Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

NuvaRing kokemuksia????

Vierailija
02.11.2009 |

Nyt on yli kaksi viikkoa ollut käytössä tuo kapistus, enkä tiedä mitä ajatella...

Eiliseen asti oli kuukautisvuotoa/tiputtelua, eli reilut kaksi viikkoa, tämä päivä vihdoin ollut taukoa. No sitten on parin päivän ajan kutissut alapää aikas paljon, eli epäilen hiivatulehdusta. Ei niinkään emättimestä, vaan tuosta klitoriksen ympäriltä, ja valkovuotoa siinä ympärillä olikin paljon kun ennen suihkua katsoin.

Onko teillä ollut vastaavia vaivoja?

Voinko olettaa, että vaivat ovat vain "totuttelua" uuteen systeemiin ja poistuvat päiväjärjestyksestä piakkoin? Jos ja kun hoidan hiivatulehduksen, niin tuleekohan uusi hetimiten uudestaan (eli onko tällaisia kokemuksia NuvaRingistä)?

Itselläni ei ole hiivatulehdusta ollut moneen vuoteen, mutta nyt tuli heti kun otin renkaan käyttöön (siis jos diagnoosini on oikea). Samoin tuo tiputtelu ärsyttää, kun jouduin minipilleritkin siitä syystä jättämään (oli yli kaksi kuukautta putkeet menkat)...

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
02.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten kyllä sopi ihan hyvin mutta lopulta mies pyysi luopumaan. Pää sekosi ihan ja olin ihan raivona lähes koko ajan. Eli ei siis sopinut. Kätevähän se kyllä oli, kun ei tarvinnut muistaa joka päivä.

Vierailija
2/7 |
02.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli puoli vuotta kokeilussa; mulla oli kolme hiivatulehdusta sinä aikana! Siis saman verran kuin koko 39-vuotisen elämäni aikana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
02.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tuli kans pari viikkoa vuotoa kun aloitin käytön, sit ensimmäisellä taukoviikolla jo normaalit menkat ja hyvin kyllä toimii nykyään! Ei siis enää toisella kierrolla tullut ylimääräisiä vuotoja. Tuo hiivatulehdus tuskin liittyy NuvaRingiin millään tavalla..

Vierailija
4/7 |
02.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta vaikutti ihan kelpo kapistukselta, ei mitään ongelmia. Kuukautiset kyllä olivat normaalista poiketen melko kivuliaat, mutta olisihan sekin voinut helpottaa jos olisin sitä pidempään käyttänyt.

Vierailija
5/7 |
02.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap:ta ottaa päähän.

Kiitos siis kommenteista! Mutta tuo hiivatulehduskommentti vähän pelottaa... onkohan mulla sama edessä. Aattelin nyt kuitenkin käyttää nuo kolme rengasta jotka on ostettuna, ja jos ei sen jälkeen ole tullut hyvä kuva näistä, niin saavat jäädä.

Mutta miks ehkäisyn pitää olla näin vaikeeta? Tuollakin yksi epätoivoinen ketju kierukasta! Ja hormonikierukka olisi itselleni seuraava vaihtoehto, kun yhdistelmäpillerit eivät käy migreenitaipumuksen takia (ja tämä rengaskin on saman syyn takia vain väliaikainen ratkaisu), ja minipillereistä tuli ne jatkuvat menkat. Hohhoijjaa.

Vierailija
6/7 |
02.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tuli kans pari viikkoa vuotoa kun aloitin käytön, sit ensimmäisellä taukoviikolla jo normaalit menkat ja hyvin kyllä toimii nykyään! Ei siis enää toisella kierrolla tullut ylimääräisiä vuotoja. Tuo hiivatulehdus tuskin liittyy NuvaRingiin millään tavalla..

Itsekin mietin, että voihan alapää olla aika altis tulehdukselle esimerkiksi sen takia että on noin pitkään ollut side siellä haittaamassa ilmanvaihtoa.

t.ap

Vierailija
7/7 |
02.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

aiheutti minullakin useita hiivatulehduksia (normaalisti niitä ei ole ikinä), kokeilin muutaman kuukauden mutta lähestulkoon joka kk sai olla apteekista hakemassa lääkitystä tulehdukseen. Muutoin se olisi ollut kyllä todella hyvä ehkäisy.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kolme