Missä menee teidän mielstänne raja normaalilämmön ja lämmönnousun välillä?
Minkä alle pitää lämmön olla, jotta koululaisen "kuumeettoman päivän" kriteeri täyttyy sairauden jälkeen ja lapsen voi laittaa kouluun. Olettaen, että vointi muuten on hyvä ja koululainen virkeä.
Itse olen pitänyt rajan 37 astetta, sen yli jos menee, ei ole vielä normaalilämpöinen. Onko se liioittelua, pitäisikö rajaa nostaa?
Kommentit (12)
lämmönnousua, kun lämpö sahasi välillä 36,4 - 36,9...
siitä ylöspäin on kuumetta ja alaspäin ei ole
Eihän tämä nyt mikään mielipidekysymys ole?
normaalilämpö on noin 35,9
eli jos on lämpöä 37, ollaan jo oikeasti kipeitä
Kyselin tästä joskus terveystietopalvelusta, kun eräät vanhemmat toivat toistuvasti lasta sairauden jälkeen hoitoon vaikka lämpöä 37,2 ja niillä main. Sanottiin, että 37 on raja.
Tällaisella "hysteerisellä" äidillä menee hankalaksi, kun lapsella lämpö (levossa) pyörii 37-37,2 välillä. Se nyt ei oikein ole lämpöä ja kun lapsi on muuten hyväkuntoinen, tekisi mieli passittaa jo kouluun, mutta toisaalta hänellä on epäilty sikainfluenssaa enkä haluaisi mitään jälkitauteja...
ap
meidän digitaalimittarilla meidän perheenjäsenten normaalilämpö on 35,3 ja 35,8 välillä eli, jos samainen mittari näyttää 36,5 niin luemme sen lämmöksi ja kuumeeksi yli 38.
Tällaisella "hysteerisellä" äidillä menee hankalaksi, kun lapsella lämpö (levossa) pyörii 37-37,2 välillä. Se nyt ei oikein ole lämpöä ja kun lapsi on muuten hyväkuntoinen, tekisi mieli passittaa jo kouluun, mutta toisaalta hänellä on epäilty sikainfluenssaa enkä haluaisi mitään jälkitauteja...
ap
Mä pidän lapset kotona aina täysin kuumeettomiksi asti.
Jos on 36,4, niin tuolloin 37 on lievästi kohonnut lämpö. Silloin ei kouluun.
Mä pidän lapset kotona aina täysin kuumeettomiksi asti.
Ja teen tälläkin kertaa. Tuntuu vaan hullulta, kun lapsella on lämpö 37,1-37,2 päivätolkulla eikä lapsi edes vaikuta sairaalta kuin hetkittäin!Mutta onhan tuo hoidettava täysin terveeksi. Ja jos todella on SI, niin jälkitautiriski kai on aika suuri...
ap
Mutta aktiivisuudesta lämpö nousee helposti lähemmäs 37,5:ttä, joten puoli tuntia istuskelua tai makaamista ennen mittausta on paikallaan.