Huomaa mitä tämä jumalaton aika on saanut aikaan.
Ihmiset on hysteerisenä pelosta taudin takia, jossa kuitenkin on aika pieni riski.
Elämä on epävarmaa, elämä on riski, milloin tahansa voit kuolla, ennen vanhaan ihmiset tajusi tämän, mutta nykyään eletään laput silmillä ja kuvitellaan, että ollaan jotain kuolemattomia.
Päivämme ovat määrätyt ja kaikki on Herran kädessä.
Luota Herraan, niin saat turvan. Herra on kallio, joka kestää kaikki myrskyt, epätoivot ja itkut. Hän ei horju.
Psalmi 91
Se, joka asuu Korkeimman suojassa
ja yöpyy Kaikkivaltiaan varjossa,
sanoo näin: "Sinä, Herra, olet linnani ja turvapaikkani. Jumalani, sinuun minä turvaan."
Herra pelastaa sinut linnustajan ansasta
ja pahan sanan vallasta.
Hän levittää siipensä yllesi,
ja sinä olet turvassa niiden alla.
Hänen uskollisuutensa on sinulle muuri ja kilpi.
Et pelkää yön kauhuja
etkä päivällä lentävää nuolta,
et ruttoa, joka liikkuu pimeässä,
et tautia, joka riehuu keskellä päivää.
Vaikka viereltäsi kaatuisi tuhat miestä
ja ympäriltäsi kymmenentuhatta,
sinä säästyt.
Saat omin silmin nähdä,
miten kosto kohtaa jumalattomia.
Sinun turvanasi on Herra,
sinun kotisi on Korkeimman suojassa.
Onnettomuus ei sinuun iske,
mikään vitsaus ei uhkaa sinun majaasi.
Hän antaa enkeleilleen käskyn
varjella sinua, missä ikinä kuljet,
ja he kantavat sinua käsillään,
ettet loukkaa jalkaasi kiveen.
Sinä poljet jalkoihisi leijonan ja kyyn, tallaat maahan jalopeuran ja lohikäärmeen.
Herra sanoo:
"Minä pelastan hänet, koska hän turvaa minuun.
Hän tunnustaa minun nimeäni, siksi suojelen häntä.
Kun hän huutaa minua, minä vastaan.
Minä olen hänen tukenaan ahdingossa,
pelastan hänet ja nostan taas kunniaan.
Minä annan hänelle kyllälti elinpäiviä, hän saa nähdä, että minä autan häntä."
Ja tämä psalmi ei tarkoita, että ihmisen ruumis olisi turvassa taudeilta ja kuolemalta, vaan ihmisen henki on turvassa, koska se on ankkuroitu Jumalaan.
Me olemme henki, sielu ja ruumis.
Jeesus sanoo: ”Minä jätän teille rauhan, oman rauhani minä jätän teille. En sellaista jonka maailma antaa. Olkaa rohkeat älkääkä vaipuko epätoivoon.” Joh. 14:27
Tämä maailma ei tule koskaan tarjoamaan teille rauhaa, mutta Jeesus tarjoaa teille mielenrauhan ja levon myrskynkin keskellä.
"Tulkaa minun tyköni kaikki työtätekeväiset ja raskautetut, niin minä annan teille levon. Ottakaa minun ikeeni päällenne ja oppikaa minusta, sillä minä olen hiljainen ja nöyrä sydämeltä; niin te löydätte levon sielullenne."
Matt. 11:28-29
Kommentit (37)
sinne pyrkimisestä ja pääsemisestä. En pyri sinne. Simppeliä. Minulle riittää tämä elämä ja sen eläminen hyvin.
Paholainen ei tietenkään halua, että Jumalan sanaa julistetaan, koska ihmiset voi pelastua silloin. Paholainen haluaa tukahduttaa rikkaviljallaan Jumalan sanan ja niinhän on jo käynytkin.
Seurauksena on, että ihmiset eivät pelastu vaan tuhoutuvat, joutuvat ikuiseen eroon Jumalasta, kadotukseen. Siellä ei ole valoa, siellä on vain pimeyttä.
jos ihmiset tajuaisivat miten hyvä Jumala on ja missä jamassa me ihmiset olemme, kuinka Hän haluaa pelastaa meidät, he tarttuisivat Jeesuksen käteen kuin hukkuva viimeiseen oljenkorteen.
Mutta kun kaikki eivät tajua missä jamassa ovat. Heissä käy toteen tämä Jumalan sana:
'Kuulemalla kuulkaa, älkääkä ymmärtäkö, ja näkemällä nähkää, älkääkä käsittäkö.
