Onko 30-vuotias jo vanhus aloittamaan perustutkinnon opiskelun yliopistossa?
Amistausta takana, sekä ylioppilastutkinto. Olen aina haaveillut yliopistosta, ja nyt sinne olen päässyt, Helsinkiin. Tosin olen nyt poissaolevana tämän syksyn vastasyntyneen takia.
Onko 36-vuotiaana valmistuneelle mitään tilausta työelämässä? Entä löytyykö yliopistosta kavereita enää 30-vuotiaalle? Hain yliopistoon myös hiukkasen sen takia, että löytäisin kavereita. Olen aika yksinäinen. Entä näkyykö missään tilaisuuksissa enää mun ikäisiä?
Kommentit (14)
Itse olen töissä kesäyliopistolla, jossa tarjoamme avointa yliopisto-opetusta. Eli siis yliopiston tutkintovaatimusten mukaista opetusta joka on kaikille avointa, pohjakoulutuksesta riippumatta ja jonka pohjalta voi hakea väylän kautta yliopistoon perusopiskelijaksi. Tämän pohjalta voin sanoa, että olet nuorimmasta päästä yliopisto-opiskelijoita! Joten aloita opintosi ihmeessä, varmasti pystyt opiskelemaan ja on hyötyä myös työelämässä!
lääkiksessä eniten suoraan lukiosta tulevia, muilla aloilla esim. humanistisessa & käyttäytymistieteellisessä on paljon keski-ikäisiäkin. Itse aloitin 27-vuotiaana ja löysin monta samanikäistä opiskelukaveria ja 23-25-vuotiaatkin ovat ihan aikuisia monet ;). Suosittelen! Ainahan voi opiskella nopeaan tahtiin. Esim. 4 vuotta ei ole mitenkään kova tahti päätoimiselle opiskelijalle, kunhan on motivoitunut, vaikka kävisi osa-aikatyössä tai olisi lapsia.
Mul oli kurssikavereita kun oli yli 50 ja töissä ovat nykyään ja bailasivat meidän kanssa ihan täysillä. :)
Vanhin tietämäni oli reippasti yli 50-v aloittaessaan.
kuten joku jo edellä mainitsikin niin käyttiksessä tän vuoden opiskelijoissa varmaan 1/4 osa täyttänyt jo 30, osa jopa 40.
Kyllähän jopa 80-vuotiaat saattavat lukea ylioppilaiksi ja sitten aloittaa opintonsa yliopistoissa, eli miksi ei 30 v? Siitä vaan sanon minä!
30-vuotiashan on VANHUS. Nimenomaan v-a-n-h-us. Ei hyvää päivää ap, oletko sä joku kalkkis jos tuossa iässä!!!!?
Eikö yli 20- vuotiaat voi opiskella?
Nostan hattua vanhuksille jokka menee opiskelemaan. Te muut ootte säälittäviä reppanoita jokka jäätte junnaamaan voiko enää opiskella kun 70- vuotiaana tarttee jäädä kuitenkin eläkkeelle!!!
Taidat kokea vielä yllätyksen, kun katselet yliopistolla ympärillesi. Kolmikymppinen on vielä NUORI siinä joukossa.
oppiaineen kiinnostavuuden ja oman ammatillisen kehittymisen vuoksi, tasan välittämättä siitä näytänkö parikymppisten silmissä ikälopulta. Sosiaaliseen verkostoitumiseen on parempiakin vaihtoehtoja kuin yliopiston tarjoamat harrasteet ja ystävystyminen opiskelijakavereiden kanssa on aivan omasta aktiivisuudestasi kiinni. Neuvoni on että keskity opiskelun tuottamaan iloon sitten kun aloitat sen opiskelusi.
Eli et ole. Tai sitten minäkin olen.
ja haaveilen, että lähtisin lukemaan toista tutkintoa, YTM jo nuoruudesta. enkä koe itseäni vanhaksi uutta oppimaan ja alaa vaihtamaan :)
Oletko siis mielummin hakemassa duunia yliopistopohjaisella koulutuksella tuon ikäisenä kuin amistaustaisella?
Opiskelu kannattaa aina ;)