Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pojalla 4v nousi kuume ja nyt yskii, nenä tukossa. eikä siten pysty oikeen nukkumaan.

Vierailija
27.10.2009 |

ei ois millään suostunut juomaan edes illalla mitään mutta pakotin edes vähän ottamaan pillimehua.

Onkohan tää nyt sikaflunssaa. Mistä tiedän missä vaiheessa kannattaa mennä lääkäriin vai tarviiko ollenkaan?

Olen muutenkin tosi huono lähtemään lääkäriin eli en pikkujutuista hätkähdä.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
27.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otrivin-nenäsuihke muuten aukasee tosi tehokkaasti nenän!

Vierailija
2/6 |
27.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos lapsella on hengitysvaikeuksia. Siis jos hengittäessä joutuu tekemään "töitä", eli vetää hngittäessään kuopalle kaulaa, kylkiluiden välejä. Tai jos et saa lasta enää juomaan, lapsi on veltto, ei pissaa pitkiin aikoihin, et saa heräteltyä. Silloin onkin jo kiire.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
27.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulen että en saa edes nukuttua kun kokoajan mietin miten lapsi jaksaa.

Väkisinkin tulee possunuha mieleen kun se jyllää täällä nyt.

-ap-

Vierailija
4/6 |
27.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna hänelle kunnolla kuumelääkettä mikäli kuumeet sitä ilman huitelevat korkealla (39-40). Kuumeen pysyessä kohtuullisena lapselle usein maistuu ruoka ja juomakin paremmin. Toisaalta alle 38.5 kuumetta ei välttämättä tartte lääkitä jos lapsen vointi muuten ok, onhan kuumeella ihan fysiologinen tarkoitus kuitenkin taudin taltuttamisessa.

Yskänlääkettä voit antaa tuon ikäiselle, nukuttaa pystyasennossa. JOskus on helpompi hengittää (ja kuumeellekin viileä on hyvä) jos nukkuu ikkuna vähän auki.

Niin kauan kun lapsen yleisvointi pysyy hyvänä, voitte olla kotona. Eli jos hän jaksaa valvoa ja leikkiä päivisin jonkun verran, eikä nuku vain koko aikaa (eli ole täysin voipunut). Ruokaa ja juomaa menee sen verran, että pissaa säännöllisesti. Jos hengitys on vapaata (ei vingu eikä ole työlästä).

Ihan hyvin voitte olla kotona niin kauan kuin pärjäätte. Omakin poikani (1½v) oli juuri 6vrk korkeassa kuumeessa, ja ensiapuun soittaessani sain vain ohjeen että pysytään kotona niin kauan kuin vain lapsen vointi sen sallii. Sanoivat että voi olla kausi- tai sikainfluenssaa, mutta hoitoon ei kannata rynnätä ellei oikeasti ole hätä.

Eli hoida ap lastasi ihan kuin missä tahansa räkätaudissa. Samoilla kriteereillä viet hänet lääkäriin kuin aikaisemminkin.

Voimia sairaan lapsen hoitoon, se on rankkaa.

nim. juuri eka päivä terveen lapsen kanssa.. IHANAA :)

Vierailija
5/6 |
27.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on rankkaa kun lapsi sairastaa kun on vielä 4 muutakin lasta. Täytyypä seurailla tilannetta.

sitä osaa arvostaa terveyttä kun on pitkään joko itse tai lapet sairastanut.

-ap-

Vierailija
6/6 |
27.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli silppuat sipulin harsovaippaan tai muuhun materiaaliin. itse laitan harsovaippaan ja kuminauhnalla suljen ja tulee pallukka ja sitten roikotan sita jossain sangyn kulmassa, kummasti aukaisee nenan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yksi