Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ajattelet tästä: vanhemmat ei surfaile tietokoneella ennen kuin lapset nukkuvat?

Vierailija
10.11.2009 |

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun lapset on hereellä?

Minusta tietokoneet kuluu elämään. Tekeekö se ihmisestä taas paremman jos ei käy päivällä koneella? :D

Sitäkö tässä haetaan?

Itse kuuntelen autossa radio Rockiakin ja lapset tirskuu jos joku sattuu kiroamaan. Ai kamala!!

Mitä te sitten teette päivisin jos ette voi netissä pörrätä? En itse kuluta koko päivää netissä. Luulen, että lapset saa tästä ihan hyvän kokonaiskuvan. Ollaan ulkoiltu, leikitty, saunottua ja paljon muuta. :)

Vierailija
22/33 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa, että täällä on aika monta vanhemmuuden ylisuorittajaa paikalla. Kun lapsi leikkii, hän tekee itselleen mielekästä ja kehittävää toimintaa. Leikkijän vieressä istuva vanhempi ei, koska hän (toivottavasti) on ehtinyt kehittää itseään 20-30 vuotta pitempään. Tietenkin leikkeihin pitää osallistua välillä, lukea, sylitellä, ulkoilla ym, mutta jää siinä kotona olevan vanhemman päivään aika monta tuntia silti jäljelle.

Minä olen kotiäiti ja surffailen välillä netissä jonkin aikaa lasten ollessa valveilla. Luen myös Hesarin aamulla, välillä muutakin lehteä päivän mittaan ja katselen usein iltaisin telkkaria. Välillä soi mankassa äidin levy ikuisten lastenlaulujen asemasta.

Lisäksi teen kaikki kotityöt lasten ollessa valveilla. Lasten nukkuessa rentoudun itsekseni tai mieheni kanssa.

Minusta tuossa ei todellakaan ole mitään liikaa. Lopun ajan keskityn lapsiin. Jos keskittyisin heihin täysillä koko ajan, sekoaisin varmasti eivätkä lapset oppisi koskaan leikkimään itsekseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin lapsen kanssa olemiseen =D

olla koneella kun lapsi on hereillä. Joskus oon jos KAIKKI on tehty ja mies on lapsen kans, mut ei tapauhdu kovin usein. Aina on jotakin tekemättä. Mä oon vähän siivoushullu. :DD

mut mun tyttö kyllä on mun kanssa kokoajan siinä kotihommia tehdessä. Se tykkää painaa pesukoneen nappia kun näytän mitä pitää painaa, se tykkää viedä roskan roskiin jos mä pyydän, kun mä laitan vaatteita kuivumaan, se ojentaa mulle pyykkikorista vaatteen kerrallaan, kun mä laitan ruokaa, se seisoo vieressä tuolin päällä ja popsii kurkunpalasia, kun mä pyyhin pölyjä ylähyllyiltä, se pyyhkii omalla pikkurätillä alahyllyltä.

Pitää osata ottaa lapsi mukaan niihin kotihommiin, ku tekee siitä kivaa leikkiä, niin pieniki on mielellään mukana.

Vierailija
24/33 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos jompi kumpi vanhemmista on koko ajan hänen kanssaan 100%. Lapsen omalle kasvulle ja persoonalle pitää antaa tilaa eikä äiti voi lakata elämästä omaa elämäänsä lasten synnyttyä, en ainakaan minä lakannut ja siksi olen edelleen hengissä.

Vierailija
25/33 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nyt tietokoneelta katsotaan uutiset sekä joitain ajankohtaisohjelmia. Näin ollen roikun siis netissä myös silloin kun lapset hereillä, mutta todella vähän. Tälläisillä "hömppä" sivuilla piipahdan vain silloin kun talossa on hiljaista=)

Vierailija
26/33 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

saahan sitä surffailla silloin kuin parhaalta tuntuu tai olla surffaamatta. Mä usein istun koneella enemmän silloin kun tyttö nukkuu, mut välillä tulee käytyä päivälläkin surffaamassa tai katsomassa jotain koneelta. Usein on tyttökin sylissä ja katsotaan siinä samassa vaikka Pingua tai muumia youtubesta.

Onneksi lapseni on oppinut myös leikkimään itsenäisesti ettei hänelle tarvitse pitää seuraa koko valveillaoloajan. Enkä kylläkään istu koneella kokoaikaa vaan myös tietty puuhastellaan yhdessä.

Vierailija
27/33 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen suht nuori viiden lapsen äiti (30v jos tällä nyt on mitään merkiystä)

Minä suorastaan nautin kotona olemisesta. en todellakaan vedä hernettä nenään pikkujutuista. Meillä lapset leikkii keskenään paljon. 2 vanhinta on koulussa ja 3 kotona. Itse kyllä istun monestikkin päivisin koneella.

en ymmärrä miksi en saisi.

