Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te joilla kotona lapsia, jotka kuuluu SI riskiryhmään

Vierailija
11.11.2009 |

Kuinka paljon rajoitatte omia menojanne/harrastuksia tms. siihen asti, että lasten rokotussuoja on kunnossa?

Onko ylihysteeristä esim. pyytää miestä jättämään saunailtoja ja jotain sählytreenejä pois kun pelkään että hän kantaa kotiin jostain si:n?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmisten hysteerisyyden vuoksi.

Vierailija
2/18 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

töistä mies sen tuo jos jostain, tai sitten minä, kumpikin sairaalassa duunissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta lapsen omat harrastukset on jätetty väliin. Tosin meillä on nyt muutto meneillään, joten ei olisi ehditty viedäkään harrastuksiin.

Vierailija
4/18 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka paljon rajoitatte omia menojanne/harrastuksia tms. siihen asti, että lasten rokotussuoja on kunnossa? Onko ylihysteeristä esim. pyytää miestä jättämään saunailtoja ja jotain sählytreenejä pois kun pelkään että hän kantaa kotiin jostain si:n?

Käyttekö kaupassa? Tai muualla, kylässä, tai käykö teillä jokukylässä, käyttekö puistossa....

Vai onko toi nyt hyvä syy kieltää tulevat pikkujoulut, saunaillat, treenit? En oo ikinä ymmärtänyt naisia, jotka kieltävät miestä menemästä em juttuihin. Mustasukkaisuutta miehestä, tai siitä ettei itse pääse?

Vierailija
5/18 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen (2v.) menoja kyllä. En ota häntä mukaan kauppaan tai muuallekaan missä on paljon ihmisiä, mutta muuten eletään kuten normaalisti. Itse pesen käsiä tiheästi, jos se nyt mitään auttaa..

Vierailija
6/18 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen töissä sairaalassa lasten infektio-osastolla. Meillä on kolme lasta, joista kaksi riskiryhmäläisiä. Lapset käyvät harrastuksissaan normaalisti, kävimme viikonloppuna risteilyllä, itse käyn tietenkin töissä ja lapset päivähoidossa. Rokotteet saavat ensi viikolla.

Vierailija
7/18 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka paljon rajoitatte omia menojanne/harrastuksia tms. siihen asti, että lasten rokotussuoja on kunnossa?

Onko ylihysteeristä esim. pyytää miestä jättämään saunailtoja ja jotain sählytreenejä pois kun pelkään että hän kantaa kotiin jostain si:n?

Vain sohvalla perse leveänä neljän seinän sisällä jököttävä norsu voi olla näin vieraantunut maailmasta.

Vierailija
8/18 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kummassakin paikassa sitäliikkeellä

töistä mies sen tuo jos jostain, tai sitten minä, kumpikin sairaalassa duunissa.

Vierailija
9/18 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta lasten kanssa en lähde kauppoihin ym. ruuhkiin ennen kuin rokotesuoja on kaikilla. Mahdollisimman normaalia elämää elelemme, turha pelko peräsimessä vaan ahdistaisi.

Vierailija
10/18 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites sitten sisarukset, saavatko käydä harrastuksissa ihan normaalisti? Itse olen pitänyt 3v riskilapsen poissa harrastuksestaan kunnes rokotuksesta 2vko, enkä ota mukaan kauppaan ym. Veli sen sijaan on käynyt harrastuksissa ihan normaalisti.

Vierailija
11/18 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites sitten sisarukset, saavatko käydä harrastuksissa ihan normaalisti? Itse olen pitänyt 3v riskilapsen poissa harrastuksestaan kunnes rokotuksesta 2vko, enkä ota mukaan kauppaan ym. Veli sen sijaan on käynyt harrastuksissa ihan normaalisti.

Yhden elämä pysäytetään ja muut jatkaa normaalisti. Tuossa nyt ei ole järjenhiventäkään!

Vierailija
12/18 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

me aikuisetkin, mutta silloin pikkuveljen sairastuminen menee pari pvä pidemmälle eli rokotus ehtinyt voimistua. Lisäksi isoveljen ja meidän aikuisten käsihygienia on hieman toista luokkaa kuin 3v. Kun 2vko rokotuksesta, saa pienempikin liikkua ihan nornmisti.

Vierailija
13/18 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

me aikuisetkin, mutta silloin pikkuveljen sairastuminen menee pari pvä pidemmälle eli rokotus ehtinyt voimistua. Lisäksi isoveljen ja meidän aikuisten käsihygienia on hieman toista luokkaa kuin 3v. Kun 2vko rokotuksesta, saa pienempikin liikkua ihan nornmisti.

kannattais varmaan jatkaa karanteenia, ootte jo tottunut siihen,muutama kuukausi vielä?

Vierailija
14/18 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei olla pojan elämää pysäytetty. Ainoastaan yksi harrastus jätetty pois eli 2krt jää väliin. Harrastus alueella, jossa riehuu tosi rajuna epidemia. Ihan normaalisti käy kanssamme kylässä (tosin kysyn ensin, ollaanko terveitä) ja pihaleikeissä muiden lasten kanssa.

12 ja 14

Vierailija
15/18 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siksi ehkä panikoin. Hänellä on synnynnäinen keuhkovika.

ap

Vierailija
16/18 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sille ei sitten voi mitään. En todellakaan aio elää karanteenissa. Toivon, että rokote suojaa edes sen verran tämän 2vko:n jälkeen, ettei saa pahana. Pienellä kun lyö pienikin flunssa pahasti keuhkoihin.

Vierailija
17/18 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

emme elä karanteenissa. Ihan normaalisti elämme, mutta hieman mietimme minne menemme. Mielestäni hyvinkin järkevää, ei mitään ylihysterisointia. Näin astmalääkärimme meille suositteli ja sen mukaan toimimme.

Vierailija
18/18 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaupassa pakko käydä ja mies töissä. Harrastuksissa on käyty semmosissa, jossa ei paljoa porukkaa, eikä ainakaan urheiluharrastuksiin kukaan sairaana tulekaan.

Se on vaikeaa miettiä, missä se raja menee.