Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis häh, miten ihmeessä lääkäri saattoi määrätä mulle univaikeuksiin

Vierailija
24.10.2009 |

SKITSOFRENIALÄÄKETTÄ?! Asia selvisi vasta, kun apteekista lääkeen hain.. Eikä tossa mainita unilääkkeeksi käytöstä mitään!

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
24.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

migreenin ennaltaehkäisyyn masennuslääkettä :)

Itse kyllä tosin tiesin sen ennen kuin apteekkiin menin

Vierailija
2/11 |
24.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

terv. sh/th

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
24.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja annos tasoa 25mg/vrk?

Se on kokonaisturvallisempi ja vähemmän riippuvuutta aiheuttava lääke ku pamit ym. oikeat uni- ja nukahtamislääkkeet ja itse asiassa tehoaakin paremmin eikä aiheuta 'krapulaa' ja jälkiväsymystä niin paljon.

Melko yleinen käytäntö nykyään.

Vierailija
4/11 |
24.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

terv. sh/th

Vierailija
5/11 |
24.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota määrätään nykyään aika yleisesti. Tietty lääkäri olis voinut mainita myös muista käyttöaiheista, ettet olis hämmästynyt, mutta univaikeuksiin toi sopii kyllä hyvin.

Vierailija
6/11 |
24.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja annos tasoa 25mg/vrk? Se on kokonaisturvallisempi ja vähemmän riippuvuutta aiheuttava lääke ku pamit ym. oikeat uni- ja nukahtamislääkkeet ja itse asiassa tehoaakin paremmin eikä aiheuta 'krapulaa' ja jälkiväsymystä niin paljon. Melko yleinen käytäntö nykyään.

Mut miksi sitten lääkkeessä ei mainita mitään tuosta käytöstä? Eikä lääkäri sanonut, että se on psykoosilääke! Hiukan säikähdin, vielä kun haittavaikutuste lista melkoinen..Tuota siis uskallan huoletta ottaa kuitenkin?

ap

Vierailija
7/11 |
24.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nukahtamislääkkeena, etenkin jo unettomuutta aiheuttaa levottomuus.

ks. valmisteesta on myös helpompi irrottautua, entä zopinox yms...sh/th

Vierailija
8/11 |
24.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

viimeset aika monta vuotta, tosin pääosin kaksisuuntaiseen mielialahäiriöön. Sama vaikuttava aine, hiukan eroja apuaineissa. Mutta teho on hyvä ja yöt nukkuu loistavasti :)

Sitä vikalistaa lukiessa kannattaa muistaa, että hoitoannokset skitsofrenian hoidossa on usein tasolla 400-800mg/vrk, 25mg on todella vähän ja sillä annostuksella harva saa mitään sivuvaikutuksia.

Outoa, ettei lääkärisi maininnut lääkkeen 'oikeasta' käyttötarkoituksesta. Kuitenkin syyt antaa neuroleptiä rauhoittavan sijaan on usein siinä, että pitkäaikaisemmassa käytössä neurolepteillä voidaan pitäytyä pienemmissä annoksissa ja haittavaikutukset ovat pienemmät.

Vierailija
9/11 |
24.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

taida tuoteselosteessa välttämättä univaikeudet olla noilla käyttöaiheena. Lisäksi mä olen lukenut jostain esim. mirtazapinista, että nukuttaa enemmän pienemmällä annoksella.. hassua.

Mutta ehdottomasti kokeile ennemmin noita, kuin mitään nukahtamislääkkeitä.

Mulla miesystävä on koukussa zopinoxiin, ja taitaa kohta olla entinen siitä syystä. En mä unettomana voi katsella vierestä, kun toinen nukahtaa lääkkeillä hetkessä, enkä halua opetella itsekin käyttämään noita.

Vierailija
10/11 |
24.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin varsinaisia nukahtamislääkkeitä. Itse olin koukussa nukahtamislääkkeisiin monta vuotta, vierottauduin vuosi sitten. Nyt käytän nukkumisvaikeuksiin Levozinia.

Vierailija
11/11 |
24.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastaavaa lääkettä (nimeä en muista) viikonloppumigreeniin ja unihäiriöihin kuukauden ajan. Ihana kuukausi:) Ikinä en ole ollut niin hyväntuulinen ja levännyt! Harmi etten saanut enää vuosien jälkeen selville mikä lääke se oli, tarvetta vastaavalle kuurille olisi jälleen. Tosin unihäiriöitä on ollut jo lähes 30v joten niistä ei eroon pääse mutta hetken helpotuskin auttaisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä viisi