Aikuisella suolioireinen maitoallergia?
Minä olen ennestään allerginen kananmunalle, soijalle, mansikalle, soijalle, tomaatille, pähkinöille ja manteleille. Nyt olen alkanut epäillä, että minulla olisi maitoallergia. En saa maidosta iho-oireita, mutta aina maidon käytön jälkeen järkyttävä mahakipu ja ripuli. Olen kokeillut myös laktoosittomia tuotteita, mutta niillä on sama vaikutus kun tavallisella maidolla. Nyt olen kolmisen viikkoa ollut ilman maitotuotteita, myös naudanlihaa ja ja mahavaivat ja ripuli kadonneet.
Muutaman tutun kanssa on tästä puhuttu, kun epäilen itselläni maitoallergiaa niin ovat sit pokkana todenneet, että onhan niitä laktoosittomia tuotteita jo paljon...
Onko se niin, ettei kaikki tiedä laktoosi-intoleranssin ja maitoallergian eroa? Täältä joskus luin jotain ketjua, jossa joku sanoi, ettei ammattilaisetkaan tiedä.
Kommentit (3)
Minulla on maitoallergia eikä todellakaan kaikki alan ammattilaisetkaan tiedä maitoallergian ja laktoosi-intoleranssin eroa. Saa olla todella tarkkana, ettei saa vahingossa maitoa.
kun joku valopää totesi, että hänellä on maitoallergia mutta luomumaitoa hän voi juoda oireitta. Niinpä niin.
Tosin, joskus esim. vatsataudin jälkitilana voi tulla totaalinen maidon sietämättömyys muutamiksi kuukausiksi.
Ja ei, ihmiset ei tiedä mitä eroa on hylalla, laktoosittomalla ja maidottomalla.