paljonko teillä jää laskujen jälkeen elämiseen rahaa/kk?
Minulla jää n. 200-500e, riippuen kuukaudesta onko netti-, vakuutus, tv-lupa tai sähkölasku sille kuulle tulossa.
Tuolla pärjää pienituloinen yh-äiti ja 2 lasta hyvin.
Miten teillä?
Kommentit (19)
1500-2000e. Miehen tulot osittain tuloksen mukaisia. Perheessä kolme lasta ja kotona kodinhoidontuella äiti ja isä töissä.Kodinhoidon tuki on minun (äidin) ns kuukausiraha, jonka voin käyttää miten haluan. Sitä en laskenut tuohon mitä jää kuussa rahaa..
1000-1200 euroa, riippuen myös vakuutuksista, sähkölaskusta, tv-luvasta jne. Tästä sitten ruoat, vaatteet, koirien ruoat, bussikortit, mahdolliset junamatkat jne. Mukavasti pärjäillään (äiti, 6-vuotias tytär ja kaksi suurta koiraa) ja sivuunkin saa aina laitettua.
Meillä jää laskujen ja talon lainanlyhennyksen jälkeen ruokaan noin 350€. Tuosta jäljelle jäävästä summasta ostamme ruuat neljälle ihmiselle, kahdelle koiralle, kissalle, kanille ja kaloille.
Pakolliset menot joka kuu yht. 2100€. Tuossa vain "kiinteät" kulut. Ei siis sisällä ruokaa, vaaatteita, autojen huoltoja, sairauksista johtuvia menoja.
2 aikuista, kolme lasta. Meillä menee laskutilille joka kk sama summa. Ei siis tule kamalia yllärikuukausia. Vaatii tietysti vähän töitä kun päivittää menot-exceliä ja tilisiirtoja verkkopankissa aina kun joku maksu muuttuu.
Meillä tosin ostetaan lähes kaikki luottokortilla, joten ruoat+vaatteet+huvitukset tulevat laskuna kotiin, mutta vähensin ne nyt noista laskuista. Pari tonnia siis jää sellaista aivan ylimääräistä tässä keskituloisessa perheessä.
euroa. Riippuu miehen tuloista. Kolme henkeä ja koira pärjää oikein hyvin. Jos jotain isompaa hankintaa niin sitten säästetään vähän, mutta muuten menee kyllä kuukaudessa toi summa eikä tarttee ruokakaupassa pihistellä.
1500 e, joskus enenmmänkin. Mun palkka on jotain 1600-1900 e ja miehen työkkäri 650 e.
olen yh, 2 lasta. Ja pärjätään hyvin. Kaikki ylimääräiset laskut karsittu,ei lehtitilauksia,ei tv-lupaa... ainoat laskut, netti 25e ja puhelinlasku n. 10-20e kk, ja tietty vuokra 280e kk.
3100 euroa jää yhteensä käteen kuussa. Miehen palkasta menee asuntolainaan 600 ja autolainaan 200 joka kuukausi. Sitten on yleensä kaikenlaisia laskuja 600 eurolla (sis. puhelin, netti, sähkö, öljy, vakuutukset ja jotain satunnaisempia laskuja) eli noista näköjään tulee 1400. 1700 pitäis siis jäädä. Mut ei meillä mitään säästöön jää. KOlmea alle kouluikäistä lasta hoidan kotona.
2 aikuista ja 3 lasta, hyvin pärjätään.