Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tarviiko teidän muiden vääntää teinien kanssa mm. siitä,

Vierailija
18.11.2009 |

syödäänkö koululla ruoka vai ei? Olen etänä ja poika soitti että onko kotona ruoka valmiiina, ei aio syödä koulun huonoa ruokaa. No, ilmoitin etten ala hänelle kokkaamaan kun kerran koulussa on sapuskaa tieodssa. Voi argh välillä näitä juttuja.. poika siis ysillä ja ennen on koulun ruoat maistuneet...

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
18.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minäkään en ole kotona ruokaa vääntämässä, mutta mun poikani osaa laittaa itse itselleen ruokaa tai välipalaa. On siis ihan oma asia, syökö vai ei. (Puuttuisin ehkä jos olisi joku syömishäiriö näkyvillä, vaan kun ei ole muuta kuin ihan ruoan laadusta ja mausta kyse.)

Itse yläasteaikoina elin yhden vuoden niin etten ikinä koulussa syönyt muuta kuin näkkäriä. kotiin tultuani tein itselleni jotain ruokaa. Sitten vaihtui koulun keittolassa henkilökuntaa ja ruoasta tuli taas syötävää.

Vierailija
2/10 |
18.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta usein on kyllä niitä päiviä että teinit tulevat nälkäisinä kotiin ja syövät heti jotakin tukevaa, koska koulussa on ollut pahaa ruokaa jota eivät ole halunneet syödä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
18.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolmelta. Noh, olkoon sitten syömättä :)

Vierailija
4/10 |
18.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että nykyään ruoka on niin PASKAA. Meidän koulussa ei ole muut akuin näkkileipää, salaattia ei ole edes joka päivä ja jos on se on pelkkää porkkanaraastetta. Lihaa ruuissa ei ole kuin nimeksi, keitot jatkettu vedellä (esim pinaattikeitto on pelkkää litkua). Jauhelihakastikkeesta ei ole kuultu vuosiin, ei italianpataa, ei lihapullia jne. Pyttipannussa PELKKIÄ perunoita. Kiusauksissa pelkkää perunaa lillumassa maidossa Ruoka on siis täysin ala-arvoista. Näin oulun Kaakkurin koulussa.

Toisaalta monissa kouluissa on perempaa ruokaa (ei oulussa, mutta muissa kaupungeissa) ja sitten vielä ihmetellään miksi teinit ei syö

Vierailija
5/10 |
18.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kova kasvuspurtti menossa, että hän syö mitä vain, milloin vain ja missä vain, joten juuri nyt ei tuota ongelmaa ole. Voi olla edessä, kun kasvu ja jatkuva nälkä joskus vähän taittuvat.

Toisaalta välillä se kouluruoka oikeastikin on lähes syömäkelvotonta tai ei ainakaan kaikkien makumieltymysten mukaista, joten satunnaiset kouluruoan välttelyt kyllä ymmärtäisin ihan hyvin. Jatkuvana ongelmana tietysti ikävämpi varsinkin kun se korvaava ruoka, jota ne kouluruoan välttelijät usein sitten esim. kaupasta hakevat on sitä lihapiirakka, kumipitsa linjaa.

Vierailija
6/10 |
18.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja aniharvoin syö kouluruokaa. Olen yrittänyt sanoa, että kävisi syömässä edes salaattia, leipää ja maitoa, ja käsittääkseni näin ainakin lähes aina tekeekin.

Mielestäni tämä on ok, mutta en alkaisi hänelle erikseen ruokaa tekemään tai rahaa välipalaa varten antamaan, kun koulussa kuitenkin on mahdollisuus syödä.

Vierailija
7/10 |
18.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että miksi meidän tän hetkiset taaperot ei tule koulussa koskaan syömään muutakuin eväitä....

Vierailija
8/10 |
18.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kyllä mun teini-ikäinen poika (joka on aina ollut kaikkiruokainen ja syönyt mitä vain) on alkanut valittaa, että ruuan laatu koulussa on huonontunut. Osin voi kuulua ikään ja kavereiden vaikutukseen, mutta osittain voi ainakin meidän kunnan säästötoimilla olla osuutta asiaan, monia ruokalajeja on jätetty pois ja korvattu halvemmilla ja niin edelleen. Edelleen hän syö siellä, mutta kotona vetää aina hirmu isot annokset, kun tulee koulusta (vaikka ruoka on ihan tavallista kotiruokaa, perunamuusia + lisuketta, pastaa+kastiketta, keittoja, risottoja, laatikkoruokia jne.). On kasvuvaiheessa ja urheilee, joten noista jättiannoksista huolimatta on hoikka poika.

Vierailija
9/10 |
18.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

huonontunut radikaalisti, ainakin juuri tuossa esimerkkinä olleessa Kaakkurin koulussa. Niin hirveää roskaa joka päivä että opettajillakin on lähes kaikkilla omat eväät: ei kait kukaan maksa siitä paskasta yli 5 euroa ?? kuten opettajien pitäisi

Vierailija
10/10 |
18.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

usein jää syömättä meidän ala-aste ikäisiltä.Ja ei meillä kotona mitään gourmet herkkuja syödä,eli eivät ole turhan nirsoja kuitenkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän viisi