Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tekemistä 3-vuotiaalle - äiti sairastaa...

Vierailija
11.11.2009 |

Joku lunssa iski ja ite olen edelleen ihan puhti pois, vaikka melkein viikko tässä on jo sairastettu... Vauva vielä jotenkin touhuaa iteksiin ja esikoinen on eskarissa. Sen aikaa, mitä on kotona (iltapäivät) keksii kyllä jotian tekemistä.

Toi keskimmäinen vaan on yks riesa... Ei se jaksa määrättömiin mitään telkkaria tuijotella ja varsinkin, kun isosisko ei oo kotona, keskittyy lähinnä kiusimaan pikkusiskoaan tai pomppii mun päällä... *huoh*

Kirjat alkaa olla kohta kaluttu... Normaalisti kerhoillaan, puistoillaan ja liikutaan melkein joka päivä jossain, joten alkaa vissiin seinät kaatua pojalla päälle. Mut mä en vielä kykene, eikä olis kovin fiksuakaan lähteä vielä muita tartuttamaan...

Ideoita? Mitä ihmettä mä keksin tolle jätkälle tekemistä? Omasta puolestani makaisin mieluusti sohvalla vaikka koko päivän just nyt... Varsinkin jos toi nuorimmainenkin vielä sairastuu (on ollut tänään aika kiukkuinen) ja sen kanniskeluun menee sitten sekin vähä aika mitä jaksaa tolpillaan...

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä harrastettiin meillä viime viikolla samassa tilanteessa:

- värityskirja

- uusia videoita

- pikkukakkosen nettisivut

- piirustusohjelma tietokoneella (lapsi oppi käyttämään hiirtä, oli ihan onnesta soikea)

- voisiko joku viedä lapsen puistoon? Ottaisiko joku äitikaveri omansa seuraksi?

Meillä ainakin lapsi kirjaimellisesti hyppii seinille, jos ei pääse ulos. Ulkoilun päälle ruoka ja päiväunet maistuvat. Ihan hätätilassa olen vetänyt kipeänä ollessa aamulla sen verran buranaa ja kahvia, että ollaan päästy edes tunniksi ulos. Sitten on nukuttu kaikki päiväunet päälle.

Vierailija
2/11 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just viimeviikolla olin kuumeessa ja kyllä vein lapset ulos aamulla, puin vaan hyvin päälle, mies vei sitten illalla toisen kerran.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

buranaa vaan naamariin että lapsi pääsee pihalle, iskä vie sitten ip toisen kerran!

Vierailija
4/11 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei nuku enää ees päikkäreitä... :(

ap.

Vierailija
5/11 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten sitä jätkää voi nukuttaa kun ei ulkoile? tuskin maistuu ruokakaan?

Vierailija
6/11 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kukaan sukulainen tai isovanhemmat voisi ottaa 3-vuotiasta hoitoon pariksi päiväksi?

Vierailija
7/11 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten sitä jätkää voi nukuttaa kun ei ulkoile? tuskin maistuu ruokakaan?

tuo nuku ihan normaalina arkipäivänäkään... Tai jos nukkuu päikkärit, niin sit on ihan turha haaveilla, että taintuis ennen klo 23 illalla o_O

Isovanhemmat on työssäkäyviä ihmisiä. Joskus sitä kaipais ihan semmosta väliaikasta virikehoitoa tenavilleen... :P

Vierailija
8/11 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

naapuriäidit? voisiko joku heistä ottaa poikaa ulos leikkimään?

Vierailija
9/11 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että joku pystyy olemaan itsekäs kun sairastaa, minä en pysty. lapset menee aina tarpeineen etusijalle.

Vierailija
10/11 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei varmaan oo ikinä ollut kunnolla kipeenä...

Vierailija
11/11 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on astma + toinenkin keuhkosairaus. Se vasta itsekästä olisi, että lähtisin puolikuntoisena ulos keikkumaan, sitten olisin kipeänä viikkotolkulla pidempään! Parasta on hoitaa kaikkien taudit niin hyvin kuin mahdollista, ja koettaa tehdä siitä sairastelu- ja toipilasajasta mahdollisimman mukavaa koko perheelle, vähän sellaista poikkeustunnelmaa, josko se tepsisi lapsiinkin. Vaikka saavat rakentaa majaleikin keittiön pöydän alle koko päiväksi, tai välipala syödään "piknikillä" olkkarin lattialla, tms. tms. pientä tavallisesta arjesta poikkeavaa ohjelmaa. Tai kaappiin varuiksi jotain erityisen kivoja leluja, joilla saa leikkiä vaan tuolloin sairaspäivinä, tai askartelupaketteja varalle, tms.

että joku pystyy olemaan itsekäs kun sairastaa, minä en pysty. lapset menee aina tarpeineen etusijalle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yksi