Kun tietäiskin, että oliko tämä sikaflunssaa....
Mies sairasti muutaman päivän, hyvin tavallinen flunssa. Makasi kyllä melkein koko viikonlopun.
Noin viikko miehen jälkeen sairastuimme minä ja lapset.
Minulla yskä ja ääni lähti, kurkku karhea. Ei kuumetta.
6v vähän yskää ja kurkku karhee, ei kuumetta.
4v. Kuumetta 4 päivää likemmäs 39. Kurkku karhee, yskä ja ääni pois. Ripulia. Kolmena iltana lähempänä puoltayötä heräsi siihen kun oli hankala hengittää, mutta meni nopeasti ohi.
1,5v Muuten sama kuin 4veellä mutta ei ollut tuota hengitysongelmaa.
Lisäksi veljeni vaimo sairasti samaan aikaan sitkeänä tuon samaisen taudin yskän ja kuumeen kera ja hänelläse kesti toistaviikkoa. Lisäksi veljeni vaimo ja meidän 4v saivat pissatulehdukset viikko parantumisen jälkeen vaikka kummallakaan ei ole sellaista ollut ennen.
Voiko pissatulehdus tulla SI:n jälkitautina?
Ai niin ja minulla ja 1,5veellä tuli "jälkitautina" nuha.
Tauti ei ollut mikään erityisen paha siis, mutta 4vee oli kyllä tosi kipeän oloinen. Häneltä otettiin neljäntenä kuumepäivänä tulehdusarvot ja ne oli normaalit. 1,5v oli myös neljäntenä kuumepäivänä lääkärissä, mutta ei katsottu tulehdusarvoja. Molemmilla oli viides päivä kuumeeton.
Kommentit (7)
Onhan nuo oireet ripuleineen päivineen juuri semmoisia mitä siinä kuvataan olevan ja monella se on ollut ihan kuumeetonkin. Lääkäri puhui vain, että hoidetaan virusperäisenä ja jos oireet jatkuu niin takaisin.
Ja tyttö aivan taatusti joi tarpeeksi. Ja tuolla sivustollakin mainitaan että kuume yli 38 astetta eli se noilla tytöillä täyttyykin ja kun sitä ei tosiaan kaikille välttämättä tule.
1,5veen oireista en tarkkaa tietysti tiedäkään, mutta 4vee valitti kyllä päätäänkin. taisi neljän päivän aikana valittaa jokaista paikkaansa.
että ei hetkeäkään tarvinnut miettiä, että onko vai ei.
että ei hetkeäkään tarvinnut miettiä, että onko vai ei.
ei sitä kaikki sairasta niin rajuna. Vai tuliko ihan uutena tietona, että toisilla se on kuumeetonkin tai "kuten normaali flunssa"? Itseasiassa valtaosalla se menee huomaamatta ohi.
En tajunnut sairastaessa miettiä, että olisiko possua mutta ihmettelin kyllä ettei ole moista tautia ollut meillä. Minulta ja 4veeltä ei tullut ääntä käytännössä melkein yhtään. 4v oli kaksi päivää oikeastaan kokonaan puhumatta, minun oli pakko pihistä jotain väkisin. Ja yskää meillä ei ole ollut aikapäiviin flunssan yhteydessä.
ei ole sikaa? eihän lieviä testata!
ei ole sikaa? eihän lieviä testata!
Etenkin alkuun mutta myöhemminkin ja perheessä on voitu testata yksi, jolla oireet kovemmat ja muut lievempänä. Lue vaikka IS:n sivuilta ihmisten kertomuksia siitä millainen possu oli.
ihan tavalliselta flunssalta vaikuttaa.
pissatulehdus seurausta liian vahasta nesteytyksesta ?