Sillä paatunut on tämän kansan sydän, ja korvillaan he työläästi kuulevat, ja silmänsä he ovat ummistaneet, etteivät he näkisi silmillään, eivät kuulisi korvillaan, eivät ymmärtäisi sydämellään eivätkä kääntyisi ja etten minä heitä parantaisi.'
Mutta autuaat ovat teidän silmänne, koska ne näkevät, ja teidän korvanne, koska ne kuulevat.
Ja hän esitti heille vertauksen:
"Oli rikas mies, joka sai maastaan hyvän sadon. Hän mietti itsekseen: 'Mitä tekisin? Minun satoni ei mahdu enää mihinkään.' 18 Hän päätti: 'Minäpä teen näin: puran aittani ja rakennan isommat niiden sijaan. Niihin minä kerään koko satoni ja kaiken muun, mitä omistan. Sitten sanon itselleni: Kelpaa sinun elää! Sinulla on kaikkea hyvää varastossa moneksi vuodeksi. Lepää nyt, syö, juo ja nauti elämästä!' Mutta Jumala sanoi hänelle: 'Sinä hullu! Tänä yönä sinun sielusi vaaditaan sinulta takaisin. Ja kaikki, minkä olet itsellesi varannut -- kenelle se joutuu?'
"Näin käy sen, joka kerää rikkautta itselleen mutta jolla ei ole aarretta Jumalan luona."
se menisi kaukaisempien sukulaisten hyödyksi tai kenties koirahoitolan, jos haluan tehdä sille testamentin. Turha pelotella sillä, että kuolema voi korjata milloin hyvänsä, kyllä jokainen ihminen sen tietää.
että kaikki eivät halua sitä mitä he haluavat?
Ja hän esitti heille vertauksen:
"Oli rikas mies, joka sai maastaan hyvän sadon. Hän mietti itsekseen: 'Mitä tekisin? Minun satoni ei mahdu enää mihinkään.' 18 Hän päätti: 'Minäpä teen näin: puran aittani ja rakennan isommat niiden sijaan. Niihin minä kerään koko satoni ja kaiken muun, mitä omistan. Sitten sanon itselleni: Kelpaa sinun elää! Sinulla on kaikkea hyvää varastossa moneksi vuodeksi. Lepää nyt, syö, juo ja nauti elämästä!' Mutta Jumala sanoi hänelle: 'Sinä hullu! Tänä yönä sinun sielusi vaaditaan sinulta takaisin. Ja kaikki, minkä olet itsellesi varannut -- kenelle se joutuu?'
"Näin käy sen, joka kerää rikkautta itselleen mutta jolla ei ole aarretta Jumalan luona."
paljon helpottaa joku hemmetin jumala ja jeesus jos esim.oma mies tai lapsi kuolee. Juu elämä ei ole ikuista mutta kyllä ihmisen luontoon kuuluu pelätä tulevaa ja etenkin rakkaiden menetystä. Siinä ei kuule paljon auta sopimus että "taivaassa tavataan sitten joskus". mee jeesustelemaan jonnekin muualle!
Voihan sitä tietysti rakentaa majansa hiekalle.
"Jokainen, joka kuulee nämä sanani ja tekee niiden mukaan, on kuin järkevä mies, joka rakensi talonsa kalliolle. Alkoi sataa, tulvavesi virtasi ja myrskytuuli pieksi taloa, mutta se ei sortunut, sillä se oli rakennettu kallioperustalle.
"Jokainen, joka kuulee nämä sanani mutta ei tee niiden mukaan, on kuin tyhmä mies, joka rakensi talonsa hiekalle.Alkoi sataa, tulvavesi virtasi ja myrskytuuli pieksi taloa, ja se sortui, maan tasalle saakka." Matteus 7: 24-26
eiköhän se minun elinajan jaksa seistä vielä loppuun, kivijalka on kunnossa kallion päällä
Koska on vain kaksi vaihtoehtoa: tuhoutua tai pelastua.
Sitä eivät uskovaiset saa vietyä pois
eiköhän se minun elinajan jaksa seistä vielä loppuun, kivijalka on kunnossa kallion päällä
Sitä eivät uskovaiset saa vietyä pois
Ihmisen elinpäivät ovat niinkuin ruoho. Kun tuuli käy hänen ylitsensä, ei häntä enää ole.
eikä siinä ole mitään ongelmaa. Se on luonnon kiertokulkua.
se menisi kaukaisempien sukulaisten hyödyksi tai kenties koirahoitolan, jos haluan tehdä sille testamentin. Turha pelotella sillä, että kuolema voi korjata milloin hyvänsä, kyllä jokainen ihminen sen tietää.
