Lukion opet - Sairaana töihin??
Pohdin täällä, painelenko huomenna buranan voimin töihin, vaikka lämpöä nyt onkin (37,6). Sikainfluenssasta tuskin on kysymys. Onhan se vastoin kaikkia suosituksia, mutta en tajua, miten selviän, kun jakso on lopuillaan ja sijaisia ei palkata. Opiskelijoilla on esitelmiä ym., jotka on pakko pitää ja kuunnella. Kauhea kaaos, jos jään pois töistä. Viikonloppuna saisi sitten levätä...
Oikeasti tiedän, ettei näin saa tehdä, mutta taidanpa kuitenkin tehdä.
Kommentit (15)
ja huomennakin menen. Buranan voimalla jaksaa ne tunnit ja tauti ei mitään influenssaa selvästikään ole. On vain niin paljon helpompaa mennä töihin kuin olla menemättä, kun poissa ollessa asiat kasautuvat kaaokseksi asti ainakin näin jakson lopulla.
joka kuvittelee olevansa korvaamaton sairaanakin... =) Eihän tässä mitään järkeä ole, mutta kun miettii, mikä kaaos sitten olisi vastassa puolikuntoisena töihin palatessa, sitä kuitenkin sortuu tähän.
ap
K-pää!
Noin 500 ihmisen yhteisössä on aina jotain liikkeellä. Myös flunssaiset opiskelijat ovat paikalla. Tietysti kipeänä välttää opiskelijoiden lähelle menoa ja pitää erityistä huolta käsihygieniasta ja sellaisesta. Jos kyseessä olisi selvästi influenssa, jäisin tietysti kotiin, vaikka olo olisikin , mutta pienillä flunssaoireilla ja lämmönnousulla ei oikein sairauslomaa saa ja jos pystyssä pysyn, en palkatontakaan hae.
t. k-pää, ei ap, mutta 3, joka oli tänään ja menee huomennakin
suotta omaa oloasi huononnat, koulu hoitaa sijaisen ja sinä parantelet itsesi kuumeesta. Kuumeessa hommat ei toimi, tulet huonompaan kuntoon ja tartutat muita. On selvää, että hommat hidastuu, mutta koululaisiakin on poissa. T: kuumeessa olevan opettajan puoliso
sairas?????? BUUUUUAHHHHHHHHHHHHHH. Kyllä varmaan - maailmassa, jossa ei myöskään ole sotaa eikä nälänhätää.
kun koulu ei hoida sijaista ja hommat seisoo. Vaikka hommat eivät toimisikaan, olen kuitenkin paikalla ja tunnit tulevat pidetyksi. Näinä päivinä sitä toivoisi olevansa kaupan kassa.
Kysyy epätietoinen yläkoulun aineenope, joka ei tänään jäänyt kotiin, koska ei saanut sijasta...
meni sikainfluenssassa töihin. Koko päiväkotiryhmä yhtä lukuunottamatta sairastui.
Ja tosiaan kun ne oppilaatkin ovat flunssaisia...
meni sikainfluenssassa töihin. Koko päiväkotiryhmä yhtä lukuunottamatta sairastui.
Oli vastuutonta toimintaa päiväkodin henkilökunnalta...
Ainakin kaikki koulut, joissa minä olen ollut töissä, ovat hoitaneet sairasloman sijaisen, ellei kunnan säästötoimenpiteet sitä ole estäneet. Missään tapauksessa se ei ole lain tai työehtosopimuksen mukaan sairaana olevan työntekijän tehtävä!
Tyhmää muulloinkin, mutta erityisesti nyt kun on influenssa-aika. Jos koulu ei hommaa sijaista, se on koulun häpeä, yksittäinen opettaja ei voi ottaa harteilleen koko koulun/kunnan syntejä. Ja juuri tuollainen käytös antaa kunnalle/koululle mahdollisuuden olla palkkaamatta sijaisia.
Ja tiedoksi: sikainfluenssa voi alkaa kuumeettomana tai pienellä kuumeella, joten voit tietämättäsi levittää sitä!
ovat aina sairainakin töissä.
Joskushan oli ihan juttuakin siitä että opettajat on yksi ammattiryhmä joka on aina sairaanakin töissä.
Itse olen myös aina kipeänäkin töissä.