On meillä ihan suht siistiäkin. tosin en kyllä jaksa joka murua lattialta heti pyyhkästä.

Tosin parempi surffaileva hyväntuulinen ja jaksava äiti kuin nalkuttava ja vihainen liian omistautuva äiti. Meillä lapset leikkii yhdessä, niin aika usein surffaan tai luen lehteä taikka teen kotitöitä ja sivusilmällä kokoajan vahdin lapsia. Ei silloin 70-luvullakaan meidän äiti meidän kanssa ollut enkä olisi kyllä halunnutkaan että joku kokoajan kyttää kun leikin. Ihanaa kun lapset saa olla kotona ja äitikin viihtyy. Miksi kaikesta pitää tehdä niin vaikeaa ja kaikkea pitää suorittaa. Ei ihme että äidit uupuvat, kun joka sekunti pitää omistautua.

Vierailija
28/33 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan siitä yksinkertaisesta syystä että lapset pyrkii syliin, rämppää konetta ja keksii kaikkea mahdollista että saisin heidän huomionsa - ja tämä kaikki nimenomaan juuri silloin, kun olen koneella. Lehteä saan kyllä lukea suht rauhassa, samoin puhua puhelimessa ja tehdä kotitöitä ym. Joten jos on pakko hoitaa asioita lasten hereillä ollessa, lukittaudun työhuoneeseen ja mies on lasten kanssa, muussa tapauksessa kone aukeaa vasta kun lapset sammuu..

Vierailija
29/33 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vaan ehdi tehdä sitä ennen kuin lapset nukkuvat. Meillä on kaksi alle kaksivuotiasta tenavaa, enkä todellakaan voi keskittyä mihinkään "omaan" heidän hereillä ollessaan. Jos vaikka yritän lukea lehteä, keksitään jotain älytöntä, tapellaan tai ainakin yhteistuumin kiivetään syliin. Eipä silti, ei se minua haittaa. Lapset nukkuvat kahdeksalta ja itse menen nukkumaan puolenyön maissa, joten omaa surffailu- yms aikaa jää ihan riittämiin.

Vierailija
30/33 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minä haluun esim: aamulla käydä lukemassa uusimmat jutut netistä niin minä sanon lapsille että äiti on nyt hetken koneella ja jos ei mene heti perille niin sanon vähän jämäkämmin.

kyllä meillä on lapset jo oppinut sen että minä aamuisin juon aamukahvia koneen ääressä.

minä kannan nuorimman leikkihuoneeseen joka on tässä ihan vieressä tai annan jonkun lelun.

minä en todellakaan ala elämään lasten pillin mukaan. tottakai lasten kanssa tehdään myös kaikennäköistä, ruokalillaan, ulkoillaan yms..

Kyllä mulla saa päivällä olla jokin juttu jonka saan tehdä rauhassa.

Jos jotakin asioita hoidan netissä niin teen ne päivällä.

ihan siitä yksinkertaisesta syystä että lapset pyrkii syliin, rämppää konetta ja keksii kaikkea mahdollista että saisin heidän huomionsa - ja tämä kaikki nimenomaan juuri silloin, kun olen koneella. Lehteä saan kyllä lukea suht rauhassa, samoin puhua puhelimessa ja tehdä kotitöitä ym. Joten jos on pakko hoitaa asioita lasten hereillä ollessa, lukittaudun työhuoneeseen ja mies on lasten kanssa, muussa tapauksessa kone aukeaa vasta kun lapset sammuu..

Vierailija
31/33 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki maailman uhmaikäisten vanhemmat, ongelmamme on ratkaistu, lapsille pitää sanoa vähän jämäkämmin niin kyllä se siitä :D

Vierailija
32/33 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

yrittänyt tulla konetta räpläämään kun siinä istun mutta kyllä ne oppii ajan kanssa. Eihän ne voi oppia jos äiti joka kerta luovuttaa.

Sama asia monen muunkin jutun kanssa.

Kaikki maailman uhmaikäisten vanhemmat, ongelmamme on ratkaistu, lapsille pitää sanoa vähän jämäkämmin niin kyllä se siitä :D

Vierailija
33/33 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustahan tulee ihan super mommy kohta kun alan ensiksikin sanoa jämäkämmin ja lakkaan luovuttamasta. Varmistelen vielä, päteekö tämä nettisurffailun lisäksi hampaidenpesuun, kynsien leikkaukseen ja esim. pukemisjuttuihin? Ja pitääkö joissain näistä olla erityisen jämäkkänä? Ja jos en jatkossa heti luovuta, montako kertaa pyydän, riippunee jämäkkyydestä eli oikein topakalla äänellä 2-3 kertaa, vähemmän topakalla ehkä pitää 4-5 kertaa ainakin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yhdeksän