Infektioastma, ei diagnoosia -> ei rokotusta, mitä jos saa si:n?
Eli lapsella siis selvä infektioastma, käytössä vain avaava lääke tarvittaessa. Käytännössä sitä tarvitaan aina flunssan yhteydessä. Diagnoosia ei ole, eikä lapsi saanut siis rokotetta vaikka yritettiin. Miten pitää toimia siinä tapauksessa jos lapsi saa si:n?
Onko joku muu vastaavassa tilanteessa saanut si:n ja miten siitä toipui?
Kommentit (10)
Milloin yrititte rokotetta? Jos viime viikolla, niin en ihmettele. Tällä viikolla taas selvästi löysennettiin käytäntöjä. Ota mukaan printti THL:n sivuilta, jossa sanotaan, että infektioastma kuuluu rokotettavien riskiryhmään ja sitten papereita, vaikka teidän lääkärinpapereita, astmalääkkeitä tms. ja vaadi lapsellesi rokotus.
ja kovassa kuumeessa oleville lapsille tämän hetkinen suositus Tamiflu, vaikka tautia ei varmistettaisi testein. Nämä molemmat voi vaatia.
48 tunnin kuluessa oireiden alkamisesta. Luulen että tällä hetkellä aika herkästi sitä Tamifluta saa. Ja kannattaa kertoa millainen lapsen kunto on ollut aikaisempien infektioiden aikana, voi vaikka vähän liioitella niin luulisi lääkärinkin pelaavan "varman päälle".
Mutta pelkään että ehtii nyt saada taudin jo ennen kuin se rokote ehtii tehota, kun niin paljon täällä jo tautitapauksia
käyntiä? vai pitääkä korkeassa kuumeessa oleva viedä lääkäriin?
lääkäriin jos selkeät oireet. Itse kyllä menisin kun on astmaattisesta lapsesta kyse.
pitää kotona ensi ja seuraava viikko, niin paremmin turvassa.
sai torstaina rokotteen noilla perusteilla...
tyttäreni sai rokotuksen. Näin ne käytännöt näköjään eroavat eri paikkakunnilla. Itse ainakin ajattelen niin että jos lapsi sairastuu korkeakuumeiseen tautiin, aloitan heti avaavan antamisen ja käytän lapsen lääkärissä. Jos sikainfluenssaa epäillään niin Tamiflun aloittaminen lienee ainoa oikea vaihtoehto. Ja jos henkeä avaavasta huolimatta ahdistaa niin saavat ottaa sairaalaan, kotiin en suostu tulemaan. Meillä ei avaava ole auttanut pikkunuhassakaan, on rampattu spiralla useita kertoja. En siis uskaltaisi ottaa riskiä jos kyseessä SI-epäily.