Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Leivoitko vierasvaraa ennen lapsesi syntymää?

Vierailija
09.11.2009 |

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin lähinnä sen takia, että sain ajan kulumaan. Hyvin oltaisiin tultu toimeen ilman pulliakin.

Vierailija
2/14 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta lapsi päätti syntyä 2 viikkoa aikasemmin :) Olin suunnitellut, että: "Tällä viikolla leivon pakkasen täyteen!" Ja seuraavana yönä sairaalaan synnyttämään...:D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin aloin leipomaan jo niin kauheen aikaisin, kun lekuri meinasi että tulee etuajassa. Noh, lapsi tulikin melkein pari viikkoa myöhässä ja kas kas, kaikki leipomukseni olivat jo syöty siihen mennessä :)

Vierailija
4/14 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en todellakaan tahtonut ketään vieraita meille kotiin muutamaan viikoon kun lapsi oli syntynyt. Kerroin ystävällisesti että ilmoitamme kun perheemme on siinä kunnossa että jaksamme/pystymme/kestämme vieraita. Ja kieltämättä sekä lapsi että minä olimme todella kipeitä.....

Vierailija
5/14 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pakastimeen jotain piirakkaa pariin otteeseen, sillä ekan satsin taisin syödä ihan itse :)

lapsen synnyttä on käynyt niin fiksuja vieraita, että ovat aina tuoneet kahvia ja jotain pullaa tms. jos ei ole tuomisia niin sitä tarjotaan mitä sattuu olemaan. olen kyllä ehtinyt leipoa lapsen syntymänkin jälkeen ja oppinut, että voi ostaa myös kaupasta/leipomosta valmiina.

Vierailija
6/14 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska voin leipoa ja leivonkin lapsen synnyttyä. Ei se elämä lopu lapsen synnyttyä, kyllä leipoa ja kokata voi lapsen synnyttyäkin. Sitäpaitsi en kehtaisi tarjoata leivonnaisia tai muutakaan ruokaa pakastimesta.

Vierailija
7/14 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän että meillä tulee olemaan varsinainen hulina vauvan syntymän jälkeen (mikäli jaksamme vieraita ottaa vastaan), mutta en ajatellut leivoskella pakkaseen. Kun on joulun aluas aika vieraille voi hyvin tarjota glögiä ja pipareita, joita kyllä varaan kaaappiin, mutta en aio sen enempää vieraita kestitä.

Vierailija
8/14 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen 10 päivää yliaikainen ja syntyi lopulta just ennen joulua - ihan kiva kun oli leivonnaisia pakkasessa pyhiksi ja vierasvaraksi.

Kakkosen kanssa en jaksanut vaivautua, eikä mennyt LA:n ylikään. Saahan sitä pullaa kaupastakin.

Vierailija
9/14 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli lähisuku toi tullessaan täytekakkuja, että lopulta meillä oli kolme täytekakkua ja se yksi suklaakakku jonka sairaalasta tullessa kävin ABC:ltä ostamassa, koska silloin oli pitkäperjantai.

Kaupan raakapakasteet käteviä. Ja nythän kaupanhyllyt notkuu konvehteja noita imettävän äidin himonkohteita. Itse tykkäsin esitellä vauvaa heti. Vaikka olinkin vähän huonossa kunnossa. Pullaahan voi pakastimeen leipoa ja kyllä sitä kehtaa vieraille tarjota kun pyörättää mikrossa on kuin juuri paistettua. Mutta ei ne vieraat mitään tarjoiluja odota kun vauvaa käyvät katsomassa. Tai jos odottavat niin menköön ravintolaan.

Vierailija
10/14 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ajatellut, että kaupasta saa valmista.

Sitten kuitenkin osoittautui, että vauvan kanssa ei juurikaan ollut tekemistä, joten ehdin loistavasti leipoa itsekin. Sama juttu koski ruuanlaittoa. Niin ja mieskin oli ekat kolme viikkoa kotosalla.

Vierailija
11/14 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En leivo muutenkaan.

Vierailija
12/14 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin vuodelevossa kuukausikaupalla ennen synnytystä, tuskin pystyin seisomaan muutamaa minuuttia kauempaa, ei olisi tullut mieleenikään rueta leipomaan. :-)

Vierailija
13/14 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtä paljon ajattelin kyllä itseäni kuin vieraita, siis että on sitten itelle jotain hyvää päiväkahvin kanssa syötäväksi. :) Vieraat oli kyllä enimmäkseen niin ihania että toivat omat syömisensä mukanaan ja pakastimeenkin asti.

Vierailija
14/14 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastasyntynyt nukkuu jotain 20 tuntia vuorokaudessa, eikö siinä silloin ehdi leipoa pullaa ihan tarpeeksi? Ja jos liinassa pitää, niin voi leipoa vaikka koko päivän. En tajua muutenkaan sitä että miten vauva mukamas tuo jotain kiirettä elämään? Sehän vaan nukkuu ja syö. Töissä ja isompien lasten kanssa se vilske ja kiire on. Yhden vauvan kanssa kotona on niin leppoisaa, että ikinä ei ole ollut sitä ennen tai sen jälkeen yhtä rentoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi neljä