Kuumeisen lapsen tihentynyt hengitys
Onko normaalia että poika 4v, jolla kuumetta 37.7 ja yskä, hengittää nyt nukkuessaan tiheämmin kuin yleensä. Hengitys ei vingu/rohise tms ainoastaan on tiheämpää. Tässä on tullut ihan vainoharhaiseksi kaikista sikainfluenssa jutuista, mutta mitä mieltä olette, onko syytä huolestua?
Kommentit (22)
Jos oikeasti olet niin huolissasi ettet uskalla laittaa nukkumaan niin soita päivystykseen tai mene käymään!
Mulla taas on sellainen ongelma, että lapsella EI ole kuumetta, mutta hengittää jotenkin vaikeammin kuin normaalisti, on kovasti yskää ja henki pihisee, mutta ei kuumetta.
hengitysvaikeuksista tuo kertoo, käyttää apulihaksia
parempi olisi olla max 30 kertaa muistaakseni
Ja mene yksityiselle lääkäriasemalle jossa voidaan katsoa keuhkot ja ottaa testit. Itse en miettisi hetkeäkään enää.
eli tosi tiheään kyllä. Oli tosin juuri yskinyt en tiedä vaikuttaako se.
niin heti yhteys lääkäriin. Soita ensin, jos vaan pääset läpi, tai sitten vaan menette päivystykseen
Eli joskus vuosia sitten vein lapsen korvatulehdusepäilyn takia lääkärille. Lapsi istui rattaissa ja sai ollakin siinä, lääkäri halusi hetken tarkkailla hengitystä ja koska oli tihentynyt niin saimme lähetteen sairaalaan keuhkokuume epäilyn takia ja sinne piti mennä heti, kotoa sai hakea varavaatteet. Ei lapsella muuta ollut kuin kuume ja korvatulehdus ja antibiooteilla parani.
Veisin lapsen lääkäriin.
Mulla taas on sellainen ongelma, että lapsella EI ole kuumetta, mutta hengittää jotenkin vaikeammin kuin normaalisti, on kovasti yskää ja henki pihisee, mutta ei kuumetta.
56/minuutti on huippu urheilijan hengitys. Heti lääkäriin!!!!!!!
Oma lapsi (1,5 v) oli enterorokossa hiljattain ja hengitti selvästi tihentyneesti ja työnteli kieltä ulos suusta. Lähdin viemään päivystykseen, jossa sanoivat, että kuume aiheuttaa tihentyneen hengityksen. Jälkikäteen pohdin, että huoneessa oli liian kuuma ja lapsella liikaa päällä. Kannattaa nyt ainakin katsoa, että huoneessa on viileää ja tarvittaessa alentaa kuumetta lääkkeillä. Mutta jos olet kovin huolissasi, niin sitten viet lääkäriin.
ainoastaan sairaanhoitajan vastaanotolle. Hengityskin oli tässä vaiheessa taas normaalia. Kuumetta oli reilusti yli 38 astetta lääkkeistä (pronaxen + panadol) huolimatta.
hengitysvaikeutta, soita päivystykseen
että ambulanssi voisi olla oikea keino mennä sinne lääkäriin. AInakin jos matka on pitkä. JOs lapsi on isompi kuin vauva niin lääkäriin on tosi kiire. Vauvan hengitystiheys voi olla nopeampi, mutta hänetkin täytyy viedä löääkärin tuossa tilanteessa. Isommat hengittää normaalisti alle 20/min joten isolle tuo tiheys on TOSI paha.
JOs lapsi menee tajuttomaksi tai hengitys vielä tihenee niin soita ambulanssi.
LApsen henkeä ahdistaa tosi pahasti.
Meillä (6v) lapsi hengitti 'vain' 24 kertaa minuutissa ja oli silti niin tukossa että syke oli kohtonnut pitkälti päälle sadan.
Syke laskin kun lapsi sai avaavaa lääkettä, mikä kertoi siitä että korkea syke johtui hengenahdistuksesta. Lääkehän sinänsä nostaa sykettä, mutta niin tekee hengenahdistuskin.
lääkäriin. JA heti tänään eikä aamulla.
Kuume selittää vähän hengityksen raskaudesta ja tiheydestä. Kuumettoman lapsen hengitysvaikeus johtuu hengenahdistuksesta...
Kuumekaan ei tosin selitä yli 50 hengitystiheyttä eikä tosi raskasta hengitystä, mutta pienen poikkeaman normaaliin se voi selittää..
mutta lähdetään sinne. lapsi heräsi ja on suht virkeä joten ei tässä ambulanssia tarvita mutta tilanne taitaa siis olla pahempi kuin arvelinkaan.
...meillä on ollut myös yli 50 hengitystiehys, kun piirtelee. Kun on flunssa ja astma siihen päälle, tarvitsee käydä lääkärissä. Meillä patistettiin kotiin, jälleen, kun kävimme lääkärissä neljännen kerran. Astamdiagnoosi on ja nyt voisi olla kurkunpäätulehdus. Vinkuu tosi pahasti välillä, mutta ulkona käyttäminen kyllä vaikuttaa, ettei niin pahasti vingu. Astmalääkettä tarvittaessa.
Itse olen ollut aika kova panikoimaan, mutta kokemuksen kautta olen huomannut, että ei se lapsi siihen käsille taida niin helposti kuollakkaan. Henkikin kulkee vaikka kovasti pihiseekin. Arvauskeskuksen väki on kyllä todella naurettavaa välillä. Ihmettelen kovasti näitä lääkäreitä, mitähköhän siellä lääkiksessä oikein opiskellaan...:-)
Laske kuinka monta kertaa hengittää minuutissa.