Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sairaalloisesti ylipainoiset eivät siis ilmeisesti saa rokotetta riskiryhmien mukana?

Vierailija
26.10.2009 |

ainakaan riskiryhmäluettelossa ei mainita mitään ylipainoisista.

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
26.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisi sistä painoa voinut tässä usean kuukauden ajan koittaa hieman vähentää. Jos taas painon syynä on jokin sairaus, kuuluu pitkäaikaissairaiden ryhmään.

En halua olla ilkeä, mutta tällaisessa tilanteessa jokainen voi itsekseen miettiä onko itse vastuussa omasta tilanteestaan.

Vierailija
2/37 |
26.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulu riskiryhmään ellei ole joku sairaus ylipainon takana.

Oikein siis etteivät saa riskiryhmään kuuluvien kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
26.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisi sistä painoa voinut tässä usean kuukauden ajan koittaa hieman vähentää. Jos taas painon syynä on jokin sairaus, kuuluu pitkäaikaissairaiden ryhmään. En halua olla ilkeä, mutta tällaisessa tilanteessa jokainen voi itsekseen miettiä onko itse vastuussa omasta tilanteestaan.

mutta painoa ei ole vielä pudonnut kuin kymmenen kiloa. Vielä painoindeksi on yli 40.

Vierailija
4/37 |
26.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tästä on tiedetty keväästä lähtien. mä onneks viime talvena pudotin 15 kiloa. sen saman ois kerenny jos ois keväällä alottanu ni tähän mennessä.

Vierailija
5/37 |
26.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monihan lihoo esim. masennuksen seurauksena. Masennusko ei sitten ole sairaus? Myös monet muut syyt aiheuttavat lihomista. Ei ole aina kyse "laiskuudesta". Saamarin hammastikut!

Vierailija
6/37 |
26.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saamarin hammastikut!

Vierailija
7/37 |
26.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

168cm/128kg, ei kilot lähde, ei millään

2 pientä lasta, mutta toivon ettei venäläinen ruletti osu kohdalle

Vierailija
8/37 |
26.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monihan lihoo esim. masennuksen seurauksena. Masennusko ei sitten ole sairaus? Myös monet muut syyt aiheuttavat lihomista. Ei ole aina kyse "laiskuudesta". Saamarin hammastikut!

On totta että on monia tekosyitä lihota, mutta aina takana on se että ihminen on syönyt enemmän kuin tarvis....

Vierailija
9/37 |
26.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus tietysti näinkin, mutta ehkä useammin ihan omaa syytäänkin, kun epäterveellinen ruoka ja juoma, ja esim. alkoholi maistuu liikaa ja liikunta ei ollenkaan.

Vierailija
10/37 |
26.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun syö vähemmän kuin kuluttaa. Eli nyt salaattia naamaan ja jalkaa lenkkipolulle! Jollei kilot OIKEASTI päättäväisestä ja tehokkaasta laihiksesta huolimatta lähde, on takana joku sairaus. Silloin on paras käydä lääkärillä.

Vierailija
11/37 |
26.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olijoiden jälkeen muiden riskiryhmien kanssa

Vierailija
12/37 |
26.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas rahan hassausta saamattomiin ihmisiin, jotka eivät välitä oikeasti tervydestään.

Vierailija
13/37 |
26.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun syö vähemmän kuin kuluttaa. Eli nyt salaattia naamaan ja jalkaa lenkkipolulle! Jollei kilot OIKEASTI päättäväisestä ja tehokkaasta laihiksesta huolimatta lähde, on takana joku sairaus. Silloin on paras käydä lääkärillä.

syön harvoin (harvemmin kun kerran kahdessa kuukaudessa) pizzaa, karkkia, makeita leivonnaisia, sipsiä ms. en käytä kastikeruuissa rasvaa tai kermaa. Joskus tulee tehtyä kinkkukiusausta (4% kevyt ja paksu)

Käyn kävelylenkeillä 3 kertaa viikossa, lisäksi uin 1000m kerran viikossa ja kuntoliikuntaa kerran viikossa tunnin verran. Silti ei lähde

Syön paljon kasviksia, hedelmiä, salaatteja, .

-se 168/128-

Vierailija
14/37 |
26.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan niillä hoikillakin omat akilleenkantapäänsä... tunnen esim. yhden hyvin hoikan ihmisen joka pysyy hoikkana siten, että ei syö kunnollista ruokaa lainkaan (edes sitä salaattia) vaan "säästää" kalorit siihen, että saa vetää iltaisin karkkia ja sipsejä. Itse olen lievästgi ylipainoinen ja syön terveellisesti vaikka joskus herkut maistuvatkin... kumpikohan mahtaa olla terveempi? Ainakin tuo tyyppi on saikulla lenssun sun muun takia koko ajan eikä jaksa töissäkään mitään, itse olen viimeksi sairastanut flunssaa pari vuotta sitten, vaikka olen töissä pk:ssa jossa altistus on jatkuvaa.

Vierailija
15/37 |
26.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa ihmisillä paha olo kun "ei minun viiteryhmääni" -kuuluvista lauotaan noin ilkeitä kommentteja.

Vierailija
16/37 |
26.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en edes urheile tai liiku muutenkaan, mutta helposti sain ruokavaliolla 10kg juuri pudotettua...

Sinuna kävisin mittauttamassa kilpirauhasarvot tms.

syön harvoin (harvemmin kun kerran kahdessa kuukaudessa) pizzaa, karkkia, makeita leivonnaisia, sipsiä ms. en käytä kastikeruuissa rasvaa tai kermaa. Joskus tulee tehtyä kinkkukiusausta (4% kevyt ja paksu)

Käyn kävelylenkeillä 3 kertaa viikossa, lisäksi uin 1000m kerran viikossa ja kuntoliikuntaa kerran viikossa tunnin verran. Silti ei lähde

Syön paljon kasviksia, hedelmiä, salaatteja, .

-se 168/128-

Vierailija
17/37 |
26.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

On totta että on monia tekosyitä lihota, mutta aina takana on se että ihminen on syönyt enemmän kuin tarvis....

[/quote]

Vierailija
18/37 |
26.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa ihmisillä paha olo kun "ei minun viiteryhmääni" -kuuluvista lauotaan noin ilkeitä kommentteja.

Vierailija
19/37 |
26.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syötkö sitten ylipäätään liikaa? Kun vertaat ruokamääriäsi tuttaviesi annoskokoon, syötkö enemmän? Naposteletko jotain jatkuvasti, tai syötkö epäsäännöllisesti (esim. illalla koko päivän ravinnonsaanti)? Käytätkö alkoholia?

Jos em. ovat kunnossa, kyllä pitäisi mennä lääkärin luo selvittämään mistä tuo ylipaino johtuu. Kuten huomaat nytkin, saat tuosta kilomäärästä terveydellisiä ongelmia, ei kannata raahata sitä mukanaan tyytyväisenä, vaan tehdä asialle jotain!

Vierailija
20/37 |
26.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin tupakointi ja masennus ja se että pelasi tennistä niin että akilles jänne pamahti. Semmoisille ei sikainfluenssarokotetta. Vain tämmöisille ihanille ja empaattisille kunnon kansalaisille niin kuin minä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kaksi