Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten/mistä motivaatio laihduttamiseen?

Vierailija
29.10.2009 |

Tiedän, että pitäis saada kiloja pois, mutta motivaatio on kadoksissa. Laihdutuksen pitäisi tapahtua ruokavaliolla, koska odotan polvileikkausta ja tuo polvi ei siedä yhtään ylimääräistä kävelyä, kipulääkkeitä menee jo nyt kiitettävästi.

Minulla on myös lievää masennusta ja sekin vähentää motivaatiota, toisaalta lisää lihominen kyllä masentaa entisestään. Mittani on 169cm/88kg eli painoa on ihan liikaa.

Millaisella ruokavaliolla voisi laihtua? Jos joku viitsii niin vois laittaa yhden tai kahden päivän ruoat, antais osviittaa.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
29.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla: lautasellinen puuroa

Lounas: puolet salaattia, puolet lihaa/kalaa/kanaa, ruisleipä

Illallinen: munakas, jonka päällä esim. tonnikalaa, kinkkua, juustoa, tomaattia tms.

Juomaksi aina runsaasti vettä (mehut pois!)

Välipaloina esim. omena, raejuustoa, maitorahkaa marjojen kanssa

Vierailija
2/6 |
29.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en syö aamupalaa lainkaan (en ole ikinä oppinut siihen vaikka tiedän sen tärkeyden).

Esimerkkipäivä saattaa olla vaikka:

- lounas: sienimunakas ja paistettua kesäkurpitsaa tai muita kasviksia TAI salaatti, 1 ruisleipä (päällä oivariinia ja kinkkua/ kalkkunaleikettä)

- välipala: rahkaa ja marjoja/ anananasta

- päivällinen: lihaa/ kalaa/ kanaa ja keitettyjä kasviksia ja/tai tuoresalaattia (salaatissa usein mukana jotain juustoa)

- iltapala: pari palaa ruisleipää (samoilla päällisillä kuin lounalla), kasviksia reilusti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
29.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun katsoin itseäni peilistä ja lähti kilot :)

Vierailija
4/6 |
29.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se hetki kaupassa on helpompi sinnitellä kuin ilta kotona.

Tyypillinen hyvän syönnin päivä:

aamulla puuro (2-3 dl maitoa, siihen hiutaleet) + mehokeitto 1 dl ja marjoja. Kahvi

Lounas teetä ja ruisleipää, päälle tuorejuustoa ja hyvää leikkelettä (kinkku/nauta, vähän rasvaa)) ja lehtisalaattia. Jugurtti jälkkäriksi.

Kotona päivällinen normaalia kotiruokaa, esim jauhelihakeitto+leipäpala, wokkia, uunimakkaraa. Kaikkea saa syödä, raskaita ruokia vähemmän. Salaatti aina päivällisellä.

Illalla kuppi teetä. Jugurttia ja mysliä, jos on nälkä.

Vierailija
5/6 |
29.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmoittaudu painonvartijoihin. Ryhmässä on mukavampi laihduttaa ja masentuneelle tekee muutenkin hyvää käydä vähän ihmisten ilmoilla.

Painonvartijoiden tapa hallita painoa on hyvin joustava ja terveellisiin valintoihin kannustava. Saat sieltä aina myös ehdotuksen viikon ruokalistaksi, jota voit omien tarpeittesi ja mieltymyksiesi mukaan soveltaa.

Älä ainakaan ryhdy pihistelemään ruuassa ja näkemään nälkää. Painonhallinnan tulee olla miellyttävää, että sillä uralla jaksaa pysyä pitkään (lue: aina).

Vierailija
6/6 |
29.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen luvannut itselleni kivoja uusia vaatteita sitten kun olen laihtunut. Katselen vanhoja valokuvia hoikasta itsestäni ja muistelen sitä ihanaa tunnetta kun olin itsevarmempi, tyytyväisempi ja jaksavampi. Vältän nopeita hiilareita eli vaaleita jauhoja, sokeria ja perunoita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kahdeksan