Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysymys yrityksen pyytämästä palkkatoiveesta...

Vierailija
16.11.2009 |

Kun yritys pyytää esim. hakemuksessa tai haastattelussa palkkatoivetta niin miten siihen on hyvä vastata? jos ko. työn palkkaerot voivat olla jopa yli 1000e... jos laitan alhaisen niin eivätkö maksa enempää ja nauravat partaansa kun saavat halvan työntekijän tai jos laitan liian korkean, mutta olisin tehtävään sopiva niin onko mitään toivoa edes? En ole ikinä joutunut esittämään palkkatoivetta ja nyt olisi ensimmäinen kerta... Tiedän, että joku sanoo, että pyydät sen, millä olet valmis tekemään työtä jne. mutta se minimipalkkakin kävisi mutta olisi kiva jos se palkka olisi kumminkin suurempi. En halua tehdä liian halvallakaan jos siitä voitaisi maksaa enemmänkin...

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
16.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tse olen parissa tilanteessa selvittänyt alan liitosta keskipalkkauksen. Joissakin liitoissa on tarjolla todella hyviä palkkataulukkoja, joissa palkka näkyy niin vastuiden, työvuosien, kokemuksen kuin pohjakoulutuksenkin mukaan. Tämä riippuu tietty liitosta.

Hatusta on paha heittää. Yleensähän kyseisen paikan palkkaus on ennalta jo sovittu, ainakin raamit on olemassa. Palkkatoiveella kartoitetaan lähinnä sitä, millaisena työntekijä/hakija näkee itsensä. Eli juuri tämä, että onko myymässä itsensä halvalla vain saadakseen töitä vai kuvitteleeko itsestään liikoja. Keskipalkan sanomalla osut aikalailla haarukkaan.

Vierailija
2/2 |
16.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heillä on palkkatilastoja käytettävissään.

Voithan toki kertoa täällä palstalla myös koulutuksen, työkokemusvuodet ja asutko pk-seudulla vai et niin voisimme vinkata.

Mä kysyin liitosta apua. Palkkatoiveeni oli senhetkinen alan keskipalkka työkokemusvuosillani ja akateemisella koulutuksella varustettuna. Se oli 3700 e/kk. Työnantaja ei suostunut, tarjosi 3500 e/kk. Oli pakko hyväskyä tuo sillä olin irtisanomisuhan alla entisessä työpaikassa (tosin uusi työnantaja ei sitä tiennyt). Jos mulla ei olisi ollut irtisanomisuhkaa, olisin pitänyt kynsin hampain kiinni palkkatoiveestani enkä olisi vaihtanut duunia, jos eivät olisi suostuneet mun palkkatoiveeseen (palkkani vanhassa duunissa oli myös 3500).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme seitsemän