Onko lehmantalja epaeettinen hankinta?
Ovatko kaikki lehmantaljat epaeettisia vai riippuuko se esim. mista maasta ne ovat peraisin jne? Olen yrittanyt loytaa tietoa tasta, tuloksetta.
Netista loysin sellaisen punaiseksi varjatyn, Latinalaisesta Amerikasta.
Kiitos.
Kommentit (7)
kun kerran lehmiä joka tapauksessa kasvatetaan ja teurastetaan niin musta tuntuu järkevältä että siitä sitten käytetään mahdollisimman monta osaa hyödyksi
tuskinpa missään maassa kasvatetaan nautoja turkiseläiminä vain pelkän taljan takia?
Mä oon itse lähes vegaaninen kasvissyöjä, mutta ostan aina laadukkaita nahkakenkiä, ja mulla on kotona paljon eläinten taljoja. Ne on kestäviä, lämpimiä ja biohajoavia sitten, kun ne kuluvat rikki.
Musta pitäis aina miettiä sitä kokonaissummaa, minkä luonnonvaroja kuluttaa: jos syö jatkuvasti lihaa, ei ehkä kannata hankkia paljoa nahkahyödykkeitä kotiin. Jos ajelee paljon autolla/moottoripyörällä, ei ehkä kannata lennellä jatkuvasti ulkomaille.
Jos mietit eläinten oloja, niin varmaan esim. etel. Amerikassa lehmät ovat jatkuvasti ulkona, eläneet siis onnellisen elämän. Kyllä kai sen taljan alkuperä selviää kysymällä.
Lueskelin vain, etta esim. kaikki lampaantaljat eivat ole eettinen valinta. Joskus ainakin Australiassa ja Uudessa Seelannissa se touhu ollut kamalaa. Joten mista sitten tiedan, voisiko samanlaista touhua olla lehmantaljojen suhteen jossain?
Toki voin kysya myyjalta taljan alkuperasta jne, mutta kuinka paljon sitten vastaukseen voi uskoa, myydahan ne haluaa.
Mun Mersuni nahkapenkkien puolesta on moni kanttura saanut antaa henkensä.
Mukavat ovat: pehmeät ja on sekä lämmitys että istuintuuletus -suosittelen.
eikä ole epäeettinen ollenkaan. Pahempi olisi hirven- tai karhuntalja, koska niistä voi saada helposti ihottumaa. Ihana olisi rakastella lehmäntaljan päällä, koska lehmää pidetään yleisesti seksuaalisuuden symbolina.
oikein kaikista asioista perillä! t.karjatilan emäntä
Mihin sä ap sellaista suunnittelet? Seinälle (olen nähnyt yksillä tutuilla - hyi) vai lattialle?