Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ihan ymmärrä Espoon rokotusjärjestystä - saako koulualisen ottaa mukaan ensi viikolla?

Vierailija
15.11.2009 |

Siis ensi viikolla alkaa 6-36 kk ikäisten, ja monessa paikassa sanotaa Espoon nettisivuilla, että "samalla rokotuksen voi saada mukana olevat alle 25v. perheenjäsenet."

Ja kuitenkin myuös monessa paikassa sanotaan että "kouluaiset saavat kouluissa vk 47-49".

Voinko nyt kuitenkin ottaa koululaisetkin jo heti ensi viikolla mukaan, kun vien pienemmät lapset neuvolaan tai siihen iltarokotukseen? Kun he on alle 25v. perheenjäseniä. Vai onko se siis joku poikkeus että koululaiset voi saada sen VAIN koulussa, että heitä ei saa ottaakaan ensi viikolla mukaan, vaikka perheessä on se pieni?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
15.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja menetkö neuvolaan vai siihen iltajonotukseen?

Kun sitten taas yhdellä espoon sivulla sanotaan sen neuvolaohjeen kohdalla että "huom! koululaiset rokotetaan koulussa". Ja siitä päättelin että ok, no iltarokotukseen voi mennä, kosksa siinä sanotaan vain "alle 3v + heidän sisaruksensa voi tulla myös iltarokotukseen..."

Mutta sitten taas yhdellä toisella sivulla tuosta iltarokotuksesta yleisesti sanotaan, että on vain /ensisij. niille jotka ei pääse neuvolaan..

ota nyt selvä tuosta sitten. En haluaisi turhaa mennä jonottamaan täpöten täyteen iltarokotukseen jos koululaisen saa viedä neuvolaankin, tai jos sinne iltarokotukseen ei edes saisi mennä.

Mutta jos otan koululaiset mukaan - neuvolaan tai mihin vaan - niin ei kai ne niitä rokottamattakaan jätä? Kun nuo ohjeet noin epäselvät...

En luota lasteni kouluun pätkääkään, ovat niin huonoja organisoimaan ylipäänsä mitään ja lapset ei myöskään ikinä tuo mulle lappuja ja hukkaavat ne, että tuskin niillä olisi sitä rokotuslupaa edes mukana.

Ja eivät oikein haluaisi rokotetta, niin saattaisivat hyvin lintsata siitä. (Yläasteelaisia jo)

ap

Vierailija
2/9 |
15.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tarkoitus varmaan rokottaa koululaiset vain kouluissa, sehän sanotaan ainakin siinä kohtaamissä kerrotaan yli 3v. rokotuksista. Olisiko jäänyt 6kk-3v. kohdasta pois...? Mutta rokottavatko jos lapset jostain syystä kotona ja mukana neuvolassa - who knows? Aika keljua kun aina on näitä epäselvyyksiä... Meillä koululaiset saavat koulussa (jos annan rokottaa ollenkaan, melko varmasti jo yksi sairastanut ja toinen sairastaa) ja alle 2v. keskiviikkona ellei oireita sitä ennen ilmaannu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
16.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos sen koululaisen mukaan otat. Tarkoitus on, että koululaiset saavat rokotteensa koulussa, mutta eiköhän ne sen rokota jos se on mukana kun käyt pienemmän lapsesi rokotuttamassa.

Vierailija
4/9 |
16.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä ainakin ajattelin ip:llä mennä koululaisen kanssa neuvolaan(ja pienempi siis alle 1v),kun on kovin rokotuskammoinen tuo koululainen.Kai se semmoiselle lapselle helpompi,kun on äiti/isä mukana...

Vierailija
5/9 |
16.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo oli tosi sekavasti sanottu. Itse tulkitsisin sen niin, että koululaiset/opiskelijat rokotetaan koulussa/opiskelupaikoissa, mutta muut alle 24-vuotiaat perheenjäsenet voidaan rokottaa neuvolassa.

Vierailija
6/9 |
16.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tultiin rokotuksesta kotiin, ja koululaiseni saivat sen myös.

Vierailija
7/9 |
16.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

osin noille samoille viikoille kun rokotuksia jaetaan.

On enemmän kuin todennäköistä, että joku sählinki kävisi ja hän jäisi ilman rokotetta...

Hän ei ylipäänsäkään ikinä tuo mitään lappuja ja tiedotteita kotiin koulusta vaikka kuinka kysyn ja pyydän. Luulen sitten että mitään ei ole tullut...

Kouluvalokuviakaan ei muuten tuonut kotiin - missähän ne mahtaa olla, tuli just mieleen...

Ei siinä mitään, mutta tietty haluan suojata nuoreni (hän ei itse tunnu ymmärtävän asiaa), ja LISÄKSI muut lapset (ja meidät vanhemmat), koska koulusta (tai miehen töistä) ne virukset tänne lähinnä tulee - pikkulasten kanss aolemme olleet mahd. paljon kotona.

Toisaalta en haluaisi olla se joka ehdoin tahdoin "etuilee" rokotuksissa omille lapsilleen.

Vierailija
8/9 |
16.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tultiin rokotuksesta kotiin, ja koululaiseni saivat sen myös.

ja mulla vielä on 2 niitä koululaisia...

Vierailija
9/9 |
16.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

oltiin viherlaaksossa, odotettinn ehkä puolituntia, 11 ennen meitä oli jonossa.