toisen raskauden mahan kasvu
koska teillä on alkanut maha kasvaa toisessa raskaudessa? Mulla on vasta viikkoja 5+2 ja maha näkyy jo. Miten voi olla niin aikasin?:)
Kommentit (9)
itsekin laittaisin pömppämahan tai turvotuksen piikkiin mutta maha alkaa kohota vähän jo tissien alta eli selkeästi raskausmaha. Itseasiassa ensimmäisenä huomasi mieheni ja menin peilin eteen että herranjumala sentään, mä oon ihan paksuna:)
yhdyn teihin ihan täysin. Itselläni menossa nyt toinen raskaus, 7+4, ja maha on iltaisin selkeä pallo. Sanoi kuka tahansa mitä tahansa turvotuksista ym niin kyllä tämä on raskaus maha. Lihonu en luultavastikaan ole kun en ole voinut syödä kunnolla 3 vko:n. Vedellä, mansikoilla ja ananaksella elänyt jotka kaikki poistaa ylimääräistä nestettä elimistöstä. Tottahan on että kun on jo yksi tai useampi raskaus takana niin vatsalihakset ovat paljon löysemmät ja näin kasvava kohtu pääsee työntämään lihaksistoa ym ylös päin aikaisemmin. Lisäksi kohdun asento vaikuttaa tähän paljon.
Omalla kohdallani "pelkään" tuplaraskautta, mutta tämä voi myös olla pidemmällä kuin luulen. Se selviää varmaankin tuossa joulukuun puolen välin tienoilla. Ekasta mulla alko näkymään maha joskus rv.14 tienoilla ja maha oli alun alkajaan suuri ja sf mitta kulki koko ajan reilusti ylärajan yläpuolella. Iso oli poikakin syntyessään(4225g ja 55cm). Tässä hiukan perusteluja kenties tällekin masulle :P
Toinen raskaus ja viikkoja 9+7. Jouduin jo pari viikkoa sitten hankkimaan mammafarkut, kun kaikki muut housut alkoivat olla tukalia.
Minulla myös vatsa alkaa jo rintojen alta. Ja ne rinnat ovat pullahtaneet ihan mahdottomiksi. Mies on onnessaan mutta minusta ne ovat vain edessä :D
Ei tätä vatsaa voi enää piilotellakaan...
Itselläni on viikkoja kasassa 6+4 ja näkyy aivan selvästi. Housun nappeja joutuu pitämään auki. Niin ja tämä on neljäs raskauteni, mutta jo toisessa raskaudessa masu tuli näillä viikoilla esiin.
Viikkoja vasta 6+ jotain ja äitiysfarkut on jo jalassa. Olen kyllä muutenkin pulskemmassa kunnossa kuin ensimmäisessä raskaudessani, mutta kyllä tämä housujen kiristys on kohdun kasvun aiheuttamaa. Olenkin kovasti etsinyt tietoa kaksosraskauden oireista, kun on muutenkin sellainen jännä kutina, mutta taitaa olla ihan normaalia kuitenkin. Nimim. Veltostuneet vatsalihakset =)
.. ja joskus rv 6 tuntui siltä, että pakkohan muiden on jo huomata. Mutta sitten turvotus laski ja äitiyshousuihin siirryin täysipainoisesti joskus rv 17 tienoilla. Rv 20 otetuissa kuvissa vasta vauvamaha näkyy.
Silloin maha tuntui niiin suurelta, mutta kaiholla katselen noita "laiheliinikuvia" nyt ;)
rv 37+2
mullakin tuntui alussa että maha näkyy ihan selvästi, mutta se taisi olla turvotusta. Odotan nyt kolmatta viikolla 18 ja vasta nyt on ulkopuoliset alkaneet kyselemään että oonko raskaana, vaikka omasta mielestäni on näkynyt jo monta kuukautta :-)
se maha alkoi tietyllä tavalla näkyä aiemmin - olin sen verran hoikempi, että iso pömppä edessä erottui kropasta. Nyt taas olen näyttänyt vaan läskimmältä.
Toisaalta taas raskauden edetessä raskausvatsa on nyt tullut aiemmmin esille, koska kohtu ja iho on jo kerran venynyt kunnolla.
Sama vika täällä 5+2 kasassa ja ainakin omasta mielestä pömppö näkyy. Eipä sitä muut huomaa, joten voi olla että vain kuvittelen. Ensimmäisessä alkoi näkymään selvästi viikolla 16. Mulla ainakin vatsa ja sen lihakset ole löysistyneet ekasta, joten tätä salaisuutta ei kauaa saa pidettyä piilossa.