Kukas näistä olisi meidän tukiverkko jos SI vakavaksi eikä jakseta hoitaa lapsia?
Siis jos molemmat vanhemmat oltais yhtäaikaa niin sairaita ettei jakseta hoitaa lapsia (jotka myös saattaisi olla sairaita)?
- äitini, joka jo vanha 65 v., olisi kai periaatteessa riskiryhmää melkein, kun on ollut sydänongelmia joskus ja vaikka mitä, mutta ei kuiteknaan niin että aktiivisesti on hoidossa. hÄn syö mieluummin homeopaattista yms.
- siskoni, joka 23 v., ei rokotettu vielä. Sairástuu yleensä suht' herkästi ja reagoi herkästi kaikkiin lääkkeisiin yms., en ole varma uskaltaako hän ottaa rokotetta.
- anoppi, joka on ROKOTETTU (koska on siivooja sairaalassa). Mutta hän on työelämässä, ja ei varmaan voisi ottaa lomaa töistään kun hänen työ on niin tärkeää (esim. silloin joku aika sitten, kun 4. lapsemmen oli tuloillana, kysyttiin voiko häntä hätätapauksessa varalle pyytää lasten hoitoon, niin hän sanoi ettei voi kun on töitä...)
Kommentit (11)
kirjoittaa (vaikka vähän epäasialliseen sävyyn...)
Ja hän varmasti myös tulisi ja "uhrautuisi". Mietin vaan, kehtaisinko häntä ylipäänsä pyytää, tauti kyllä voisi helposti olla hänelle kohtalokas.
Siskoni on muuten myös päivätyössä, päiväkodissa, sen unohdin mainita.
ap
Silloin kaikkien muidenkin mummien pitäisi ottaa vapaata yhtä aikaa. Ja se laitoshuoltajan työ ON tärkeää varsinkin influenssa-aikaan. Eli hänen työllään estetään taudin leviämistä niin sairaalan sisällä kuin sen ulkopuolellekin. Mä luulen että on aika epätodennäköistä, että molemmat vanhemmat on yhtä aikaa ihan niin huonossa kunnossa etteivät pärjäisi jotenkuten lasten kanssa ilman apua. Mutta jos näin ei ole, pitää varmaan kysyä kuka pääsee auttamaan. Ei teillä sitten ole ketään rokotettua kaveria, joka voisi päästä?
niin saa kyl sen taudin sieltä. sitten kun on sairastanut voi käydä illalla teitä auttamassa. äitisi voi hyvin käydä teille esim kaupassa ilman että saa taudin teiltä. kyl teidän itse täytyy lapset hoitaa vaikka olisittekin kipeitä, ellette sitten joudu sairaalahoitoon, mut tuskinpa molemmat yhtä aikaa joutuu.
mun anoppi on 79v. ei todellakaan jaksa hoitaa pieniä lapsia ja asuukin sadan kilometrin päässä eikä hänellä ole autoa, ja vaikka olisi niin ei uskaltaisi sillä ajaa. miehen sisarukset asuvat paljon kauempana, ja heillä on omat lapsensa. minun vanhempani asuvat täällä, mutta he ovat myös yli 70v ja molemmilla on pitkäaikaissairauksia, isällä syöpä. et silleen. ja meillä on kolme pientä lasta, ihan itse olemme heidät hoitaneet tähänkin asti, vaikka olisimme olleet itse kipeinä. tai siis minä lähinnä hoidan. itse olen ainoa lapsi. ei todellakaan tule kukaan auttamaan enkä edes kehtais pyytää.
naapurit (joita en kyllä kovin hyvin tunne) vois varmaan tuoda ruokaa ovelle...
Silloin soitetaan kaupungilta kotiapua tai otetaan sitä yksityiseltä firmalta. Näin meidänkin on pakko ollut ajatella, kun ketään tuttuja tai sukulaisia ei asu lähellä. Sairastettiin koko perhe, mutta onnkesi niin lievänä, että tarvetta avulle ei ollut.
Ole onnellinen,et sulla ON lähisukulaisia. Tarpeen vaatiessa he KUITENKIN auttaisivat,jos siis olisi oikeasti hätä.
Ja voithan jakaa heille lastenhoitoa,ei kai yhden ja saman tarvitsisi auttaa esim koko viikkoa??
Meillä on tilanne niin,että miehen vanhemmat asuvat eri maassa,mun vanhemmista toinen on kuollut ja toisella alkava dementia. Miehen siskon lapset on pieniä (3kpl alle 4v) joten sillä on hommaa omasta takaa ja mun veli asuu 800km päässä ja on riskiryhmään kuuluva kanamuna-allergikko,joten ei voi ottaa rokotetta...
Meillä ei ole _ketään_.
Mun vanhemmat on kuolleet, ja sisarukset asuvat kaukana. Miehen äiti on niin sairaalloinen, että ei tule kuuloonkaan, että se hoitaisi ketään sairasta.
Ei kai me nyt täällä voida luvata että juu juu kyllä sisko hoitaa ihan mielellään, anoppi ottaa töistä vapaata ja äiti uhrautuu kuolemansa uhalla
kysy heiltä itseltään
tukiVERKKO on koostunut yhdestä ihmisestä? Jos käy niinkuin sinä ap jossittelet, että molemmat vanhemmat ja lapset ovat sairaita, saatte varmasti noista mainitsemistasi henkilöistä punottua tukiverkon joka auttaa teitä. Toivottavasti olette nyt kuitenkin kaikki terveinä. Menette sitten ottamaan rauhallisin mielin rokotuksen kun teidän vuoronne tulee.
sä haluaisit meidän vastaavan, että TIETENKIN ANOPPI: Jo on törkeä anoppi, jos ei voi ottaa töistä vapaata ta jopa irtisanoutua teidän lasten vuoksi. Siivoojan työhän on aivan mitätöntä, joten luulisi tolloimmankin anopin tajuavan, että teidän kullannuppujen hoitaminen ona ehdottomasti paljon tärkeämpää!!
Oikeastihan anoppisi on noista vaihtoehdoista viimeinen, jos kerran hänen työnantajansa ei ole kovinkaan joustava työaikojen ja ylimääräisten vapaiden suhteen!! (vrt. edellinen hoitopyyntö)
Kuullostaisi, että äitisi olisi potentiaalisin hoitaja, koska hänellä ei ilmeisestikään ole enää työkuvioita. Ja seuraavana siskosi., hänestä kun et sanonut muuta (ajankäytöllistä estettä) kuin ettei ehkä rokotuta itseään.
*huokaus* anopin todella on revettävä joka suuntaan ja joustettava, vaikka ipanoiden toinen mummo lepää lakeereillaan ja vetää vitamiiia kitusiin, anna mun kaikki kestää!!!