Rokotteesta kieltäytyjät, miten perustelette sen että ette ota rokotetta?
Kommentit (10)
Meillä on älyttömän terve perhe; äiti 41v, lapset 7v, 4v, 2v. Ei juuri ikinä sairasteta mitään; vähän nuhaa/yskää lapsilla tosi harvoin, ei nosta kuumetta, mahatauti ollut keskimmäisellä kerran, vesirokko kaikilla tietoisesti tartutettuna. Itse en muista milloin olisin ollut kipeänä.
Oletan siis että vastustuskyky on sitä luokkaa, että jos SI- tai muukaan influenssa iskee, niin selviämme siitä suuremmitta vaivoitta. Tai eihän sitä koskaan tietenkään tiedä, mutta jos rokotteita on vain tietty määrä jaossa, niin kyllä me voidaan rokotehalukkaiden mieliksi omistamme luopua.
taudeista saatu jonkinlainen vastustuskyky, lapsilla taas ei ole.
Olen perusterve 36-vuotias. Minuun ei ole influenssa koskaan iskenyt ainakaan niin vahvana, että olisin edes tajunnut, ettei se ole perusflunssa. En pidä sikainfluenssaa sen pelottavampana.
on normaalimpaa kuolla johonkin kulkutautiin kuin elää neurologisen tms taudin kanssa koko elämänsä...
Lisäksi olen ottanut selvää luontaisesta ennaltaehkäisystä sekä luonnonmukaisista hoitokeinoista :)
enkä halua tuhota elimistön luontaisia keinoja selvitä taudinaiheuttajista. Influenssarokotetta en ole ottanut koskaan, sillä noin joka 7. vuosi sairastettuna saa rokotesuojaa paremman suojan.
Joka tapauksessa ihmiset sairastavat ties mitä, mitä vastaan ei voi rokottaa.
ettei kirjoittaja ymmärrä immunologian perusteitakaan.
Katsoin rokotteen selosteen töissä.
Influenssarokotetta perheemme ei mielestäni tarvitse. Pneumokokki-rokote oli tutkimusrokotteena keskimmäisen lapseni vauva-aikana ja nyt se kuuluu jo rokotusohjelmaan, en anna rokottaa lastani sillä, koska ei ole pitkän aikavälin tutkimustietoa rokotteen mahdollisista haittavaikutuksista. Rota-rokotetta en myöskään lapselleni halunnut, koska en koe sitä tarpeelliseksi. Mielestäni kaikkea vastaan ei vaan voi lasta rokottaa, jotain tauteja täytyy sairastaakin. Meillä mennään "vanhanaikaisen" rokotusohjelman mukaan ja olen tyytyväinen näin. Lapset ovat perusterveitä ja sairastavat harvoin.
koska emme ole koskaan ottaneet kausi-influenssarokotettakaan ja hyvin ollaan pärjäilty. En ajattele tätä välttämättä sen kummoisempana tautina. Itse pesen ja desinfioin käsiä ahkerasti töissä ja aina ulkoa tullessa.
Toisekseen lapseni on saanut kaikista aiemminsaamistaan rokotteista tosi vahvat sivuoireet, enkä viitsi häntä tällä nyt kiusata. Hän ei myöskään ole päiväkodissa, joten riski sairastua on pienempi.