Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Atooppisesta ihottumasta kärsivän lapsen

Vierailija
25.10.2009 |

vanhempi:

Millä pesuaineella peset lapsen vaatteet? Entä mitä shampoota/saippuaa käytät? Mitä rasvaa? Kiitos jos viitsit vastata.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kolme atoopikkolasta ja kaksi aikuista.

Tosin kellään ei ole tällä hetkellä pahoja oireita.

Vierailija
2/5 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. Erisan, Untuva, Daily sensitive, Ecover. Tosin tällä hetkellä on paketti tavallista Sertoa, kun ei sattunut hajusteetonta kaupassa olemaan ilman zeoliittia. En tiedä vaikuttaako meidän lasten ihoon pesuaineet, olen käyttänyt noita vauvasta asti.

Rasvaus heti pesun jälkeen on kyllä tärkeää talvisaikaan sekä itselleni että lapsille. Tykkään Aqualan+ ja Ceralan rasvoista tällä hetkellä eniten. Kortisonia panen heti kun alkaa kutittaa, niin ei tarvitse laittaa monta päivää. Jos pääsee kunnon ihottumaksi, niin paraneminen kestää pitkään ja kortisonia menee paljon enemmän. Villavaatteita en siedä iholla, enkä laita lapsillekaan. Villapohjasukista tykkäävät kuitenkin, itse en.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä ei pesuaineet vaikuta mitenkään, ihan niitä halvimpia käytän koko perheellä. mutta rasvoilla on eroja. ja niitähän täytyy vaihdella välillä. paras on ollut tuo Essex, ja hyviä myös mut apteekista ostetut, oli joku muukin jota en nyt muista... oon käyttäny myös Bodyshopin erityisen kuivalle iholle tarkoitettuja vartalovoi-juttuja, niissä pyöreissä purkeissa, on myös toimineet perusrasvauksessa.

Vierailija
4/5 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

näyttäisi olevan merkitystä. Kesäaikaan rasvataan Agualan+:lla mutta talvella se ei riitä. Tällä hetkellä käytössä Apobase oil. Ja tarvittaessa kortisonia.

Vierailija
5/5 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pyykin pesen ihan omolla... ja sebamedillä ihon, rasvoja vaihdellaan, apteekin kamaa kuitenkin.