussa kolmessa vuodessa- tyyliin), vaan halusin sitten tehdä töitä ja ns. uraa välissä :D
Nyt kuitenkin vauvakuume on vallannut mielen ja miehen, joten odottelemme vaan yrityksen aloitusta :)
Meillä kolme tyttöä joiden iät nyt: 4v5kk, 2v11kk sekä 1v8kk. Keväällä kun nuorin täytti yksi, kerkesi kolmikko hetken olla 1-2-3 vuotiaat :)
Ikäero nuorimmalla-keskimmäisellä 1v3kk ja keskimmäisellä-vanhimmalla 1v5kk. Olen pitänyt ikäeroja sopivina.... tosin myönnettäköön että alussa hieman rankkaa ;) Nyt kuumeilen kovasti neljättä, joka olisi jo tullutkin mikäli kroppa olisi sen kestänyt. Odoteltu ihan ton kohdun paranemisen takia.
En koe että kukaan tytöistä olisi mistään paitsi jäänyt. Kaikille riittää syliä ja aikaa, kotona olen lasten kanssa. Seuraakin tytöillä toisistaan on kovasti. Työura tarkoitus luoda sitten myöhemmin, kun vasta 28-vuotias olen.
Meillä yks tyttö joka 4vuotta ja mä olisin halunnut hetiperään aikoinaan toisen lapsen. Elämä kuitenkin järjesti toisin ja nyt kun toinen olis tervetullut niin ikäeroa tulee kyllä jo viis vuotta, mut toisaalta uskon, että sitten vauva saa olla vauva rauhassa ja isosiskosta luultavasti paljon apua! Eihän he varmaankaan lapsina hirveästi tule leikkimään yhdessä, mutta aikuisena toivoisin sisaruksien lähentyvän! Eli nyt "tarvitaan enää se raskaus" niin kaikki menis putkeen... :)
meillä tyttö 4,5v ja koska elämässä on ollut kaikenlaista viimeinen vuosi ,toista lasta alamme yrittää mahdollisesti aikasintaan ens keväänä ja tulloin ikäeroa tulisi jo viisi vuotta. mä tosiaan mietin asian niin, että silloin tuosta vanhemmasta on jo paljon apua ja vauva saa olla rauhassa pieni pitkään..Ja mietin, että itselläni ja veljelläni on ikäeroa vuosi. Noh ei olla oikeastaan missään tekemisissä:( Pienenä toki jotakin olemme leikkineet. Toivon oikeastaan samaa kuin ed. kirjoittajakin, että aikuisina olisivat läheisiä j a olisivat yhteydessä.Ja uskon, että kyllä lapsille on iloa toisistaan vielä vähän isompanakin:)...Täytyy toivoa, että ens vuonna vois sitten jo pikku sisarusta jo tulla..:)
mä olisin aikoinani halunnut toisen lapsen heti perään, mut exä ei ajatuksesta pitänyt.
eli yks mulla on ja toista toivon, mun poika täyttää ens vuonna 7 ja tän mun uuden miehen poika täyttää en vuonna 2.
kuitenkin toivon, että tän uuden kanssa saataisiin ens vuoden puolella perheen lisäystä ja ehkä sit mahdollisesti vielä pienellä ikäerolla toinenkin yhteinen.
Maijamehi81