Auttakaa palkka/sairausasioissa
Olen raskaana ja nyt ollut jo 6 vkoa sairaslomalla. Edelleen huonovointinen ja oksentelen päivittäin runsaasti. Pyörtyillytkin olen. Nyt olenkin huolissaan, että milloin tipun päivärahoille. Tämän hetken tulot vaikuttavat myös tulevan äitiysrahan määrään. Olen myös joutunut olemaan alkuvuodesta kuukauden sairaslomalla aivan eri syiden vuoksi. Onko tällä merkitystä tähän?
Kaupungin töissä olen ja liittona Tehy. Vakituinen työsuhde jossa olen ollut toukokuun alusta asti.
Olen tosi stressaantunut näistä raha-asioista, koska työkunnossa en ole.
Kiitos kovasti jos joku osaa auttaa!!!
Kommentit (4)
Oon joutunu olemaan myös paljon saikulla raskauden takia, ja alkuvuonna ihan normiflunssasta, yms. Kun sairauspäiviä oli 60 täynnä, mihin lasketaan koko vuoden poissaolot, vaikka eri syistä, niin tipuin 2/3 palkalle. Oon siis Helsingin kaupungilla töissä... Nopeesti ne tulee täyteen, kun vapaapäivät, yms siitä välistä lasketaan siihen myös. =/
Onko se työpaikkakohtaista ku silloin alkuvuodessa olin eri työnantajalla töissä?
siis et ollu kaupungin palveluksessa? Luulen että sulla on nykyisellä työnantajalla se 60päivää ennen kun putoaa.
En osaa sanoa sun tilanteen, mutta meillä kaupungin töissä ainakin olisi 2kk sairaslomien jälkeen pudonnut palkka pois. Kannattaa kysyä palkanlaskijalta tms.
Voimia! Olen itse ollut vastaavassa tilanteessa, mutta onneksi sairaslomani jakautui vuodenvaihteen yli, joten ei ylittynyt se 60 vrk sairasloma per kalenterikuukausi.