Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

HITOSTAKO tietää, onko tavallinen influenssa vai sikainfluenssa??

Vierailija
11.11.2009 |

joku sanoo ettei sikainfluenssassa tulee nuhaa, nettisivuilla oireistoon kuuluu nuha.

joku sanoo ettei sikainfluenssan kuumetta saa kunnolla laskettua, toinen sanoo höpöhöpö.

meillä siis ollaan sairaana oireet

tytär 9v: valitti pe kurkkukipua, la-aamusta ihan ok, kunnes illalla nousi 38,5 kuume. su- ma n.39 kuumetta, ma alkoi nenä tuhista ja mennä tukkoon. maha on kuulema välillä arka ja välillä särkee jäseniä. + tähän vielä se, että 9lasta ilmoitti kouluun saman päivänä että on kuumeisena kotona. Nyt aamuisin 37lämpöä illaksi nostaa n.38.

Minä: viikon polvien jomotusta ja väsymystä ja voimatonta oloa, kunnes nyt alkuviikosta kurkkukipua, lämpöä, nyt nuha ja kuumetta 38,rapiat

lisäksi herra 2v kuumeessa, aloitti kovasti yskimällä

nyt myös neiti 3v kuumeessa, ei ennakoivia oireita.

Eli siis sikainluenssa vai kausi influenssa??

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla ja tyttärellä on siis myös nuhat, molempien kuumeet laskee hyvin kuumelääkkeillä.

Mulla maha välillä sekaisin, ei kipeä, keuhkot kipeät, ei ahdista. ja iho kuumeen aiakan todella herkkänä, mutta se nyt kuuluu mulla aina kuumeeseen.

Vierailija
2/9 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä ole edes väliä! Oli flunssa kumpi tahansa oireiden käydessä vakaviks,i on lääkäriin mentävä. Yleensä molemmat taudit voi sairastaa kotona.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli kaikilla tälläinen tauti: 3 ekaa päivää 40 kuumetta, siitä seuraava päivä n. 38 kuumetta, sitten vielä pari päivää noin 37. Yskää, lihaskipuja, päänsärkyä, lapset oksentelikin jne. Mutta me ei voida tietää. Tää on aivan syvältä. Oltiin yhteensä 2 viikkoa kotona sairastamassa kun kaikki sairastettiin vähän limittäin ja lomittain toistemme kanssa ja ei olisi kiva jos tähän vielä iskisi sitten uusi vastaava tauti.

Vierailija
4/9 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt sairastaa influenssaa niin tauti on 80 % todennäköisyydellä sikaversio koska tavallinen kausi-influenssasesonki ei ole vielä kunnolla päässyt alkamaan

Vierailija
5/9 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurella todennäköisyydellä sikainfluenssa, koska kausi-influenssa ei ole vielä Suomeen tullut asiantuntijoiden mukaan. Lisäksi hiljattain uutisissa oli juttu, että H1N1-virus syrjäyttänyt monin paikoin muita "normaaleja" kausi-influenssaviruksia. Kausi-influenssa-aika on yleensä tammi-helmikuussa.

Vierailija
6/9 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

molemmat taudit hoidettava kunnolla

Vierailija
7/9 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jos tämä onkin kausi-influenssaa ja saadaan vielä sikainfluenssa päälle.

olisin rokottanut lapset jos olisin ehtinyt

Vierailija
8/9 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molempia hoidetaan aivan täysin samalla tavalla eli kotihoidolla pyritään pärjäämään; lepoa, kuumelääkettä jne, ja jos tilanne huononee, hakeudutaan lääkäriin.

Vierailija
9/9 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi sun pitäisi sitä edes tietää ap?molemmat taudit hoidettava kunnolla

mutta minä ainakin haluaisin tietää, onko tauti nyt sairastettu, etten ota lapsille rokotusta turhaan.