Miksi suomalaiset pitää hyviä käytöstapoja teeskentelynä?
Muissa maissa on normaalia tervehtiä jne. mutta täällä käytöstapoja pidetään feikkinä teeskentelynä. Miksi?
Kommentit (20)
Vain ne jotka eivät itse niitä handlaa tai ovat ikäviä ihmisiä muuten, pitävät.
Siis rehellisyys ja maalaisjärki, kylmä reqlismi ja mustahuumori on sisun ohella yksi syy meriitteihimme.
Vierailija kirjoitti:
Koska ne on.
Miksi, perustele?
Metsäläiskulttuuri, joka on kaukana sivistyneestä maailmasta.
Vierailija kirjoitti:
Siis rehellisyys ja maalaisjärki, kylmä reqlismi ja mustahuumori on sisun ohella yksi syy meriitteihimme.
Mitään noista ei enää suomessa ole, uusi sukupolvi on hylännyt kaikki nuo. Valitettavasti
Minusta hyvät käytöstavat ovat ovat hieno hyvä asia ja helpottavat ihmisten välistä elämää ja tekevät siitä mukavaa. Ne auttavat monessa elämäntilanteessa.
Hyvät käytöstavathan on sitä, että tehdään kuten on tapana tehdä, eikä kuten huvittaisi tehdä.
Se sotii suomalaista vastarannan kiiski- mentaliteettia vastaan.
Joillakin se menee kiusallisen överiksi. Ei siis oikein tiedö, onko se jotain vitttuilua vai vähän jotain muiden alistamista. Mun yks työtuttu on mulle niin yliystävällinen, että tuntuu kuin hän pitäisi mua jotenkin kehityksellisesti jälkeenjääneenä. Hän puhuu kuin lapselle.
Normaalit käytöstavat ovat ok. Ei siitä tarvitse tehdä jotain näytelmää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska ne on.
Miksi, perustele?
Koska "puukkoa" tulee heti selkään, kun selkäsi käännät.
Onko esimerkkejä tarkemmin. Onko jotain turhia käytäntöjä vai ihan niitä jotka toimivat nopeasti. Eivät vie aikaa. Ellei ole aikaa. Tai varattu muille aikaa.
Tekopyhyys on paheiden pahe ja nimenomaan siksi, että kaikkien muiden paheiden paitsi tekopyhyyden alta voi vielä löytyä vilpittömyys.
En minä moneen ihmiseen ole törmännyt, jotka eivät ole tervehtineet. Kyllä suomalaiset tervehtivät ja osaavat käyttäytyä kauniisti. Ei meillä mitään poskipusukulttuuria kuitenkaan tarvitse olla. Miksi jotkut tekevät jatkuvasti näitä suomalaisia haukkuvia aloituksia? Suomalaiset voivat taputtaa itseään selkään jo siitä, että ovat pysytelleet hengissä tässä jäätävässä maassa, jossa aina on jouduttu muiden sotiin sotimaan.
Vierailija kirjoitti:
En minä moneen ihmiseen ole törmännyt, jotka eivät ole tervehtineet. Kyllä suomalaiset tervehtivät ja osaavat käyttäytyä kauniisti. Ei meillä mitään poskipusukulttuuria kuitenkaan tarvitse olla. Miksi jotkut tekevät jatkuvasti näitä suomalaisia haukkuvia aloituksia? Suomalaiset voivat taputtaa itseään selkään jo siitä, että ovat pysytelleet hengissä tässä jäätävässä maassa, jossa aina on jouduttu muiden sotiin sotimaan.
Esimerkiksi meidän naapuri ei osaa tervehtiä. Itse taas en osaa kulkea ohi tervehtimättä. Se on todella ärsyttävää. Miten urpo voi aikuinen mies olla?
Ja hyviin tapoihin kuuluu muutakin kuin tervehtiminen, pitäisi osata myös sanoa kiitos, anteeksi ja muutenkin huomioida kanssa olevat ihmiset jne.
Vierailija kirjoitti:
Vain ne jotka eivät itse niitä handlaa tai ovat ikäviä ihmisiä muuten, pitävät.
ja ne muut ovat hyviä teeskentelijöitä
Vierailija kirjoitti:
Koska ne on.
Ei. Sinulle ei kotona lapsena ollessasi opetettu käytöstapoja, siksi et osaa käyttäytä.
Ihmisen tulisi osata mukauttaa käytöstään tilanteen mukaan, ei voi olettaa että työpaikalla käyttäydytään samoin kuin kotona, tai kavereiden kanssa ollessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitään noista ei enää suomessa ole, uusi sukupolvi on hylännyt kaikki nuo. Valitettavasti
Passiivisargessiivinen käyttäytyminen on onneksi vähenemään päin. Jos ei ole sosiaalisia taitoja, tekee omasta elämästäänkin helpompaa, kun harjoittelee. Toisekseen, ihmiset eivät ole niin realistisia kuin kuvittelevat. He, ketkä kuvittelevat, heidän käyttäytymisensä ennakointi vai tunteisiin vaikuttaminen on helpointa. Rehellinen voi taas olla ihan kohteliaastikin.
Ei kaikki suomalaiset pidä hyviä tapoja teeskentelynä. Käytöstavattomia suomalaisia on vain liikaa. Jonkun pitäisi opettaa heille tapoja.
Ihmisten omaa tilaa tulee myös kunnioittaa. Ei tönitä, ängetä ja tungeta päin. Keskustellaan, ei udella henkilökohtaisia asioita, ei luetella kysymyksiä. Smalltalk ei tarkoita utelua. Näitä on Suomessa!
Vierailija kirjoitti:
Joillakin se menee kiusallisen överiksi. Ei siis oikein tiedö, onko se jotain vitttuilua vai vähän jotain muiden alistamista. Mun yks työtuttu on mulle niin yliystävällinen, että tuntuu kuin hän pitäisi mua jotenkin kehityksellisesti jälkeenjääneenä. Hän puhuu kuin lapselle.
Normaalit käytöstavat ovat ok. Ei siitä tarvitse tehdä jotain näytelmää.
Ei kuulosta hyvältä käytökseltä vaan rajattomalta käytökseltä. Hyvään käytökseen kuuluu toisten kunnioitus.
Ollaan itä-eurooppalainen kansa, viinakulttuurikin sen kertoo