Älkää kootko itsellenne aarteita maan päälle, missä koi ja ruoste raiskaa ja missä varkaat murtautuvat sisään ja varastavat. Vaan kootkaa itsellenne aarteita taivaaseen, missä ei koi eikä ruoste raiskaa ja missä eivät varkaat murtaudu sisään eivätkä varasta. Sillä missä sinun aarteesi on, siellä on myös sinun sydämesi.
Silmä on ruumiin lamppu. Jos siis silmäsi on terve, niin koko sinun ruumiisi on valaistu. Mutta jos silmäsi on viallinen, niin koko ruumiisi on pimeä. Jos siis se valo, joka sinussa on, on pimeyttä, kuinka suuri onkaan pimeys! Ei kukaan voi palvella kahta herraa; sillä hän on joko tätä vihaava ja toista rakastava, taikka tähän liittyvä ja toista halveksiva. Ette voi palvella Jumalaa ja mammonaa.
komppaa minunkin ajatusmaailmaani: tänne synnytään elämään ja sitten kuollaan pois. : )
"Minä hävitän viisasten viisauden ja ymmärtäväisten ymmärryksen minä teen mitättömäksi." Missä ovat viisaat? Missä kirjanoppineet?Missä tämän maailman älyniekat? Eikö Jumala ole tehnyt maailman viisautta hullutukseksi? Sillä kun Jumalan viisaudesta maailma ei oppinut viisauden avulla tuntemaan Jumalaa, niin Jumala näki hyväksi saarnauttamansa hullutuksen kautta pelastaa ne jotka uskovat...
...Sillä Jumalan hulluus on viisaampi kuin ihmiset ja Jumalan heikkous on väkevämpi kuin ihmiset.Sillä katsokaa veljet omaa kutsumustanne: ei ole monta inhimillisesti viisasta, ei monta mahtavaa, ei monta jalosukuista, vaan sen mikä on hulluutta maailmalle, sen Jumala valitsi saattaakseen viisaat häpeään ja sen mikä on heikkoa maailmassa, sen Jumala valitsi saattaakseensa sen, mikä väkevää on, häpeään ja sen, mikä maailmassa on halpasukuista ja halveksittua, sen Jumala valitsi, sen, joka ei mitään ole, tehdäkseen mitättömäksi sen joka jotain on ettei mikään liha voisi kerskata Jumalan edessä. (1.Kor.1:19-29)
Mä en ymmärrä mitään tuosta raamatunlainauksesta tai miten se liittyy itse asiaan. Lähden lataamaan pyykkikonetta.
"Minä hävitän viisasten viisauden ja ymmärtäväisten ymmärryksen minä teen mitättömäksi." Missä ovat viisaat? Missä kirjanoppineet?Missä tämän maailman älyniekat? Eikö Jumala ole tehnyt maailman viisautta hullutukseksi? Sillä kun Jumalan viisaudesta maailma ei oppinut viisauden avulla tuntemaan Jumalaa, niin Jumala näki hyväksi saarnauttamansa hullutuksen kautta pelastaa ne jotka uskovat...
...Sillä Jumalan hulluus on viisaampi kuin ihmiset ja Jumalan heikkous on väkevämpi kuin ihmiset.Sillä katsokaa veljet omaa kutsumustanne: ei ole monta inhimillisesti viisasta, ei monta mahtavaa, ei monta jalosukuista, vaan sen mikä on hulluutta maailmalle, sen Jumala valitsi saattaakseen viisaat häpeään ja sen mikä on heikkoa maailmassa, sen Jumala valitsi saattaakseensa sen, mikä väkevää on, häpeään ja sen, mikä maailmassa on halpasukuista ja halveksittua, sen Jumala valitsi, sen, joka ei mitään ole, tehdäkseen mitättömäksi sen joka jotain on ettei mikään liha voisi kerskata Jumalan edessä. (1.Kor.1:19-29)
paljon helpottaa joku hemmetin jumala ja jeesus jos esim.oma mies tai lapsi kuolee. Juu elämä ei ole ikuista mutta kyllä ihmisen luontoon kuuluu pelätä tulevaa ja etenkin rakkaiden menetystä. Siinä ei kuule paljon auta sopimus että "taivaassa tavataan sitten joskus". mee jeesustelemaan jonnekin muualle!